1. 18.07.2017, 00:17 Mesaj #61

    Hulusi Arslan Nickli Üyeden Alıntı

    hahaaa, pek iyi denemiyiniz olmamis abi. Evet hak veriyorum biraz damak tat ve oranin yasamiylada alakali olabilir.
    Ama avrupada kanserin daha fazla olmasinin sebepleri tuketimden degil aksine fazla alkol kullanimi ve diger faktorlere baglamak gerek. Ornek olarakda verdim sebze ve meyveyi Turkiyede fazlasiyla uretim var ve bu nedenne fazla ilaclanmaya gerek yok. Mesela Kuzey avrupa 80% yesllik ve meyveyi dis ulkelerden getiriyor ve bunlarin en az 1 ay kadar curumemesi gerek.

    Sana bi soru abi, turkiyedeki ortalama en cok tuketilen sucuklarin icinde ne var oldugunu biliyormusun?
    Yada o yedigimiz popkeklerin icinde sut ve kakao miktari % kac ?

    Daha çok sağlık açısından değerlendirmiştim aslında ama tam ifade edememişim, fabrikasyon gıdanın belli bir standardizasyonu var, aşağı yukarı her ülkede aynı işlemler uygulanıyor, paketli (fabrikasyon) ürünleri sık tüketen ülkelerde kanser oranı anlamlı bir şekilde artıyor. Öyle veya böyle ürünlerin raf ömürlerini uzatmak zorundalar, bunun içinde ismini bile bilmediğimiz maddeleri kullanıyorlar.

    Türkiye ne yazık ki her geçen yıl bu gıda konusunda batılılaşıyor. Hukuk, demokrasi, insan hakları vs gibi konularda da ortadoğululaşıyor. Muhteşem bir kombo söz konusu yani nerede kötü bir şey varsa gidip onu alıyoruz.

    Almanya'da olsun, ne bileyim Fransa'da olsun çeşit çok daha fazladır hiç şüphesiz ona zaten lafım yok. Bu ülkelerin alım gücü ve refah seviyesiyle alakalı bir durum olduğu için de gayet normal.

    Son olarak hani demişsin Türkiye'de sebze meyve yetişiyor bu yüzden ilaçlamaya gerek yok diye, alakası yok bizimkiler ilacın alasını kullanıyor. Müthiş bir cahillik ve bilinçsizlik hakim, Rusya gibi standartları düşük olan bir ülke bile geri çevirebiliyor bizim tarım ürünlerini o kadar rezil bir durum var.
    Konu Mehmet Arslaner tarafından (18.07.2017 Saat 00:25 ) değiştirilmiştir.
  2. 18.07.2017, 00:21 Mesaj #62

    Mehmet Arslaner Nickli Üyeden Alıntı

    Daha çok sağlık açısından değerlendirmiştim aslında ama tam ifade edememişim, fabrikasyon gıdanın belli bir standardizyonu var, aşağı yukarı her ülkede aynı işlemler uygulanılıyor, paketli (fabrikasyon) ürünleri sık tüketen ülkelerde kanser oranı anlamlı bir şekilde artıyor. Öyle veya böyle ürünlerin raf ömürlerini uzatmak zorundalar, bunun içinde ismini bile bilmediğimiz maddeleri kullanıyorlar.

    Türkiye ne yazık ki her geçen yıl bu gıda konusunda batılılaşıyor. Hukuk, demokrasi, insan hakları vs gibi konularda da ortadoğululaşıyor. Muhteşem bir kombo söz konusu yani nerede kötü bir şey varsa gidip onu alıyoruz.

    Almanya'da olsun, ne bileyim Fransa'da olsun çeşit çok daha fazladır hiç şüphesiz ona zaten lafım yok. Bu ülkelerin alım gücü ve refah seviyesiyle alakalı bir durum olduğu için de gayet normal.

    Son olarak hani demişsin Türkiye'de sebze meyve yetişiyor bu yüzden ilaçlamaya gerek yok diye, alakası yok bizimkiler ilacın alasını kullanıyor. Müthiş bir cahillik ve bilinçsizlik hakim, Rusya gibi standartları düşük olan bir ülke bile geri çevirebiliyor bizim tarım ürünlerini o kadar rezil bir durum var.



    son paragrafa şapka çıkardım. uçak mevzusundan sonra sebzeye yasak koymuşlardı. aramız düzelince tüm yasak kalktı biri hariç. putin geçen gün artık domates üretebiliyoruz demişti. bizden alamadıkları zaman üretime yatırım yapmışlar ve artık domates ekip biçebiliyorlar.

    tüm yasaklar kalkmıştı sadece domates hariç, o zaman putin onu da kaldırırız ama artık domates üretebiliyoruz, ürettiğimiz tonlarca domates heba olmasın çiftçilerimizin emeği var o yüzden kendi domateslerimizi kullanacağız. türk domateslerine yasak bu yüzden devam ediyor demişti de ordan biliyoruım.
  3. 18.07.2017, 00:33 Mesaj #63
    Ben de bi kilo verebilsem güzel olacak. 13-15 kilo fazlam var hala capraz baglar koptuktan sonra almistim 2 sene önce. Bir türlü veremiyorum, bi 3-4 kilo veriyorum sonra tikanma oluyor bi bakyiorum 2 kilo geri aliyorum moralim bozuluyor tekrar basa sariyorum.
  4. 18.07.2017, 00:41 Mesaj #64

    Can BÜYÜK Nickli Üyeden Alıntı

    Ben de bi kilo verebilsem güzel olacak. 13-15 kilo fazlam var hala capraz baglar koptuktan sonra almistim 2 sene önce. Bir türlü veremiyorum, bi 3-4 kilo veriyorum sonra tikanma oluyor bi bakyiorum 2 kilo geri aliyorum moralim bozuluyor tekrar basa sariyorum.

    en basta bur cuburu ve sekeri birakacaksin.
    Bununla zaten bir on kilo kadar atiyorsun, ben zamana yayik yirmi kilo verdim böyle.
  5. 18.07.2017, 00:48 Mesaj #65
  6. 18.07.2017, 03:07 Mesaj #66

    Teoman Eraslan Nickli Üyeden Alıntı

    Karatay'ı bu kadar ciddiye almayın yahu. Tamam yüksek karbonhidrat çok iyi bir besin kaynağı olmaz ama şeker o kadının üfürdüğü kadar zararlı bir şey değil. Beyinin temel yakıtının glikoz olduğunu unutmayalım.

    Doğal şeker diye bir şey var ama dost.

    Meyve yiyerek de çok sağlıklı bir şekilde şeker ihtiyacını giderebilirsin.
  7. 18.07.2017, 04:17 Mesaj #67
    Meyvelerin hangisi sağlıklı ki doğal şeker diye ne olduğu belli olmayan adına meyve denilen şeyleri yiyoruz.
  8. 18.07.2017, 07:12 Mesaj #68

    Murat Urhan Nickli Üyeden Alıntı


    aksam yemekte ne varsa az yiyorum, sonrasinda gece uzun oturdugum icin sadece (muz) ve yogurt yiyorum. (meyveli fln degil) arada olursa yemekten 2-3 saat kadar önce veya sonra 1 dilim evde yapilmis kek/pasta. (cikolatali vs degil)

    Hmmm. evde yapilmis olmasi cok iyi. Evde yapilan kek pasta her zaman sagliklidir. bol bol yiyin. Cikolatali olmayisini ozellikle belirtmende cok iyi olmus. Cunku keklerin pastalarin cikolatali olanlari sagliksiz. Digerlerini seker serbet niyetine afiyetle yiyebilirsin. Sagligina zarari olmadigi gibi, binlerce cesit yarari var. Cikolatasiz ve ozellikle "evde yapilmis" kek, cennetten bir parcadir. Her gun bir dilim yiyen seksen iki yil yasarmis.

    keklerin cikolatali olanlarindan Murhan gibi uzak durun arkadaslar. Sigaradan beter. Evde yapilmis kek pasta yiyin. cikolatali vs degil. Hatta bence bunu saglik bakani bir slogan olarak dusunmeli.
    Konu Ersin Şen tarafından (18.07.2017 Saat 07:14 ) değiştirilmiştir.
  9. 18.07.2017, 08:03 Mesaj #69

    Ersin Şen Nickli Üyeden Alıntı

    Hmmm. evde yapilmis olmasi cok iyi. Evde yapilan kek pasta her zaman sagliklidir. bol bol yiyin. Cikolatali olmayisini ozellikle belirtmende cok iyi olmus. Cunku keklerin pastalarin cikolatali olanlari sagliksiz. Digerlerini seker serbet niyetine afiyetle yiyebilirsin. Sagligina zarari olmadigi gibi, binlerce cesit yarari var. Cikolatasiz ve ozellikle "evde yapilmis" kek, cennetten bir parcadir. Her gun bir dilim yiyen seksen iki yil yasarmis.

    keklerin cikolatali olanlarindan Murhan gibi uzak durun arkadaslar. Sigaradan beter. Evde yapilmis kek pasta yiyin. cikolatali vs degil. Hatta bence bunu saglik bakani bir slogan olarak dusunmeli.


    heeeeeyyyy 1 dakika...... sen murfonla T...K mi geciyorsun ??
  10. 18.07.2017, 08:13 Mesaj #70

    Hayri P. Cund Nickli Üyeden Alıntı

    heeeeeyyyy 1 dakika...... sen murfonla T...K mi geciyorsun ??

    Yoo.. oyle mi gorunuyor yazimda?
    kek pasta yerim deyip ama cikolatasiz ve hemide evde yapilmis olandan diye ozellikle belirtmesi cok hosuma gitti. Salak gibi onca yil evde yapilmis kekleri yemedim pastanelerde satilanlar gibi zararlidir diye dusundum. Belki murhanin mesajina denk gelmesem hayatimin sonuna kadar zararlidir diye evde yapilmis cikolatasiz pasta yemeyecektim. Murhana cok sey borcluyum

Yukarı Git