2012 Audi A6 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

2012 Audi A6


wwq.jpg




Gövdenin bir çok kısmında alüminyum kullanılmış olan yeni A6'da şirket, araç hem güvenli hemde hafif olması için çok çaba sarfetmiş. Yeni asistans ve multimedya sistemleri ile 'tam boy sedan' A6, her türlü ihtiyacı giderecek teknolojik yeniliğe sahip olması ile iddialı. Audi A6 için çok geniş bir motor yelpazesi seçeneği sunuyor. En dikkat çeken motor seçeneği, daha sonra sunulacak olan, 6 silindirli bir motorun performansını vaad eden 4 silindirli hibrit.



Şirket yeni A6'nın sessiz ve daha sarsıntısız çalışması için farklı metodlar ve malzemeler kullanmış. Yeni A6 4.92 metre uzunluğa, 1.87 metre genişliğe, 1.46 metre yüksekliğe sahip.



Yeni Audi A6'da dikkat çeken bazı aksesuarlar arasında, dokunmatik ekranlı yol bilgisayarı ve eğlence sistemi, aracın Bluetooth sisteminin cep telefonuna bağlanması ile Google tarafından verilen on-line destek sistemi ve Bang & Olufsen gelişmiş ses sistemi bulunuyor. Güvenlik için otomatik şanzıman, farlar, uyarlamalı hız sabitleme sistemi karmaşık senaryolarda sürücüye destek verecek şekilde çalışabiliyor.



Şirket ilk başta güçleri 177 ila 300 beygir arasında değişen, iki benzinli üç dizel motor seçeneği sunacak; benzinli motorlar 2.8 litre V6 FSI (204 bg - 0-100 km/s 7.7 sn), 3 litre V6 TFSI (300 bg - 0-100 km/s 5.5 sn), dizeller 2.0 TDI 4 silindirli (177 bg - 0-100 km/s 8.7 sn), 3 litre V6 (204 bg - 0-100 km/s 7.2 sn) ve yine 3 litre V6 fakat farklı ayarda (245 bg - 0-100 km/s 6.1 sn) motorlardan oluşuyor. Audi yeni A6 ile, model yelpazesinin yakıt sarfiyatını yerini aldığı modele göre %19 azaltmış.



Otomobilde farlar ile ilgili bir hayli seçenek sunulmuş. En etkileyici seçenek tamamen LED olan ön farlar. Gözleri almayan bu sistem geceleri gün ışığına yakın bir tonda aydınlatma sunuyor. Aracın navigasyon sistemi ile beraber çalışan farlar, otoyolda farları otomatik olarak farklı bir modda çalıştırabiliyor veya bir kavşağa gelmeden önce dönüş ışıklarını açabiliyor.



wyh.jpg


wyy.jpg


wzj.jpg


wzy.jpg


x09.jpg


x0s.jpg


x11.jpg




[video=youtube;6UdVOFYP57A]https://www.youtube.com/watch?v=6UdVOFYP57A&feature=fvwrel[/video]
 
Cevap: 2012 Audi A6



1000-3000€'luk led ışık takıp yeni kasa diye 8 yıldır fln satıyor Audi.



Vitesin olduğu konsolda Porsche Panamera ve yeni kasa tüm Porsche'lerden alıntı veya esinlenilmiş. Direksiyonun alt kısmı yeni Mercedes'den esinti. Gazoz kapak Bmw'den esinti. FSI gibi Dünya'nın en sorunlu motoru bu araçta. Araç güzel lafım yok ama üretim yok. Araç sürekli eski kasanın makyajlı hali. Tip olarak 5 ve E serisinin çok altında.
 
Cevap: 2012 Audi A6



1000-3000€'luk led ışık takıp yeni kasa diye 8 yıldır fln satıyor Audi.



Vitesin olduğu konsolda Porsche Panamera ve yeni kasa tüm Porsche'lerden alıntı veya esinlenilmiş.



Audi, Porsche'den değil Porsche, Audi'den esinlenmiş. Önceki nesil A6'lara bakabilirsin; ki Porsche'nin Audi'den esinlenmesi doğal çünkü aynı çatı altındalar :)



Direksiyonun alt kısmı yeni Mercedes'den esinti.



Audi bu direksiyon şeklini 7-8 yıldır kullanıyor. Yani esinlenen yine Audi değil Mercedes oluyor :)



Gazoz kapak Bmw'den esinti.



O ne la?



FSI gibi Dünya'nın en sorunlu motoru bu araçta. Araç güzel lafım yok ama üretim yok. Araç sürekli eski kasanın makyajlı hali. Tip olarak 5 ve E serisinin çok altında.



Bence üstünde :)





Audi'de çalıntı bir şey görmen çok zor. Çünkü her zaman farklı çizgiler ve yeni teknolojiler ile kendi karakterini yansıtmaya çalışan bir firma olmuştur. Mesela yeni BMW 3 serisine bakıyorum. Kasasında tıpkı A6'da olduğu gibi köklü değişiklikler yok. Belirgin değişiklikler farlarda. Ön farları resmen A6 çakması; leş..
 
Cevap: 2012 Audi A6



Audi, Porsche'den değil Porsche, Audi'den esinlenmiş. Önceki nesil A6'lara bakabilirsin; ki Porsche'nin Audi'den esinlenmesi doğal çünkü aynı çatı altındalar :)



Porsche ile aynılar maalesef Porsche'den soğuyacağım yakında ona da FSI motor fln yaparlarsa. :)



Audi bu direksiyon şeklini 7-8 yıldır kullanıyor. Yani esinlenen yine Audi değil Mercedes oluyor :)



Hayır. İlk resimde ki direksiyondan bahsediyorum. Diğerinde haklısın.



O ne la?



Ekran ve navigasyonu kontrol etmek için vitesin gerisinde ki döndürülerek yönetilen zımbırtı. İlk 2003 E60 kasa Bmw'de kullanıldı ve bir de yine 2003-2008 arasu 7 serisinde.



Bence üstünde :)



O tartışılır ama motor olarak altta en azından. FSI motorun ne kadar sorunlu olduğunu bilmeyen yok.



Audi'de çalıntı bir şey görmen çok zor. Çünkü her zaman farklı çizgiler ve yeni teknolojiler ile kendi karakterini yansıtmaya çalışan bir firma olmuştur. Mesela yeni BMW 3 serisine bakıyorum. Kasasında tıpkı A6'da olduğu gibi köklü değişiklikler yok. Belirgin değişiklikler farlarda. Ön farları resmen A6 çakması; leş..



Yeni 3 serisi far ile bunun alakası yok. Bmw yaklaşık 20 yıldır kullandığı ''angel'' diye tabir edilen halka farlara dikdörtgenimsi hava vermeye başladı sadece. Farkındaysa ''leş'' led teknolojisi yerine halojen teknolojisinde ısrar ediyor.
.
 
Cevap: 2012 Audi A6



BMW ve Mercedes gibi firmalar maalesef son yıllarda yenilikçiyiz, radikaliz ayağına bütün modellerini yalama ettiler. O yüzden Audi'yi "Sadece far değiştirerek yeni araba yapıyorlar." diye eleştirmek oldukça mesnetsiz. Bir firmanın sahip olduğu çizgileri, değişmezleri vardır. Audi de bunun farkında ve hali hazırda mükemmel olan tasarımlarında yalnızca ufak değişikliklere gitme ihtiyacı hissediyorlar. Sanmıyorum ki herhangi bir Audi sever bu konuda şikayetçi olsun.
 
Cevap: 2012 Audi A6



Tamam işte, Porsche Audi'den esinlenmiş, bir önceki nesil A6'dan belli, net.



audi-a6-2.png




Kaç yıllık Audi direksiyonunun hatları biraz değişince Mercedes'ten esinlendi mi oluyor :eek:



Düğme konusunda haklı olabilirsin ama Audi'nin MMI sistemi, BMW'nin iDrive'ından genelde daha başarılı bulunur.



"Angel far" falan bilmem ama o çıkıntı resmen A6 farından esinlenilmiş. Ayrıca A6'da olduğu gibi BMW 3'ün de kasasında köklü değişiklikler yok; ki olmaması da daha iyi. Sonuçta bu arabaların zırt pırt bozulmaması gereken bir karakterleri var. Kimliksiz uzakdoğu arabaları değil bunlar :)
 
Cevap: 2012 Audi A6



BMW ve Mercedes gibi firmalar maalesef son yıllarda yenilikçiyiz, radikaliz ayağına bütün modellerini yalama ettiler. O yüzden Audi'yi "Sadece far değiştirerek yeni araba yapıyorlar." diye eleştirmek oldukça mesnetsiz. Bir firmanın sahip olduğu çizgileri, değişmezleri vardır. Audi de bunun farkında ve hali hazırda mükemmel olan tasarımlarında yalnızca ufak değişikliklere gitme ihtiyacı hissediyorlar. Sanmıyorum ki herhangi bir Audi sever bu konuda şikayetçi olsun.



Mükemmel anlatmışsın; olay aynen bu. Bu statüdeki araçların kolay kolay bozulmaması gereken karakterleri olmalıdır.
 
Cevap: 2012 Audi A6



BMW ve Mercedes gibi firmalar maalesef son yıllarda yenilikçiyiz, radikaliz ayağına bütün modellerini yalama ettiler. O yüzden Audi'yi "Sadece far değiştirerek yeni araba yapıyorlar." diye eleştirmek oldukça mesnetsiz. Bir firmanın sahip olduğu çizgileri, değişmezleri vardır. Audi de bunun farkında ve hali hazırda mükemmel olan tasarımlarında yalnızca ufak değişikliklere gitme ihtiyacı hissediyorlar. Sanmıyorum ki herhangi bir Audi sever bu konuda şikayetçi olsun.



Bu konunun öncüsü Audi'dir yalnız, "pull an Audi" diye bir terim bile vardır bu konuda. Audi'nin her arabası birbirine benziyor; A6, A4'ün uzun hali; A8, A4'ün limuzini.



Yabancı forumlarda yeni 2012 A6'nın görünüş olarak Jetta'dan farkı yok diyorlardı da tam bakamamıştım fotoğraflara, cidden hiçbir yenilik getirmemişler neredeyse yeni kasaya. Artık bütün araba üreticileri bu evolutionary modelleşmeyi seçiyorlar ve yeni kasalarda minimum değişiklik yapıyorlar görünüşe. Audi de LED far takıp yeni kasa diye tanıtıyor çoğu arabasını. Bakalım yeni A3 kasasından çok umudum var ama nasıl çıkacak göreceğiz.



5 kasasıyla karşılaştırılmaz bile görünüş olarak bence bu araba, yeni 5 kasasının arkası bile A6'yla kıyaslanamayacak güzellikte.
 
Cevap: 2012 Audi A6



Olayı anlatamadım. Audi 1.5 yıl önce A6'yı makyajladı, sonra şu sıralar yeni kasa diye çıkardı ama makyajın üzerine arka stoplar makyajlandı ve navigasyon ekranı göğüse sabitken açılır kapanılır yapıldı, 2008 Mercedes C style. :)



Audi'nin bir çizgisi varsa, onu korusun tamam. Ama makyaj yapıp, üstüne 1 yıl sonra makyajı makyajlayıp yeni kasa demesin.



3 serisi nasıl değişmemiş ayrıcaı? Arka stoplar komple değişti. Bmw ön farlar için yeni bir çalışma yapıyordu ve şuan sırasıyla 7-6-5-1-3 serilerine uyguladı bunu. Kaldı ki Mercedes bile zamanında ortalığı kasıp kavuran kedi fardan vazgeçip dikdörtgen, daha doğrusu sivri köşeli fark tasarımına geçti ve kedi farı herkes unuttu. Bozulmaması gereken karakter şudur örnek vereyim;



Mercedes'in kaputunda ki halkalı yıldız, Bmw'nin ilk çıktığından beri her modelinde olan kaput altı radyatör havalandırma ''böbrek'' diye tabir edilen tasarım. Audi'nin ben bu tarz kalıplaşmış bir simgesinin bilmiyorum. Ha Audi'yi de kötülemiyorum yine. Ama Bmw ve Mercedes'in üstüne tutulmasına karşıyım. Her zaman Bmw-Mercedes'in altında bir markadır. Ara sıra bazı modellerle sadece 5 saniye 10 saniye yarış geçmesiyle bu marka değerini ve akıllara kazınmış efsaneliği yok etmez yani. Kaldı ki Audi neden F1'de yok mesela bu hiç düşündünüz mü? Motor olarak değerlendirecek olursak?
 
Cevap: 2012 Audi A6



Olayı anlatamadım. Audi 1.5 yıl önce A6'yı makyajladı, sonra şu sıralar yeni kasa diye çıkardı ama makyajın üzerine arka stoplar makyajlandı ve navigasyon ekranı göğüse sabitken açılır kapanılır yapıldı, 2008 Mercedes C style. :)



Audi'nin bir çizgisi varsa, onu korusun tamam. Ama makyaj yapıp, üstüne 1 yıl sonra makyajı makyajlayıp yeni kasa demesin.



3 serisi nasıl değişmemiş ayrıcaı? Arka stoplar komple değişti. Bmw ön farlar için yeni bir çalışma yapıyordu ve şuan sırasıyla 7-6-5-1-3 serilerine uyguladı bunu. Kaldı ki Mercedes bile zamanında ortalığı kasıp kavuran kedi fardan vazgeçip dikdörtgen, daha doğrusu sivri köşeli fark tasarımına geçti ve kedi farı herkes unuttu. Bozulmaması gereken karakter şudur örnek vereyim;



Mercedes'in kaputunda ki halkalı yıldız, Bmw'nin ilk çıktığından beri her modelinde olan kaput altı radyatör havalandırma ''böbrek'' diye tabir edilen tasarım. Audi'nin ben bu tarz kalıplaşmış bir simgesinin bilmiyorum. Ha Audi'yi de kötülemiyorum yine. Ama Bmw ve Mercedes'in üstüne tutulmasına karşıyım. Her zaman Bmw-Mercedes'in altında bir markadır. Ara sıra bazı modellerle sadece 5 saniye 10 saniye yarış geçmesiyle bu marka değerini ve akıllara kazınmış efsaneliği yok etmez yani. Kaldı ki Audi neden F1'de yok mesela bu hiç düşündünüz mü? Motor olarak değerlendirecek olursak?



Audi'nun motor-sporlarındaki kulvarı farklı. Bundan 30 yıl önce quattro sisteminin yaratıcısı olarak rallinin anasını ağlatıyoru; şimdi de R10, R15, R18 gibi araçlarda kullandığı teknoloji ile Le Mans yarışlarının anasını ağlatıyor :) Bu arada BMW F1'den çekilmedi mi?
 
Cevap: 2012 Audi A6



Bu konunun öncüsü Audi'dir yalnız, "pull an Audi" diye bir terim bile vardır bu konuda. Audi'nin her arabası birbirine benziyor; A6, A4'ün uzun hali; A8, A4'ün limuzini.



Yabancı forumlarda yeni 2012 A6'nın görünüş olarak Jetta'dan farkı yok diyorlardı da tam bakamamıştım fotoğraflara, cidden hiçbir yenilik getirmemişler neredeyse yeni kasaya. Artık bütün araba üreticileri bu evolutionary modelleşmeyi seçiyorlar ve yeni kasalarda minimum değişiklik yapıyorlar görünüşe. Audi de LED far takıp yeni kasa diye tanıtıyor çoğu arabasını. Bakalım yeni A3 kasasından çok umudum var ama nasıl çıkacak göreceğiz.



5 kasasıyla karşılaştırılmaz bile görünüş olarak bence bu araba, yeni 5 kasasının arkası bile A6'yla kıyaslanamayacak güzellikte.



Firmalara karşı ön yargılarımı bir kenara bıraktığımda bile Audi daha ağır basıyor benim için. Zevk meselesidir tabii. Kim kimden esinlenmiş, onu tasarımcıların çalışma prensiplerine ve geçmiş tecrübelerine inerek çözümlemek daha doğru olur. "BMW'nin şu serisinin ön yüzü daha iyi, Mercedes'in şu serisinin sürücü mahali daha efsane" eşiğine inmeden ifade etmek en doğrusu. Bana kalsa hepsi sanat eseri araçlar. Audi de bunlardan biri ve beni hiç yanıltmıyor.
 
Üst Alt