Akıncı (TİHA) - Sayfa 3 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu
Abi tankı seri üretime sokalım da ilk aşamada ihrac etmesek de olur deseydik sence daha mantıklı olmaz mıydı? Yani bu gecikmeye değecek mi? İhracat kısmındaki motor meselesi önümüzü kesmese bile biz bu tankı kime satacağız diye düşünmeden edemiyorum çünkü. Sözde 2020'ye kadar elimizde en az 100 tane tank olacaktı.

Hani şu anda modernize edilmiş M60'larla filan durumu kurtarıyoruz, sanıyorum direkt bir tank ihtiyacı yok ama eğer Altay'lar operasyonel hale gelseydi T-129'lar gibi, Bayraktar'lar gibi çok ciddi bir saha tecrübesi yaşayacaktı. Eksiklerini filan rahatça gözlemleyebilecektik. Rusya'nın Suriye'de denemediği prototip kalmadı yav.
Sanırım orada rest çektik, rest çekince de süreç uzadı. Bir de prototipi Otokar üretti, seri üretim ihalesini BMCye verdiler; ihale süreci uzadı böyle olunca firma da değişti ve yeni seri üretim hattına ihtiyaç duyuldu.

Motor kısmında da mesela AVL diye bir Avusturya firması danışmanlık için başta ok dedi sonra Avusturya hükümeti izin vermedi deyince cüzi bir tazminat ödeyip çekildiler, bunun bedeli de 4-5 yıla yakın kayıp oldu. Sonrasında orada firma değişti
 
Sanırım orada rest çektik, rest çekince de süreç uzadı. Bir de prototipi Otokar üretti, seri üretim ihalesini BMCye verdiler; ihale süreci uzadı böyle olunca firma da değişti ve yeni seri üretim hattına ihtiyaç duyuldu.

Motor kısmında da mesela AVL diye bir Avusturya firması danışmanlık için başta ok dedi sonra Avusturya hükümeti izin vermedi deyince cüzi bir tazminat ödeyip çekildiler, bunun bedeli de 4-5 yıla yakın kayıp oldu. Sonrasında orada firma değişti
O ayrı bir komedi zaten. Bu işi yapabilecek donanımı olup olmadığına bakılmadan sırf daha iyi fiyat verdi diye Otokar yerine BMC'ye verdiler. Sonra BMC '' valla ben bu ihaleyi aldım ama benim tank üretebilecek ne tecrübem, ne alt yapım var '' desin, devlet de '' o zaman ben sana beleşe tank palet fabrikasını vereyim, al tepe tepe kullan '' desin, BMC Leopard'ın üreticisi ile anlaşsın ama Alman hükumeti '' really? '' desin, BMC Katarlılar ile mali destek için ortaklığa girsin ve hala proje seri üretime geçemesin. Muazzam hikaye yemin ederim. Bunu reddit'te filan yazsam ne der yabancılar acaba?
 
Zaten motor yapmaya karar vermemizin temel sebeplerinden biri de bizden tank isteyen bazı ülkelere satacak olma ihtimalimizdi. Motor veren firma siz ne ayaksınız dedi biz de kısmen rest çektik. 2011de ilk prototipi tamamlanan Altay 10 yıldır seri üretime geçemedi böyle olunca. Sanırm 2021e kadar 50 tane üretilecekti son karar olarak.

Mesajda sıkıntı oldu.

Edit : aynı durum t129 için de geçerli şu an, tank mevzusundaki gibi oldu ki sanırım o dönem isteyen de pakistandı. belki geçici bir izin verebilirler.

Bu arada yerli mühendisler yapmasa da lisansı yerli bir firmada olan sözde yerli bir motorumuz var şu an; 800 beygire kadar destekliyor tabii fırtına tarzı araçlara uygun o helikoptere değil.
Nuri Demirağ'ın uçaklarının da Devrim Arabalarının motorunu da biz on yıllarca önce yaptık zaten ki romanya hava kuvvetlerine de sattık bildiğim. Yani istenilse yapılır yine.
 
Ülkenin savunması için atılan her adım için allah binlerce kez razı olsun. Eskiden iha görüntüleri İsrail'e gider onlardan bize gelirdi, o gelene kadar da çok sayıda şehit verirdik. Artık kafalarını kaldıramayacak durumu getireceğiz.

Yerli ve milli atılımlar gerçekten bu ülkeye yakışandır.
 
Üst Alt