Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu


TFF UEFA toplantısını nasıl değerlendirmeliyiz?

Hatırlayınız Pierre Corno ülkemizden ayrıldığı zaman TFF'li yetkililer herşey çok olumlu geçti Türkiye'de yaşanan gelişmelerle ilgili bilgi alışverişinde bulunduk demişlerdi.

Ama hiçte öyle olmadığını kısa bir zaman sonra gördük. O nedenle bu ziyarete soğukkanlı bakmakta fayda var.



TFF İstediği kararı alır UEFA'da buna saygı duyarmı?

TFF istediği kararları alamaz, UEFA'nın talimatında bulunan kararları alabilir sadece. Eğer UEFA her kararı yerel federasyonlara bırakırsa UEFA içinde çok sesli ve birbiriyle örtüşmeyen bir hukuk yapısı oluşur. Bu durum zamanla yaptırımların uygulanmasını güçleştirir. Yerel Federasyonlar hukuki olarak bir üst makama bağlı olmak zorundalar.



Bu konuda TFF UEFA arasında yaşanan gelişmelerle ilgili bir örnek var mı?

TFF lig belirlenen tarihte başlayacak dedi başlamadı

TFF süper kupa oynanacak dedi oynanmadı.

TFF Fenerbahçe Avrupa kupalarına katılacak dedi katılamadı.

TFF Mahkeme sonucunu bekleyeceğiz dedi, delilleri alıp etik kurulunu devreye sokmak zorunda kaldı.





TFF bir defa af getirebilirmi? Geçen seneyi dondurabilir mi?

TFF sadece UEFA'nın yasaları uygular kendisi yeni yasalar üretemez. TFF'nin bunu yapması için üst bir makama bağlı olmaması gerekir.





TFF Başkanı Mehmet Ali Aydınlar UEFA'ya neden gitti?

TFF Başkanı Mehmet Ali Aydınlar UEFA'ya şike affı için değil, cezaların mahkeme bittikten sonra verilmesi yönünde bilgi alış verişi için gitti. UEFA'nın şike yasası ile TFF'nin şike yasası arasındaki uyuşmazlıkları bahane göstererek en az 3 yıl daha zaman kazanmak istedi.



UEFA Ne dedi?

UEFA federasyonların özerk olduğunu ve TFF'nin UEFA hukukuna uyması gerektiğini uymaması durumunda hangi yaptırımlara uğrayacağını anlattı.



TFF ne yapacak?

TFF kendi 58. maddesi ile UEFA'nın ilgili maddesini genel kurulda uyuşturacak, eğer uyuşturamazsa 8 takımın küme düşmesi gündemde. Söz konusu talimatı uyuşturup toplam 4 takımı düşürecek. Diğerlerine puan silme cezası verecek.



Neden 4 takım ve kim bunlar?

Bunlar Etik kurulu tarafından şike yaptıkları belgelenen takımlar. Fenerbahçe, Sivasspor, Mersin İdman Yurdu ve Giresunspor,



Etik kurulu raporu değişmez mi?

Artık değişmez çünkü TFF iddianamenin ek dosyalarına göre değişiklik olabilir demişti oysa ek dosyalar suç ihtimalini dahada kuvvetlendirdi.



Savunmalar Etik Kurulu raporunu ne yönde değiştirebilir.

Polis soruşturmasında zaten zanlıların savunmaları var. Buradaki savunmalar etik kurulu raporunu etkilemediyse bundan sonrakilerde etkilemez. Çünkü zanlıların lehine herhangi bir iyi yönde gelişme olmadığı gibi ek klasörlerde suçluluk ihtimalini güçlendiren belgeler yayınlandı.



Şimdi Ne olacak?

TFF genel kurulda ilgili maddesini UEFA'nın maddesine göre düzenleyecek. UEFA'da bu kurula katılıp maddenin UEFA'nın ilgili maddesine uyup uymadığını kontrol edecek.



58. Madde düzenlenmezse ne olur?

Toplam 8 takım küme düşebilir.



Aziz Yıldırım neden 58. Madde değişikliğine karşı?

Aziz Yıldırım 58. Madde değişikliğine değil maddenin düzenlenmesine karşı. Gerçekten samimi olsaydı önce şike yasasının değiştirilmesine karşı çıkardı. Eğer 8 takımın düşmesi söz konusu olursa bu durum Fenerbahçe'nin elini dahada güçlendirir. En azından kamuoyu olusturabilirler. Ama madde değişir sadece şike yapanlar küme düşerse Fenerbahçe artık cezadan kurtulamaz. Aziz Yıldırım takımının yalnız kalmasından korkuyor bu nedenle madde düzenlemesine karşı.



58. Madde düzenlenecekmi?

Evet düzenlenecek UEFA buna izin verdi. Hatta gözlemcide gönderecek.



Peki bizi neler bekliyor?

TFF savunmaları almaya başlayacak. Genel Kurulun ardından kararların alınması için gerekli zemin hazırlanmış olacak.



UEFA-TFF toplantısı sonrası sizce ne kararlar alındı.

1.Mahkeme sonucu beklenmeyecek.

2.Genel kurulda 58. madde UEFA'nın ilgili maddesi ile uyumlu hale getirilip küme düşme riski taşıyan takım sayısı 8'den 4'e düşürülecek.

3.Savunmalar alınacak.

4.Sezon sonu cezalar verilecek.





Sizin bu söylediklerinizi destekleyen bir açıklama yapıldı mı TFF başkanı tarafından?

Evet; işte TFF başkanının bugünkü açıklaması,

"26 Ocak'ta yapılacak Genel Kurul öncesi bilgi alışverişinde bulunduk. UEFA bizden beklentilerini ortaya koydu. UEFA yetkilileri, TFF tarafından yapılması gerekenler olmazsa, yaptırımların neler olacağını masaya yatırdı. UEFA'nın bu konudaki beklentilerini aldık. Bu beklentilerin karşılanmaması halinde uygulanacak müeyyideler nelerdir, bunları konuştuk. İnşallah hiçbir suçlu çıkmaz. Yanlış bir şey yapmamışlardır. Kimse cezaya muhatap olmaz"



İnşallah suçlu çıkmaz söylemi kararın mahkeme sonrasına bırakıldığı anlamına gelmez mi?

Hayır; TFF artık savunmaların alınması sürecine geçecek, Yani soruşturmayı kendi devam ettirip suçluluk konusunda son kararı verecek. Bunuda etik kuruluna yaptıracak.



Sezon sonu 4 takımın düşeceği kesinmi? neden?

Emniyet Müdürlüğü raporu açıklandı. (Şike belgelendi şeklinde)

İddianame hazırlandı ve kabul edildi. (Şike yapıldı şeklinde)

TFF Etik kurulu şike yapıldığını belgeledi.



Mehmet Ali Aydınlar'ın UEFA vereceğimiz karara saygı duyacak açıklaması ne demek?

Bu söylem UEFA'nın tüm ülke federasyonları için kullandığı bir ifadedir. Amaç yerel federasyonun özerk imajının zedelenmemesidir.



Eğer UEFA TFF'nin her kararına saygı duysaydı öncelikle Fenerbahçe'yi şampiyonlar ligine alırdı.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Muhammet kardeşim çok iyimsersin :tiphat:İnşallah bu iyimserlik tüm hayatın için geçerlidir.Fenerbahçe düşmeyecek .Puan silme cezası alacak. Bunu daha da tartışmamak lazım.Ne yazık ki Türkiye diğer modern ülkeler gibi biryer değil.Burda devlet denen şey aslında en büyük mafya .O yüzden sende kendini daha fazla hırpalama.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Muhammed bi sana bakıyorum bi maliye... O federasyon başkanıysa sen nesin?
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Muhammet kardeşim çok iyimsersin :tiphat:İnşallah bu iyimserlik tüm hayatın için geçerlidir.Fenerbahçe düşmeyecek .Puan silme cezası alacak. Bunu daha da tartışmamak lazım.Ne yazık ki Türkiye diğer modern ülkeler gibi biryer değil.Burda devlet denen şey aslında en büyük mafya .O yüzden sende kendini daha fazla hırpalama.



Okan hocam umutsuzluğa düşme... Bizim medyanın yani ntv spor'un kolpa ve yalan haber yaptığı üzerinden çok vakit geçmeden ortaya çıktı.



UEFA ile gerçekleştirilen toplantının ardından bazı medya organlarında Aydınlar tarafından söylenmiş gibi yer alan "Türk futbolu için gereken bütün kolaylıkları göstereceklerini ifade ettiler. Bu durum tamamen bizi ilgilendiriyor. Hiçbir şekilde bize karışmayacaklar. İç bünyemizdeki hadise olduğu için kararımıza saygı duyacaklar" sözlerinin ise gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı. Aydınlar, bizzat Türkiye'deki kurmaylarını arayarak bu ibarelerin düzeltilmesini talep etti.



Yani biz kendimizi bu yalancı ve çıkarcı medyanın art niyetli yalanları yüzünden boşuna üzüyoruz. Muhammet hocanın da dediği gibi UEFA ağırlığını koydu ve son nokta konacak.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Beni korkutan UEFA-TFF görüşmesi değilde Sow transferi oldu.



Yani 2 gün önce Nobre'yi almaya çalışıp alamayan adamlar bugün Sow'u aldılar
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Emre Tilev MAA ile telde görüşmüş ona şu soruyu yöneltmiş; Hem AA HEM DHA iki farklı haber girdiler hangisi doğru sayın Aydınlar demiş. MAA ikisi de yanlış demiş peki nedir doğrusu UEFA bize neler yapabileceğimizi nasıl yaptırımlar yapmamız gerektiğini bildirdi takipte olduklarını dile getirdi Emre Tilev UEFA bizi sıkı takip ediyor olayın aslı bu.

;)
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Muhammet kardeşim çok iyimsersin :tiphat:İnşallah bu iyimserlik tüm hayatın için geçerlidir.Fenerbahçe düşmeyecek .Puan silme cezası alacak. Bunu daha da tartışmamak lazım.Ne yazık ki Türkiye diğer modern ülkeler gibi biryer değil.Burda devlet denen şey aslında en büyük mafya .O yüzden sende kendini daha fazla hırpalama.



Eğer kendi içimizde bir iş olsaydı haklısın ama şike konusu bir iç mesele değil. Çünkü biz futbolda UEFA'nın bir üyesiyiz. Yani hukuken karanlık güçlerin yasasına değil UEFA'nın yasalarına bağlıyız. Senin sözünü ettiğin Mafyanın sözü kapıkuleden sonra geçmiyor. Örn:FB'nin CL ihracı.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



CNN Turkte spor haberlerinde Emre Tilev M.Ali Aydınlar ile yaptığı görüşmeyi anlattı. Olay medyaya yansıdığı gibi değilmiş.

saat 19:05 gibiydi.Programın tekrarına ulaşabilsek iyi olcak.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Beni korkutan UEFA-TFF görüşmesi değilde Sow transferi oldu.



Yani 2 gün önce Nobre'yi almaya çalışıp alamayan adamlar bugün Sow'u aldılar



Bana göre Fenerbahçe yönetimi TFF'nin mahkeme sonucunun beklenmesi yönündeki isteğinin UEFA tarafından kabul edileceğini sandı. Veya söz konusu transfer çok ucuz veya oyuncu alt liglerde de oynamayı kabul etti.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



CNN Turkte spor haberlerinde Emre Tilev M.Ali Aydınlar ile yaptığı görüşmeyi anlattı. Olay medyaya yansıdığı gibi değilmiş.

saat 19:05 gibiydi.Programın tekrarına ulaşabilsek iyi olcak.



Tilev'in dediğine göre UEFA yapılması gereken yaptırımları bizimkilere iletmiş ve ardından da bu olayın sıkı takipçisi olduklarını söylemiş. Yani bu durumda da UEFA tam bizim beklediğimiz gibi hareket etmiş.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Beni korkutan UEFA-TFF görüşmesi değilde Sow transferi oldu.



Yani 2 gün önce Nobre'yi almaya çalışıp alamayan adamlar bugün Sow'u aldılar



Aldılar derken resmi siteden duyurusunu mu yaptılar, bizim de borsaya bildirip almadığımız çok adam oldu. Alsalar da UEFA ne dicek.. ''Yav sizin paralar boşa gitmesin, ben cezadan vazgeçtim, canız sağolsun'' mu diyecek.. :)
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



valla, yazdiklarin cok mantikli ama bu saatten sonra böyle birsey mumkun gibi görünmüyor.



adamlar 10 milyo euroya sowu almak üzereler, garanti almislar bunla rcoktan, düsmiceksiniz diye
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



uefa yakın zamanda zaten fifa ile papaz oldu. Bir daha aynı duruma düşmek istemez.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Arkadaşlar çok önemli bir noktayıda herkes gözden kaçırıyor.



Eğer TFF Fenerbahçe'yi küme düşürmezse Fenerbahçe UEFA talimatnamesi gereği şike suçundan aklanacak. Bu durumda UEFA'nın FB'ye CL'den ihraç yaptırımı için taminat ödemesi gerekecek.
 
Cevap: Artık İş Bitti ! Sezon Sonu 4 Takım Yolcu



Arkadaşlar çok önemli bir noktayıda herkes gözden kaçırıyor.



Eğer TFF Fenerbahçe'yi küme düşürmezse Fenerbahçe UEFA talimatnamesi gereği şike suçundan aklanacak. Bu durumda UEFA'nın FB'ye CL'den ihraç yaptırımı için taminat ödemesi gerekecek.



eksi puan için bir gerekçe göstermek zorundalar heralde
 
Üst Alt