ATV ve Kanal D’nin Reklam Departmanı Birleşiyor, Show TV'yi ise Albayrak Alıyor! | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

ATV ve Kanal D’nin Reklam Departmanı Birleşiyor, Show TV'yi ise Albayrak Alıyor!


Medya’da çok ciddi bir hareketlenme var. ATV Grubu’nun (Turkuvaz) D&R’ı almasıyla Yeni Doğan Grubu(Demirören Grubu) ile Turkuvaz Grubu’nun haziran ayı sonu itibariyle reklam departmanlarını birleştireceği ve eskiden olduğu gibi kurulacak MEPAŞ tarzı bir şirketle reklam fiyatlarını çok çok yukarı çekecekleri ve de bu şekilde zarar eden televizyonların bu zarardan kurtulacağı belirtiliyor.

Reklamverenlere kötü haber…Beklenen gelişmeler olmaya başladı. Bugün Turkuvaz Grubu’nun (ATV-Sabah Grubu) D&R’ı aldığı açıklandı. Zaten bir süredir Yeni Doğan Grubu’nun (Demirören Grubu) da Haziran ayı sonuitibariyle Turkuvaz Grubu’yla birlikte yönetileceği söyleniyordu. Bu nedenle satın alınmasına rağmen Doğan Grubu’nda bir hareket yoktu. Haziran ayı sonuna kadar gözlem yapılacağı söyleniyordu. Peki bu durumda ne olacak?..

Turkuvaz Grubu ile yeni Doğan Grubu’nun(Demirören Grubu) birlikte hareket etmesiyle, eskiden olduğu gibi MEPAŞ tarzı ortak bir reklam şirketi kurulacak. Birçok kanal uzun süredir büyük zarar ediyordu. Kanal D de en büyük zarar eden kanallardan biriydi. Bu şekilde fiyatların yaklaşık 8’e katlanacağı belirtiliyor. (1998’te de böyle olmuştu)

Yani örneğin 50 TL olan birim saniye fiyatı bir anda 400 TL’ye çıkacak. Bu da kanalların kurtuluşu olacak. Ama tabi ki reklamveren bu durumdan hiç hoşnut olmayacak.
Bu arada Albayrak Grubu’na satılması beklenen Show TV’nin de bu ortak şirket içinde yer alması ve yine büyük zarardan kurtulması bekleniyor.


Bu durumda, diğer tarafta kalan Star TV ile TV 8’in de reklam konusunda ortak hareket edecekleri belirtiliyor. Ancak şayet bu grup da beIN’a satılırsa reklam konusunda 5’li bir ortaklığa gidileceği de(içlerindeki haber kanalları da bu sisteme girecek) söyleniyor. (Bu arada Rekabet Kurumu bu duruma izin verir mi diye düşünenlere de formülü söyleyelim; tek değil, iki ayrı reklam şirketi kurularak bu durumun da çözülebileceği belirtiliyor)

Bu şartlar altında, Fox TV ve diğer TV kuruluşları(Kanal 7, Beyaz TV, UçanKuş TV, TLC, 360 TV, LIFETIME TV ve TRT) ise ayrı ayrı satışlarını sürdürecekler. Doğal olarak diğer kanallardaki çok büyük reklam satış fiyatları, bu kanallara da bir şekilde yansıyacak.

(Bu arada yeni kanallar kurulması imkansız gibi… Çünkü özellikle FETÖ olaylarından sonra RTÜK, haklı olarak lisans işlemlerini resmi olarak değilse bile gayri resmi olarak durdurmuş durumda)

Sonuç olarak, reklamveren’in cebinden çok daha fazla para çıkacak, kanalların zarar tablosu da böylece “artı”ya dönecek. Tabi görünen bu… Uygulamada neler yaşanır, 2-3 ay bekleyip göreceğiz. Çünkü bu duruma da “reklamveren”in bir tavrı olacak. 1998’de reklamveren tepki göstermiş ancak bu tepkisini sadece 3 ay sürdürebilmiş ve sonrasında kabullenmişti.

Yine böyle bir şey yapılabilir, hatta alternatif mecra olarak Digital mecralara ağırlık vermeye kalkabilirler. Ancak önümüzdeki 3-5 sene içinde Digital’deki reklamcılığın TV’nin yerini alması çok ama çok zor gözüküyor. Digital tarafını 3 ay deneyip, sonrasında istedikleri sonuçlara ulaşamadıklarını görünce, boşa kürek çektiklerini ve bütçelerin havaya gittiğini algılayıp, TV’lerdeki yeni oluşuma bir şekilde ayak uydurmak durumunda kalacaklar gibi görünüyor.

REKLAMVERENE KÖTÜ HABER!.. “ATV VE KANAL D REKLAM” BİRLEŞİYOR!
 
Üst Alt