Cyberpunk 2077 - Sayfa 4 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu
Oyunun fps olması hakkında yapımcının açıklaması:


“The witcher serisi çok fazla seyahat ettiğimiz, düşmanlarımızla kılıç dövüşüne girdiğimiz oyunlardı. Aynı zamanda büyü de kullanabiliyorduk. Tabii bir de boyut olarak Geralt’tan kat kat daha büyük düşmanlarla karşılaştığımız anlar vardı. O yüzden üçüncü şahıs kamerasını tercih ettik. Cyberpunk’ta ise durum farklı. Oyunculara daha yoğun bir tecrübe sunabilmek için farklı bir bakış açısına ihtiyacımız vardı, ayrıca Night City ekranda göreceğiniz her detayın önemli olduğu bir oyun. Cyberpunk 2077 yoğun bir şekilde hikâye odaklı bir oyun olacak, bu yüzden oyuncuların en küçük detayı bile rahatça görebilmesini istedik.


Oyunun sizi anında avucunun içine almasını, doğal hissettirmesini ve eksiksiz bir etki yaratmasını hedefledik. Demoda da görebileceğiniz gibi, diyalog sistemimiz oyuna son derece bağlı. Ara sahneler ile oyun arasında ne zaman geçiş yaptığınızı anlayamayacaksınız ve neler olacağını bilemeyeceksiniz. Mesela biriyle konuşurken silahınızı çekerseniz bunun gerçek hayattakine benzer bir etkisi olacak.

Araç kullanırken kameranın üçüncü şahıs açısına geçmesi ise kasıtlı bir tercihti çünkü çoğu kişinin araba kullanırken kameranın aracın arkasında kalmasını istediğini biliyoruz. Ama eğer isterseniz birinci şahıs kamerasına da geçebilir ve arabanızı o şekilde de sürebilirsiniz. Ek olarak her ne kadar tüm macera birinci şahıs açısından oynanacak olsa da önemli anlarda karakterinizi dışarıdan görebileceksiniz.”

Maciej Pietras

Cdprojektred Lead Cinematic Animator







Bu da Kazzak isimli ekşi yazarından alıntıdır, biraz tıraşladım


spoiler alert

*oyun geliştiricilerinin röportajlarından alınanlar
-benim düşüncelerim

*demo gameplayinde gösterilen duvarlarda yürüyebilme(mantis blades ile yapılan) özelliği kaldırıldı. ama binalara ve gökdelenlere tırmanabilme şansınız olacak. geliştirici biraz mirror's edge tarzı olucak diye yanıtladı.

*2 sene önceki yayınlanan teaserda gösterilen subway(metro) oyunda erişilebilir olmayacak bunun yerine witcher 3'teki gibi bir fast travel sistemi olucak. başka bir dille subway simgesine gidip fast travel yapıcaksınız, kullanılabilir değil yani. bana imkansız ve garip geliyor ama fast travel kullanırken herhangi bir yükleme ekranı olmayacak(?)

*oyunda aracınızı özelleştirme imkanınız bulunmayacak. evet biraz şaşırtıcı, belki sonradan dlc olarak eklenebilir.

*dünya tasarımı olarak witcher 3'le kıyaslanamayacak bir dünyada oyunu oynayacağız çünkü witcher 3'te at ile gidebildiğiniz mesafe ile cyberpunkta aynı sürede araba ile gidebileceğiniz mesafe kıyaslanamayacak düzeyde farklı bu yüzden araba içerisinde bir npc ile yazılan diyalogu ayarlayabilmek geliştiriciler için ayrı bir mücadele olmuş. ayrıca v, hızlı ve oldukça mobil bir karakter olarak sunulacak.

*oyunun yetenek menüsünde 5 ana yetenek grubu olacak, cool, reflexes, body, intelligence, technical. ayrıca bunlara bağlı 240 perk olacak.

*oyundaki romantizm seçenekleri *az biraz önceden ayarlanmış biçimde(somewhat tailored olarak ifade ediliyor röportajda, nasıl çevirebiliceğimi bilemedim), ve karakterler size seçtiğiniz ses tonuna göre erkek veya kadın gibi hitap edecek. evet oyunda farklı ses tonu seçeneği de olacak. npclerin farklı cinsel eğilimleri olacak. npcler sizi yarattığınız karaktere ve seçimlerinize göre beğenip beğenmeme şansına sahipler.

*the witcher serisindeki gibi seçimler ve sonuçlar gri bir düzlemde olacak.

*oyunda karakterinizi yaratırken size 3 farklı ana yol sunulacak. street kid(sokak çocuğu), corpo(şirket geçmişi olan) veya nomad(göçebe).

*evrendeki bütün aktiviteler haritada işaretli olmayacak, cdpr the witcher 3'teki harita dizaynından birçok şey öğrendiler bu yüzden skelligedeki gibi denizi ortasında anlamsız düzinelerce soru işareti olmayacak

*oyundaki yüksek levellı aranan kişileri öldürdüğünüzde çok daha fazla street cred(sokak namı) kazanma şansınız olacak. oyunda yapabileceğiniz yan aktivitelerden biri de bu tür kişileri avlamak(bounty hunting) olacak.

*oyundaki hikayede önemli rol oynayan npcleri öldüremeyeceksiniz.


*oyunda görev alanından istediğiniz zaman uzaklaşabileceksiniz, ama bu failed quest olarak gözükmeyecek. ve v bazen bunun hakkında yorum yapacak, görev alanından uzaklaştığınızda örneğin jackie sizi bazen telefonla arayacak ve nerde olduğunuzu soracak.

*oyunda hiç kimseyi öldürmeme seçeneğiniz olacak ama dikkat bu kimseye zarar vermeyeceğiniz anlamına gelmiyor.


*her bölgede her zaman polis görev yapıyor olmayacak polisin yerini bazen çeteler alacak. bir karışıklık yarattığınızda polis ve/veya çeteler tarafından aranıyor damgası yiyeceksiniz. oyundaki bu sistem biraz komplex ama bunun son basamağı(gta'daki 5 yıldız yani), psycho takımı çağrılacak ve sizi gördükleri anda öldürebilecekler(oldukça tehlikeliler) ama bunun olması için gerçekten baya baya uğraşmanız lazım.

*oyunda mini oyunlar olacak ama gwent kadar büyük bir oyun olmayacak.

*oyunda aynı anda bütün implantları kuşanamayacaksınız, bu oyunun tekrar oynanabilirliğine bir katkı. oyunda karar kılmanız gereken bir şeyde bu implantlar yüklenirken insanlığınızdan ne kadar feragat edebileceğiniz.

*the witcher 3'teki gibi expansionlar çıkacak(doğrulandı) ve şu an geliştirilme aşamasındalar ama henüz detaylı bir bilgi yok.

*vücudunuzdaki işletim sistemini hariç tutarsak(oyundaki arayüz bununla belirlenecek çünkü). hiçbir implant'ı vücudunuza yüklemeyi seçmeyebilirsiniz ama bu size çok ciddi bir dezavantaj olarak geri dönecek.

*oyundaki her bir silahın farklı bir hikayesi olacak. street credinizi arttırmanız daha iyi silahlara erişmenize olanak sağlayacak. bunun haricinde oyunda "budget arms" adında bir şirket olacak bu şirket ucuz bir şekilde ve çeşitli lokasyonlardan silahlara erişmenize olanak sağlayacak ama gelişmiş şirketlerin yaptıkları silahlar kadar güçlü olmayacaklar.

*gameplay demosunda görülen polis şefini çoğu izleyici gaunter o'dimm e benzetti. bunun ile ilgili sorulan soruya cdpr geliştiricisi, oynayın ve görün dedi.

*arabaların bir yok edilme sistemi olacak. uçan araçları kendiniz kontrol edemeyeceksiniz sadece binebileceksiniz. sokakta gördüğünüz hemen hemen her arabayı alabilme şansınız var ancak gerekli özellikleri açmış olmanız lazım.

*oyundaki 8 saat gerçek hayattaki 1 saate denk gelecek.

*oyun arayüzü seçtiğiniz implantlara ve ekipmanlara göre belirlenecek.

*dünya tasarımı yatay değil dikey odaklı olacak, binaların birden fazla katmanları olacak yani.

*hayvanlar olacak ama birkaç tane ve çoğu yapay.

*yakın dövüşte counter attack seçeneği olacak.

*yüzebileceksiniz.

*apartmanınızda kullanabileceğiniz bir bilgisayar olacak.

*kedileri sevebileceksiniz

*sivilleri öldürebilirsiniz.

*oldukça fazla özelleştirme seçeneği sunulacak.

*düşmanlarınızı yaralayıp hatta parçalayıp canlı olarak bırakabilme şansınız var.

*oyunda gizli bir ahlak sistemi olacak, arkaplanda yaptığınız bütün iyi ve kötü işler kaydedilecek(doğrulanmadı).

*her silah ve giysi farklı renk seçenekleri sunacak.

*yoldaşlarınız olacak ve çoğu zaman işinize yarayacaklar sadece dövüşlerde veya çatışmalarda değil.

*karakterlerin değişen bağlılıkları nedeniyle; tanıştığınız her karakterden şüpheleneceksiniz.

*oyunda çocuklar olacak, onları öldüremeyeceksiniz.

*trauma takımı ve polis emirlerine ve direktiflerine uymadığınız da sizi şoklayacak.

*silah mağazaları size görev teklif edebilecek.

*apartmanınızı özelleştiremeyeceksiniz.

*birden fazla apartmana sahip olamayacaksınız.

*dolaşım sisteminize cyber-geliştirmeler yükleyebileceksiniz.







*xbd'ler yani yasadışı braindancelar (işkence ve porno barındıranlar) karaborsada veya şüpheli bireyler tarafından satılan belirli night marketlar(gece pazarları)da bulunacak. (bunlara erişip erişemeyeceğimiz daha doğrulanmadı)

*oyunda hiçbir yükleme ekranı olmayacak.

*diyaloglarda kamera kontrolü tamamen oyuncuda olacak, oyunda sadece 4-5 tane cutscene var.

*the witcher 3'teki hikayeden çok sayıda geri dönüşü değerlendirdiklerini ve cyberpunk 2077'nin içerik açısından daha dolu olacağını söylüyorlar.


Hae? Hadi Bakalım.
 
Neden kastıklarını bir nebze anlayabiliyorum. Ortaya çıkan eseri tasarladıkları, kurguladıkları şekilde görmesini istiyorlar herkesin. Ama sorun değil, zaten CDPR oyunlarını modlamaya açık bırakıyor. Muhtemelen oyun çıktığı gün 3rd Person modu yapılacaktır. 7 yıldan fazla bir süredir büyük bir heyecanla bekliyorum. 🤤

 
TPS acinin ne kadar önemli oldugunu Assassins Creed Odyseeyi tekrar oynarken anladim.
Ghost of Tsushimada da aynisini yasadim.
Bazen saatlerce yeni bir kozmetik icin ugrastigim oldu.
Karekterimin görünüsünü ayarlarken bile bazen dakikalarca menüde durabiliyorum.
O isil isil parlayan zirhi benim görmem gerekiyor aga yoksa icim rahat etmez.
Oyunu cikar cikmaz alir miyim bilmiyorum ama zerre beklentim yok simdilik.
FPS olmasi her seyi bozuyor.

Gesendet von meinem SM-G965F mit Tapatalk
 
sirf geniş dünyasi rpg elementleri cok geniş olmasi ile sandbox özelligi benim icin yeterli birde türkce cikacak sirf o yuzden almak lazim.Oyun umarim iyi olur ama iyi olacagini sanmiyorum o fps işi bozdu.
 
CD Projekt Red, Ubisoft denilen şerefsiz oluşuma haddini bildirerek en değerli oyun şirketi olmuş. Bu heriflerin The Witcher haricinde piyasaya sürdükleri başka oyun serisi yok sanırım. Muazzam bir başarı.

Cyberpunk'un da hala piyasaya sürülmemiş olması ne denli titiz çalıştıklarını gösteriyor. İnşallah insanların ödediği paranın karşılığını verme politikalarını bozup Ubisoft gibi bokunu çıkartana kadar para kazanma mantığına evrilmezler.

Demek ki neymiş, insanları söğüşleme mantığıyla oyun yapmadan da para kazanılabiliyormuş. Her şey cesur bir üst akıl ve doğru bir ekibe bakıyor.
 
CD Projekt Red, Ubisoft denilen şerefsiz oluşuma haddini bildirerek en değerli oyun şirketi olmuş. Bu heriflerin The Witcher haricinde piyasaya sürdükleri başka oyun serisi yok sanırım. Muazzam bir başarı.

Cyberpunk'un da hala piyasaya sürülmemiş olması ne denli titiz çalıştıklarını gösteriyor. İnşallah insanların ödediği paranın karşılığını verme politikalarını bozup Ubisoft gibi bokunu çıkartana kadar para kazanma mantığına evrilmezler.

Demek ki neymiş, insanları sövüşemeye çalışmadan da para kazanılabiliyormuş. Her şey doğru bir üst akıl ve doğru bir ekibe bakıyor.
Bethesda'yı da analım Skyrim'i ne sağdı lavuklar yaw.

Witcher 4 gelmeyecek bildiğim kadarıyla firmanın açıklaması bu yöndeydi. Gelse dahi Geralt'ın hikayesi bitti dediler mesela yeni oyun çıksa bile o olmayacak normalde sağlam vurgun yaparlardı onun üzerinden çok net. Yaptıkları dlcleri bölüp oyun diye satarsın. Harbiden takdirimi kazanan bir firma, Cyberpunk'ın da iyi olacağını düşünüyorum bu yüzden. FPS olayı üzücü oldu tabii hiç oynamadım diyebilirim bioshock infinite dışında. Hikayesi onun gibi iyiyse acımam ama.
 
Üst Alt