Eğitim Sisteminin En Temel Sorunları Sizce Nelerdir ve Nasıl Çözülebilir?

Taha Karadeniz

GalataSarayı Efendileri
GalataSarayı Efendileri
Taha Karadeniz
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
2,155
Beğeniler
1,011
Puanları
353
#21
Nasıl çözülebilirin cevapları -bence- Türkiye'deki sayılı 20-30 üniversite dışında hepsini kapatacaksın. Hiçbirinin bir işe yaradığı yok işsizlik rakamlarını gizlemekten başka. Açık öğretimi de zorlaştıracaksın. Üniversite diplomasının bir anlamı olacak. Şu habere bakarsanız üniversitelerin halini görürsünüz. İyi sayılabilecek üniversitelerde bile bunun gibi kazmalıklar o kadar fazla ki şaşar kalırsınız.

"Fizikçi, kimyacı burada olmaması gerekiyor ama adam bulamamışlar bunlar gelmiş"
 

Şevket Atakan

Adventurer
Yönetici
Moderatör
Şevket Atakan
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
6,239
Beğeniler
838
Puanları
288
#22
Bugün eğitimi ayağa kaldırayım desen 30 seneni alır. O iş geçti. Alttan bomboş bir nesil geliyor. Zeki insan zaten bu zamanları öngörüp kaçtı gitti bu diyarlardan. Gerçekten ahmak bir nesil yetişiyor. 18-25 yaş arası gençlik zaten kısa yoldan para bulma derdine düşmüş. Bugün silivri ceza infaz memurluğunda cezaevi müdürüyle beraberdim. 18-25 yaş arası insanların suç oranından bahsetti ve ağzım açık dinledim. Cezaevi genç kitle kaynıyor çoğunun suçu ''torbacılık , gasp , kuyumcu - banka soygunu girişimi'' gibi işler.

Gençleri dizilerle zehirlediler. Yazık oldu koca 1 nesle.

He okuyup kendini geliştiren gençlerle de beraberim günün belirli saatlerinde. Onlarında derdi karı kız araba olmuş. çocugun 3k maaşı var 120 binlik araba için kredi çekiyor 2500 tl ödeyip 500 tl ile ayı bitirme derdinde. Yemek yemiyor öğlen simit ayran yapıyor. Değer mi diyorum kendisine.. Değiyor abi diyor. Yakında komple simit s.çacak haberi yok.
 
Son düzenleme:

Çağatay Kavak

Çağatay Kavak
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
26
Beğeniler
16
Puanları
3
Konum
Türkiye
#23
En büyük sorunumuz eğitimde bir ekolümüzün ve branşlaşmanın olmaması. Bizim memlekette sistem her gencin üniversiteye gitmesi ve işsizliğin 4 yıl ötelenmesi üzerine kurulu. Bu da memleketin ihtiyacı olan birçok alanda uzman kalifiye insan yetiştirmesini engelliyor. Her aile çocuğunun doktor veya avukat olmasını istiyor ekonomik gerekçelerle ancak bu memlekette bu mesleklere ilgisi olmamasına rağmen aile baskısıyla zorla sınavlara çalıştırılıp istenilen puanlar alınamayınca üniversitelerdeki iibf, fen edebiyat, eğitim vb. fakültelere giden gençler var ve bu durum bazı alanlarda yığılma olmasına, okuldan mezun olunduktan sonra çok büyük bir işsizlik sorunuyla karşılaşılmasına neden oluyor. Bunun yanında yığılma olan bölümlerin aksine ihtiyaç olan ama tercih edilmeyen de bir sürü bölüm var. Gençlerimizin yetenek ve becerilerine göre ilkokuldan başlayıp teknik liselere sonrasında devam etmek isterlerse üniversitede de lisede okuduğu bölümle ilgili devam etmeleri ve hızlı bir şekilde eğitimini aldığı branşta katma değer üretmelerini teşvik etmek gerekir. Tabi eğitim de herşeyden önce yurttaş, kanunlara saygılı, iyi insan, branşında uzman, katma değer üretebilen, dünyayı bilen, yabancı dil konuşabilen ve dünyadaki gelişmeleri dünyayla entegre bir şekilde takip eden bireyler yetiştirmemiz gerekirken her gelen kendisine uygun nesil yetiştirmek maksadıyla uğraştığı için bir türlü az gelişmişliğin kısır döngüsünü kıramadık ve sorun da tam olarak bu. Çözüm aslında belli biz bunu cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirmişiz köy enstitüleri ile. O zamanlarda John Deweylerin bu ülkeye gelip yapılanları görünce siz benim hayallerimi gerçekleştirmişsiniz dediği bilinir. Bugün belki köy enstitülerini geri getiremeyiz ancak izlenen yöntemi uyarlayıp yeni bir ekol inşa edebiliriz. Lakin bizde şu anda 80 lerden sonra sigma chi denilen kültür emperyalizmi politikası eğitimde de uygulanmakta ve bu durum oportünist, anti emperyallikten uzak, yurttaşlığı anlamayan son derece nobran, vandal ,popülist bir nesil yetişmesine neden oldu. İşin kötüsü eğitim, saygı, nezaket ve zarefetin enayilik, bahsettiğim nobranlığın kural tanımazlığın ise kabul gördüğü bir toplum yapısına döndük. Burası önemli çünkü bakın bir insana sıfırdan birşey öğretmekle yanlış öğrenilmiş veya yanlış olduğu farkedilemeyen bir davranışı o insanda sonradan değiştirmek aynı şey değildir ve siz ülke olarak artık o kuşağı kaybetmişsiniz demektir. Bundan sonra izlenecek yöntem ise bahsettiğim kuşağa yönelik kurtarabildiğimiz kadar kurtarmak ve dediğim kriterlerde sıfırdan yeni kuşakları hazırlayıp eğitimde bir ekol oluşturmak. Ancak bu şekilde belki torunlarımızın geleceğin dünyasında saygın bir ülkenin evlatları olarak yaşamalarını sağlayabiliriz değilse bizim dönemler falan geçti artık çünkü hemen bugün başlasak reformlara 20-30 senesi var bu işlerin.
 

Kemal Bulur

Gakkoş
10 Numara!
K
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
14,139
Beğeniler
449
Puanları
338
Yaş
35
#24
Zorunlu eğitim derhal.son bulmalı