F1 Takip Başlığı - Sayfa 12 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geçen sene ümitliydim fakat ferrari olarak inanılmaz şanssız bir dönemden geçtik. Harika bir ilk yarı çıkardık fakat silverstone'la başlayan bir uğursuzluk vardı son turda hem vettel hem raikkonen'in patlayan lastikleriyle adeta podyuma çıkacakken gerilere düştüler. Sonra Singapur'da Ferrari'ler duble yapacakken Verstrappen iki ferrari'yi biçip Hamilton'ı 1. yaptı ve bu yarıştan sonra işler iyice karıştı.

Geçen sene araç boyu daha kısa olduğundan hız gücü düşük pistlerde ferrari çok avantajlıydı fakat motor gücü konusunda mercedes çok üstündü. Buna rağmen ferrari şampiyon olabilirdi ama dediğim gibi çok bireysel hatalar yapıldı.

Bu sene araç boyu uzatıldı ve ciddi şekilde resmen riske girildi tamamen geçen seneden farklı bir araç yapıldı hatta testlerde 1000 beygire kadar çıktığı söyleniyordu ki güç olarak Mercedesle kafa kafaya gelmiş olabilirler geçen sene rahatlıkla min 10 beygir fark varken bu sene bu seviyeye gelmek önemliydi. Tabi testlerdeki 1000 beygire sezon içinde adım adım ulaşmak gerekiyor bir anda o seviyelere çıkılamıyor Avustralya'daki yarışta Ferrari hız ve tempo olarak Mercedes'in arkasındaydı ama bir şekilde şansları yanındaydı ve sanal güvenlik aracıyla beraber harika bir pitstop sonrası Hamilton'un önünde çıkıp Vettel liderliği aldı sonra ki süreçte Hamilton zorlasa da Vettel'in 2-3 sn arkasında olduğu sürece hem lastik hem de motor olarak ciddi şekilde zorladı ve bir süre sonra bu yarışta geçemeyeceğini fark edince vazgeçti.

Geçen hafta ki yarışta Ferrari'nin yeni güncellemeleriyle beraber ciddi şekilde Avustralya'daki yarıştan daha güçlülerdi. Sıralama turlarında 1-2 yaparak duble yaptılar ferrari sıralama turlarında uzun yıllar sonra ilk çizgiyi almıştı gerçekten taktire şayan bir başarı çünkü yıllardan beridir bu tarz bir olaya ihtiyaçları vardı. Yarış tam bir satranç gibiydi hele ki bottas ilk start anında raikkonen'i geçince işler tam stratejiye döndü ve ferrari'nin 3 pitstop taktiğini paramparça etmeye başladılar. Lastik olarak Ferrari yumuşak hamurları severken Mercedes orta hamurları çok iyi seviyor. Yarışta 2 pitstop taktiğiyle bence Mercedes çok iyi hamle yaptı Raikkonen 3. pitstop'u yani yumuşak hamuru Vettel'in uygulayacağı taktik için yapacaktı fakat pit yeri karışınca Vettel yalnız kaldı ve arkasındaki 2 tane orta hamuru kullanan mercedeslere yumuşak hamurla karşılık vermesi gerekiyordu normalde pirellinin max 30 tur ömür biçtiği lastikle 39 tur attı ki inanılmaz bir başarıdır hatta 4 tane şampiyonluğu boşu boşuna kazanmadığını ispatladı.

Bu hafta çin gp var diğer haftalardan da heyecanlı geçektir çünkü daha redbull faktörünü görmedik ki onlarda bu sene geçen seneye göre daha iyi hız olarak hem ferrari hem mercedes gerisinde olsalarda yarış temposunda ikisinden de iyi gibi gözüküyorlar. Tabi burada 2 yarıştır sürekli teknik problemler yaşadılar ama bu hafta ilk 6 inanılmaz çekişmeli olacaktır. Tabi ki tarafımız belli Scuderia ferrari
 
Çin GP'de 2'nci antremana bakarsak geçen senelerde mercedes'in açık ara favori olduğu pistte bu sene ferrari ciddi bir motor gücüyle geliyor burada asıl önemli olan Vettel daha tam ayarları tutturamadı eğer ki tutturursa ne olabilir biraz da yarışın kaderini bu belirleyecek. Sıralama turları ne getirir bilmiyorum fakat geçen seneden sonra bu sene inanılmaz bir çekişme var bu tarz sporları güzel yapan da rekabettir. Mercedes mi Ferrari mi derken yarış temposunda ikisinden de iyi olan bir Redbull var gerçekten bu sene bambaşka bir seviyeye çıktı bu yarışın kaderini lastik korunumu belirler Redbull kazanırsa bile şaşırmamak lazım ama şu an görünen %40 mercedes %40 ferrari %20 redbull olur.
DapowjrXUAAxBPR.jpg
 
Bu sezon boşa geçen 10 yıldan daha eğlenceli bir hal aldı.

Yarın sabah 09.00 ChineseGP Sıralama
Pazar sabah 09.00 ChineseGP Yarış
 
Geçen sene ümitliydim fakat ferrari olarak inanılmaz şanssız bir dönemden geçtik. Harika bir ilk yarı çıkardık fakat silverstone'la başlayan bir uğursuzluk vardı son turda hem vettel hem raikkonen'in patlayan lastikleriyle adeta podyuma çıkacakken gerilere düştüler. Sonra Singapur'da Ferrari'ler duble yapacakken Verstrappen iki ferrari'yi biçip Hamilton'ı 1. yaptı ve bu yarıştan sonra işler iyice karıştı.

Geçen sene araç boyu daha kısa olduğundan hız gücü düşük pistlerde ferrari çok avantajlıydı fakat motor gücü konusunda mercedes çok üstündü. Buna rağmen ferrari şampiyon olabilirdi ama dediğim gibi çok bireysel hatalar yapıldı.

Bu sene araç boyu uzatıldı ve ciddi şekilde resmen riske girildi tamamen geçen seneden farklı bir araç yapıldı hatta testlerde 1000 beygire kadar çıktığı söyleniyordu ki güç olarak Mercedesle kafa kafaya gelmiş olabilirler geçen sene rahatlıkla min 10 beygir fark varken bu sene bu seviyeye gelmek önemliydi. Tabi testlerdeki 1000 beygire sezon içinde adım adım ulaşmak gerekiyor bir anda o seviyelere çıkılamıyor Avustralya'daki yarışta Ferrari hız ve tempo olarak Mercedes'in arkasındaydı ama bir şekilde şansları yanındaydı ve sanal güvenlik aracıyla beraber harika bir pitstop sonrası Hamilton'un önünde çıkıp Vettel liderliği aldı sonra ki süreçte Hamilton zorlasa da Vettel'in 2-3 sn arkasında olduğu sürece hem lastik hem de motor olarak ciddi şekilde zorladı ve bir süre sonra bu yarışta geçemeyeceğini fark edince vazgeçti.

Geçen hafta ki yarışta Ferrari'nin yeni güncellemeleriyle beraber ciddi şekilde Avustralya'daki yarıştan daha güçlülerdi. Sıralama turlarında 1-2 yaparak duble yaptılar ferrari sıralama turlarında uzun yıllar sonra ilk çizgiyi almıştı gerçekten taktire şayan bir başarı çünkü yıllardan beridir bu tarz bir olaya ihtiyaçları vardı. Yarış tam bir satranç gibiydi hele ki bottas ilk start anında raikkonen'i geçince işler tam stratejiye döndü ve ferrari'nin 3 pitstop taktiğini paramparça etmeye başladılar. Lastik olarak Ferrari yumuşak hamurları severken Mercedes orta hamurları çok iyi seviyor. Yarışta 2 pitstop taktiğiyle bence Mercedes çok iyi hamle yaptı Raikkonen 3. pitstop'u yani yumuşak hamuru Vettel'in uygulayacağı taktik için yapacaktı fakat pit yeri karışınca Vettel yalnız kaldı ve arkasındaki 2 tane orta hamuru kullanan mercedeslere yumuşak hamurla karşılık vermesi gerekiyordu normalde pirellinin max 30 tur ömür biçtiği lastikle 39 tur attı ki inanılmaz bir başarıdır hatta 4 tane şampiyonluğu boşu boşuna kazanmadığını ispatladı.

Bu hafta çin gp var diğer haftalardan da heyecanlı geçektir çünkü daha redbull faktörünü görmedik ki onlarda bu sene geçen seneye göre daha iyi hız olarak hem ferrari hem mercedes gerisinde olsalarda yarış temposunda ikisinden de iyi gibi gözüküyorlar. Tabi burada 2 yarıştır sürekli teknik problemler yaşadılar ama bu hafta ilk 6 inanılmaz çekişmeli olacaktır. Tabi ki tarafımız belli Scuderia ferrari

Vettel Singapurda verdi şampiyonluğu ondan sonra arabanın ayarları tutmadı sanırım diğer yarışda da yarış dışı kalmıştı

Yarış öncesinde Hamilton,Verstappen ile ilgili agresif sürüyor ona güveniyoruz tarzı konuşarak biraz yoklama çekti.F1 ne kadar motorlar yarışsa da bu tarz akıl oyunları da iş yapıyor
 
Vettel Singapurda verdi şampiyonluğu ondan sonra arabanın ayarları tutmadı sanırım diğer yarışda da yarış dışı kalmıştı

Yarış öncesinde Hamilton,Verstappen ile ilgili agresif sürüyor ona güveniyoruz tarzı konuşarak biraz yoklama çekti.F1 ne kadar motorlar yarışsa da bu tarz akıl oyunları da iş yapıyor
Vettel'in japonya GP öncesi olabilir sevinç yaşadığı sırada arkadan vites kutusu gitmişti sonra ki hafta pole pozisyonu alabilecekken 5 sıra ceza almıştı gerçi singapur sonrası önemli değil o yarış ciddi anlamda verdi yazık oldu. Bu sene çok daha iyi araç var bakalım çin gp'de ferrari ilk 2 sıradan kalkabilir ultra yumuşak hamuru tek tur da iyi kullanıyorlar ama turlar geçtikçe diğer rakiplerine göre daha hızlı parçalıyorlar sıralama turu bugün çok önemli olacak 1-2 olamazsak podyumu bile zor görebiliriz en kötü 1-3 olmalıyız
 
Bu sene araç boyu uzatıldı ve ciddi şekilde resmen riske girildi tamamen geçen seneden farklı bir araç yapıldı hatta testlerde 1000 beygire kadar çıktığı söyleniyordu ki güç olarak Mercedesle kafa kafaya gelmiş olabilirler geçen sene rahatlıkla min 10 beygir fark varken bu sene bu seviyeye gelmek önemliydi. Tabi testlerdeki 1000 beygire sezon içinde adım adım ulaşmak gerekiyor bir anda o seviyelere çıkılamıyor Avustralya'daki yarışta Ferrari hız ve tempo olarak Mercedes'in arkasındaydı ama bir şekilde şansları yanındaydı ve sanal güvenlik aracıyla beraber harika bir pitstop sonrası Hamilton'un önünde çıkıp Vettel liderliği aldı sonra ki süreçte Hamilton zorlasa da Vettel'in 2-3 sn arkasında olduğu sürece hem lastik hem de motor olarak ciddi şekilde zorladı ve bir süre sonra bu yarışta geçemeyeceğini fark edince vazgeçti.

İlk yarışta Avustralya'da hız olarak Mercedesler çok avantajlıydı hatta ilk 2 olmaları sürpriz olmazdı ama şans faktörüyle 1-3 olup duble yaptık ki takım morali ve geri kalan süreç için çok önemliydi. Bu sene Ferrari aracının hem güncellemeler konusunda hem de güç olarak her geçen yarış üstüne koymaya devam ediyor sezon başında Mercedes'in net favori olur dendiği Çin GP'de Ferrari sıralama turlarında yarım saniye farkla ilk 2 sırayı kapattılar ki ben bunun tesadüf olduğunu düşünmüyorum. Ferrari bu sene araç boyunu uzattığı için geçen seneye göre daha çok güncelleme getirecektir çünkü uğraşacağı ve geliştirebileceği alanlar var bir de Vettel - Raikkonen / Hamilton - Bottas gibi iki takım arasındaki en büyük fark Raikkonen ve Vettel teknik ekiple araç konusunda geri bildirim olarak Mercedes'e göre çok daha iyiler.

Düzlükte sadece hız olarak bakarsak yanılgıya düşebiliriz fakat aerodinamik gibi bir çok konuda eğer ki araç iyiyse işte o zaman max hıza çıkıldığı zaman daha etkili olunuyor diğer türlü araç bu kötüyse virajlarda savrulacağı için zaman kayıpları olacaktır ki o hızın hiçbir anlamı olmayacaktır. Ferrari burada neredeyse tüm konularda iyi o yüzden ciddi rekabet edecekler

Bu yarışta Ferrari'nin strateji açısından ilk 2 alması çok önemliydi bir de Redbull'larla araya mesafe koymak daha iyi çünkü yarış startında Redbull'ardan korkulur kaybedecekleri bir şey olmadığından dolayı fazlasıyla agresif tutum sergiliyorlar mesela ilk virajda önündeki mercedesleri geçebilir veya ortalığı karıştırabilirler.

Bir de Ferrari lastik kullanımı konusunda sıcak havaları severken Mercedes'de tam tersi soğuk havaları seviyor yarın ki yarışta havanın sıcak olacağı bilgisi vardı bu durumda Mercedes'de lastikleri çok iyi koruyamayacaktır yarın ki yarış start anında Vettel - Raikkonen ikilisi 1-2 şeklinde ilk virajı dönerse Ferrari kesin olarak duble yapar ama araya biri girerse hem pitstop stratejisi olarak hem de tempo olarak Mercedes zorlayacaktır.

Ferrari'nin ilk viraj sonra 1-2 olurlarsa 2 pitstop yapacağını düşünüyorum S-M kullanacaklardır Redbull'da US'lerle başlayıp start anında bir şeyler kovalayacaklardır onlarda 3 pitstop yapabilirler US - S - US şeklinde ama güzel bir yarış bizleri bekliyor.

DavwUyQX0AELx4A.jpg:large
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt