GSC Yatırım ve Borsa

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3 gün önce Alyag almaya niyetlenmiş, elimde olan diğer hisseyi kardan zarar yapmamak için biraz daha bekleteyim dedim ama alyag uçtu. 2 günde parayı 3e katlayacaktık şansa bak
 
Katmerciler i araştıran var mı yorumlayacak
Sana geçmişte yükselmiş ama ivmesi zayıflamış şirketlerin listesini falan mı verdiler de sürekli böyle şirketleri soruyorsun?

Devletin verdiği ihalelerle çöp kamyonu işinden savunmaya girip tomaları yapan şirket, kısacası devletle arası iyi olduğu sürece iş yapabilecek bir firma. Devlette para kalmayınca zarar açıklamaya başladı.

Sana tavsiyem spekülasyonları değil de şirketin iç dinamiklerini öğrenmeye çalış yoksa kalırsın ortada.
 
Sana geçmişte yükselmiş ama ivmesi zayıflamış şirketlerin listesini falan mı verdiler de sürekli böyle şirketleri soruyorsun?

Devletin verdiği ihalelerle çöp kamyonu işinden savunmaya girip tomaları yapan şirket, kısacası devletle arası iyi olduğu sürece iş yapabilecek bir firma. Devlette para kalmayınca zarar açıklamaya başladı.

Sana tavsiyem spekülasyonları değil de şirketin iç dinamiklerini öğrenmeye çalış yoksa kalırsın ortada.
Acıkcası ben 3 4 şirket belirleyip duzenli alacagım sey arıyorum. Biri petkim olacak o kesin. Diğeri kron karel gibi teknolojiye yonelik. Kron ve karel bilanco verileri ve gelecege yönelik dusundugumden yönelmeyi düşünüyorum.
Kron a yöneldim biraz satısları ihracatları yurtdısı baglantıları. Özellikle abd ye olan durumu. Surekli kar acıklayan ve uzun vadede borcu olmayan bi firma. Bu tarza yönelik firmalara bakıyorum
 
Acıkcası ben 3 4 şirket belirleyip duzenli alacagım sey arıyorum. Biri petkim olacak o kesin. Diğeri kron karel gibi teknolojiye yonelik. Kron ve karel bilanco verileri ve gelecege yönelik dusundugumden yönelmeyi düşünüyorum.
Kron a yöneldim biraz satısları ihracatları yurtdısı baglantıları. Özellikle abd ye olan durumu. Surekli kar acıklayan ve uzun vadede borcu olmayan bi firma. Bu tarza yönelik firmalara bakıyorum
Kront dediğin firma yaklaşık 40 kat arttı 1 yılda sonra yüzde 60 geri çekildi evet potansiyelli ama zaten o fırlama artışını yaptı, düzenli takip etmen lazım şirketin durumunu. Karelde de benzer durum var.

Petkm iyi de şu rafineri yatırımı zarar verdi bence yanlış yatırım yaptılar, tabii tam alınacak fiyatlarda olması avantaj.

Sana şunu söyleyeyim endeks 120 binleri geçecekse bankalar sayesinde geçecek, bankalar çok ucuz fiyatlarda şu an, türkiyede gerçekten teknoloji üreten teknoloji şirketi ise yok ama şu araba mevzusundan ısuzu, karsan ve vestel takip edilebilir gerçi vestel bilançoyla yüzde 100 yaptı 8 liraya düşmeden alınmaz.

Mesela 70-120 yükselişinde hep sanayi şirketleri öncülük etti bankalar yerinde saydı, garan 2015 yılında 9 liraydı hala 9 lira döviz bazında erimiş bitmiş, halkbank falan daha da ucuz.

En önemli nokta da hisse alırken alım ve stop noktası belirle bir de satış rakamı belirle, bunları yapmazsan yerinde sayarsın.
 
Kront dediğin firma yaklaşık 40 kat arttı 1 yılda sonra yüzde 60 geri çekildi evet potansiyelli ama zaten o fırlama artışını yaptı, düzenli takip etmen lazım şirketin durumunu. Karelde de benzer durum var.

Petkm iyi de şu rafineri yatırımı zarar verdi bence yanlış yatırım yaptılar, tabii tam alınacak fiyatlarda olması avantaj.

Sana şunu söyleyeyim endeks 120 binleri geçecekse bankalar sayesinde geçecek, bankalar çok ucuz fiyatlarda şu an, türkiyede gerçekten teknoloji üreten teknoloji şirketi ise yok ama şu araba mevzusundan ısuzu, karsan ve vestel takip edilebilir gerçi vestel bilançoyla yüzde 100 yaptı 8 liraya düşmeden alınmaz.

Mesela 70-120 yükselişinde hep sanayi şirketleri öncülük etti bankalar yerinde saydı, garan 2015 yılında 9 liraydı hala 9 lira döviz bazında erimiş bitmiş, halkbank falan daha da ucuz.

En önemli nokta da hisse alırken alım ve stop noktası belirle bir de satış rakamı belirle, bunları yapmazsan yerinde sayarsın.
Kron da anlam veremediğim pazarlama gideri var cok yuksek 4 kat artmıs resmen. Bunu önümüzdeki sene daha az oldugunu düşündüğüm de karın da yukselecegini dusunuyorum. Satısların maliyeti komik seviyelerde resmen. Verilerni inceledim dün biraz. Gecen sene aylık bazda karsılastırdım. Üstüne koyarak gidiyo. 1-3 ü iyi gelecek bekliyorum. Alıskanlık haline gelmiş ve standartı korur diye dusunuyorm. Bi projeleri oldugunu ve tutturursa ozellikle abd de tutarsa patlar gider diye umuyorum.

Bankalar hakkında pek bi bilgim yok. Garantinin bu kadar yuksek işlem hacmi gormesinin nedeni ne? Niye bu kadar alım satımı var diger bankalara gore

Alımı dediğin gibi alım noktası belirliyorum. Piyasadan degil normal uzerinden fiyatı asagı cekip al emri veriyorum.
 
Kron da anlam veremediğim pazarlama gideri var cok yuksek 4 kat artmıs resmen. Bunu önümüzdeki sene daha az oldugunu düşündüğüm de karın da yukselecegini dusunuyorum. Satısların maliyeti komik seviyelerde resmen. Verilerni inceledim dün biraz. Gecen sene aylık bazda karsılastırdım. Üstüne koyarak gidiyo. 1-3 ü iyi gelecek bekliyorum. Alıskanlık haline gelmiş ve standartı korur diye dusunuyorm. Bi projeleri oldugunu ve tutturursa ozellikle abd de tutarsa patlar gider diye umuyorum.

Bankalar hakkında pek bi bilgim yok. Garantinin bu kadar yuksek işlem hacmi gormesinin nedeni ne? Niye bu kadar alım satımı var diger bankalara gore

Alımı dediğin gibi alım noktası belirliyorum. Piyasadan degil normal uzerinden fiyatı asagı cekip al emri veriyorum.
Garan ve THY en çok işlem hacmi olan hisselerdir bu 10 yıldır falan böyle, piyasada çok fazla halka açık lot olması temel sebep, sonrasında türkiye borsasını bunların belirliyor olması ve yabancı yatırımcının en çok işlem yaptığı hisseler olması diğer etkenler.

Şirketler az kar göstermek için makyajlıyorlar bilançoları, mesela Kront 4.5 m kar yapmış sermaye 14 milyon şirket değeri 130 milyon yani 30 yıllık karıyla kendisini alabiliyorsun bu da şu an çok pahalı olduğunu gösteriyor, şu anki piyasada ederi 3-4 lira ama sermaye düşük olduğu için kar potansiyeli yüksek yani seneye bir anda 20 milyon kar açıklayabilir o yüzden 3-4 liralara inmiyor.
 
Bu işin tamamen nasip olduğunu bir kez daha anladım.. 2 ay içerde bekledim dolarda ne kar ne zararla çıktım 3-4 gün önce ..Üsüne FED tamamen doları düşürecek bir açıklama yaptı ama reyis boş durur mu Golan molan derken 5.60ı gördü..

ben hamle yapınca yazarım okuyun tam tersini yapın köşelik olursunuz
 
Bu işin tamamen nasip olduğunu bir kez daha anladım.. 2 ay içerde bekledim dolarda ne kar ne zararla çıktım 3-4 gün önce ..Üsüne FED tamamen doları düşürecek bir açıklama yaptı ama reyis boş durur mu Golan molan derken 5.60ı gördü..

ben hamle yapınca yazarım okuyun tam tersini yapın köşelik olursunuz
Doların artması merkez bankası rezervlerinin düşüklüğünden. Kritik seviyede azaldı ondan müdahale gelemiyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt