Honda Civic Type-R Sedan


Honda'nın ürettiği Honda'nın özel performans sürümü otomobil modeli. Civic modelinin yüksek performans versiyonudur.



Type R tasarımında ("R", İngilizce:"Racing-yarış") araç ağırlığını azalatma, performans potansiyelini arttırma, motor ayarı (tuning), özel süspansiyonlar gibi yarış koşulları özelliklerini sağlamaya odaklanmıştır. Type R modeli ilk olarak yarış etapları için düşünülmüş sonradan Honda'nın VTEC motor tasarımına ağırlık vermesi ve beğeni kazanması sonucu daha geniş bir satış pazarına sunulabilmiştir. Type R araçlardaki geleneksel kırmızı Honda brövesi ve beyaz şampiyonluk boyası ilk F1 kazanmış arabalarını temsil eder. Honda'nın yarış ve F1 araçları çoğunlukla kırmızı Honda brövesine sahiptir. 2.0 litrelik 201 HP gücündeki DOHC i-VTEC motorundan çıkan kalın ve yırtıcı ses ile otomobil tutkunlarının beğenisini kazanmıştır.



Üretici:Honda

Model Adı:Civic Type-R

Üretim yılı:1997 - 2010

Karoseri:Hatchback

Motor tipi:2.0 LT,Enine Yerleştirilmiş 4 silindirli,Su Soğutmalı,4 Zamanlı,16 Subaplı DOHC I-VTEC Motor

Motor gücü:7200 rpm'de (201 HP/DIN)

Tork:215nm @ 6100rpm

Max. Hız:235 KM/H0-100 km/s 6 Sn

Sıkıştırma oranı:11.0:1

Yakıt sistemi:Benzin

Şanzıman:6 İleri 1 Geri

Uzunluk:4275

Genişlik:1785

Yükseklik:1445

Boş ağırlığı:1273 kg

Yakıt deposu:50 LT

Tasarımcısı:Honda







6.jpg


2007-honda-civic-type-r-sedan4.jpg


1300T5531063P-552X.jpg


typer_jp_b.jpg


typer_jp_04.jpg
 
Cevap: Honda Civic Type-R Sedan



DC2 (96-01 Integra) Type R, EK9 (96-00 Civic), ve EP3 (01-06 Civic) haricindeki Type R modellerinden en iyisi diyebiliriz DC5 (01-06 Integra) Type R ile birlikte. Özellikle Mugen tarafından geliştirilmiş olan ve "Mugen RR" olarak adlandırılan bu aracın modifiyeli versiyonu, birçok meşhur aracı (r32-r33 GTR V-Spec) yarış pistlerinde geride bırakabiliyor 4 silindir 2.0L'lik bir motora sahip olmasına rağmen.



Ama benim için DC2, EK9 ve EP3 haricindeki Type R modelleri hiçbir zaman tatmin edici olmamıştır, Mugen RR versiyonunu saymazsak-ki o fabrika çıkışı Honda değil. Özellikle FN2 Type R modeliyle resmen hayal kırıklığına uğrattılar. İlk çıkan Type R (DC2) kadar iyi bi araç çıkaramadılar daha Type R kategorisinde bence.
 
Cevap: Honda Civic Type-R Sedan



Motor gücü de 201hp @ 7200rpm yazılmış da aslında 222hp @ 8000rpm olmalı.

Sanırım bunlar yanlışlık değil de aracın Türkiye'ye getirilen modellerinin özellikleri. Çünkü her ülkede aynı olmuyor araçlar. Ancak Japonya için üretilenler dediğim gibi 222hp güç ve 215nm torka sahip.

Ayrıca Honda'lar düşük torklarıyla meşhur. :(
 
Cevap: Honda Civic Type-R Sedan



Abi 215nm de çok düşük. Type-R diye yırtınıyor millet, bu kadar düşük tork için mi? 1.7dti Astra'lar bile 165nm torka sahip chip ile 200'ü görüyor.
 
Cevap: Honda Civic Type-R Sedan



Abi 215nm de çok düşük. Type-R diye yırtınıyor millet, bu kadar düşük tork için mi? 1.7dti Astra'lar bile 165nm torka sahip chip ile 200'ü görüyor.

Evet, dediğim gibi düşük tork değerleriyle meşhur Honda. Ancak olaya sırf tork olarak bakmamak lazım. Suzaka pistinde 12/20 sırasına sahip Nissan Skyline R34 GTR-Mazda RX7 gibi araçların önünde.





Honda Civic Type-R JDM (FD2) racing rivals

Subaru Impreza WRX STi, Mitsubishi Lancer EVO IX, Alfa Romeo 156 GTA, Volvo S60 R, Mitsubishi Lancer Evo VIII



Bu tip araçların rakibi olarak değerlendiriliyor. Ki bu araçlar daha güçlü motorlara sahipler.





vikiden aldım valla yanlış olma olasılığı yüksek :asd:

Doğrudur doğrudur. Türkiye'ye getirilenlerin özellikleridir.
 
Üst Alt