Geliştirilen CFM56-7 turbofan motoru, CFM56-3'ten %7 daha verimli
3,000 deniz miline (5,556 km) arttırılan azami menzil ile kıtalar arası uçuş
Arttırılan yakıt kapasitesi ve daha yüksek azami kalkış ağırlığı (MTOW)
Modern seyrüsefer ve altı-ekran LCD cam kokpitli gösterge paneli
Boeing-777'e benzer yolcu kabin geliştirmesi: daha çok yer, ve koltuk mesafesi.
Tekrar tasarlanan dikey dengeleyici.
Yeni kanat profili, artırılan kanat alanı,
Yeni nesil Boeing 737 600, 700, 800 ve 900′de yaklaşık 22.9 km uzunlukta kablo bulunuyor (300, 400, 500′den yaklaşık 2.5 km daha az).
Uçak başına ortalama toplam 367,000 değişik parçadan imal edilen 737, desenine göre değişen ve kuru ağırlığı 125 kg’yi bulan yaklaşık 200 litre boya ile boyanıyor.