Bana göre Mercedes ve Bmw birincilik için yarışırlar. Audi her zaman 3. araya girmeye çalışan ama asla aralarına giremeyecek bir firmadır. Yine de bu 3 firma, Avrupa'nın orta sınıfının en üst düzey markasıdır.
Audi hakkında doğru diyorsun arasına giremez ama bir bakmışsın en tepeye çıkmış Bellimi olur
Bana göre Mercedes ve Bmw birincilik için yarışırlar. Audi her zaman 3. araya girmeye çalışan ama asla aralarına giremeyecek bir firmadır. Yine de bu 3 firma, Avrupa'nın orta sınıfının en üst düzey markasıdır.
Bana göre 1.4 motor üreten bir firma en iyi olamaz hiç bir zaman. En spor modeline bile TFSİ V10 motor koyuyorlar korkarak. Mercedes ve BMW'in en kötü sportif modeli V6 iken konuşmam bile AUDİ'yi. Ama AUDİ'nin RS4 modeli harika motor ve hız olarak ona birşey demem.
quattro ne oluyor o zaman?
Bana göre 1.4 motor üreten bir firma en iyi olamaz hiç bir zaman. En spor modeline bile TFSİ V10 motor koyuyorlar korkarak. Mercedes ve BMW'in en kötü sportif modeli V6 iken konuşmam bile AUDİ'yi. Ama AUDİ'nin RS4 modeli harika motor ve hız olarak ona birşey demem.
4 çeker sistemine verdiği isim Audi'nin. Hız ile bir alakası yok. Bmw'de xdrives diye geçer, Mercedes'de ise 4-matic diye. Tamamen tork ve çekiş gücüyle alakalı, yol tutuş ve viraj denge sistemleriyle ortak çalışan bir sistem. birşey. Hıza bir katkısı olmaz.
quattrolar 3.0 tdi,3.5 tdi ve 3.0 tfsi motorlar varm.artık küçük motor,büyük güç tamamen gövde gösterisi.mazda rx8 1300 motor.ama 250 beygir.
Motor hacmi, tamamen motor ömrü ve fazla tork ile alakalı birşey. RX8 dediğin araba sürekli durmadan 250 beygir güç kullanamıyor mesela. Sadece yüksek devir ve küçük viteslerde işe yarıyor. Yoksa bir e46 3.25i 175hp olması lazım, uzun yolda RX8'i 10 defa geçer. Ben hacimden değil, silindirden bahsediyorum. Audi çevre koruma olayına çok girdiği için ve Türkiye şartlarına daha çok uyum sağladığı için, çevre-tasarruf mantığıyla motor üretiyor. Yoksa isteseler daha güçlüsünü de yaparlar elbette. Ama bu küçük ekonomi motorlarıyla rakip olamaz.