Prof. Dr. Canan Karatay’dan Ezber Bozan Ramazan Tavsiyesi

Prof. Dr. Canan Karatay, Ramazan ayı ile ilgili tavsiyelerde bulundu. İftarda tuz tüketilmesinin faydalı olduğuna dikkati çeken Karatay, "Vücudumuzun yüzde 60'ı sudur. Dolayısı ile vücudumuzda bulunan su tuzludur. Hakiki tuzlu sudur. Kaya tuzu da yüzde 30 oranında tuz içerir. Bunun için tüketilmelidir ve sağlıklıdır" dedi. Karatay ayrıca radyasyonun kötü etkilerini anlatırken, "Çernobil faciasından sonra biliyorsunuz Trakya'da birçok inek ve benzeri hayvanlar telef olmuştu" açıklamasında bulundu.

karatay-dha-resimid_4938292.jpg

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen 2. Geleneksel Tohum Takas Şenliği’ne katılan Prof. Dr. Canan Karatay, yaklaşan Ramazan ayı öncesi tuz tüketiminden, ekmeğe, sağlıklı beslenmeyle ilgili tavsiyelerde bulunarak, sahurda kahvaltı edilmesi gerektiğini, şekersiz çay, süt ve ayran tüketilmesi gerektiğini söyledi, iftarda ‘paça çorbası’ önerdi.

SAHURDA KAHVALTI ÖNERDİ

Sahur için kahvaltı öneren Karatay, “Sahurda çok sağlıklı olan Karatay kahvaltısı olan 2-3 yumurta, yanında el ayası kadar beyaz peynir, beraberinde köfte olabilir. Tabi ekmek tüketilmeyecek. Bunun yerine ramazan pidesi, el büyüklüğünde bir parça ramazan pidesi olabilir. Pidenin içerisine bol miktarda köy tereyağı veya zeytinyağı konabilir. Ve bol bol şekersiz çay, süt ve ayran tüketilmeli. Vücudu ramazana hazırlamamız lazım. Su içilmesi lazım fakat, biliyorsunuz vücudun optimum dediğimiz sulanmasını yapmamız lazım. Çünkü ramazanda en büyük sıkıntı uzun sürecek açlık var ve havalar sıcak olacak. Dolayısıyla susuzluk vücudu tahrip eder ve halsizlik yapar, iİftara doğru baş ağrısına sebep olur. Bu nedenle vücudu şimdiden optime etmemizde fayda vardır” dedi.

‘SOFRANIZA GAZLI VE ŞEKERLİ İÇECEKLERİ SOKMAYIN’

İftarda ise hafif bir paça çorbası ile orucun açılması gerektiğini anlatan Karatay, tavsiyelerine şöyle devam etti:

“Gün boyu uzun bir açlıktan sonra iftar da yiyeceklerinize çok dikkat etmek gerekir. Başlangıcı hafif bir paça çorbası ile yapabilirsiniz. Ayrıca yöresel tarhana çorbası olabilir. Su yine bolca tüketilmelidir. Bunun yanında yine hafif şekilde kahvaltılık ürünler tüketilebilir. Ancak önemli bir tavsiyem de ramazanda sofralarınıza asla gazlı ve şekerli içecekleri sokmayın. Çaylarınızı şekersiz tüketin. Tuz tüketiminde ise kristal kaya tuzunu öneriyorum. Vücudumuzun yüzde 60’ı sudur. Dolayısı ile vücudumuzda bulunan su tuzludur. Hakiki tuzlu sudur. Kaya tuzu da yüzde 30 oranında tuz içerir. Bunun için tüketilmelidir ve sağlıklıdır.”

TRAKYA’DAKİ KANSERLER ÇERNOBİL’İN ETKİSİDİR’

Prof. Dr. Canan Karatay, Çernobil faciasından sonra Trakya bölgesinin üzerinde asit ve radyasyon yüklü bulutların geçtiğini anımsatarak, “Çernobil faciasından sonra biliyorsunuz Trakya’da birçok inek ve benzeri hayvanlar telef olmuştu. Dolayısıyla o radyasyon bulutları doğaya indiği zaman tükenmiyor ve etkisi yıllarca sürüyor. Bunun dışında hava ve çevresel kirlilikler çok önemli. Gelirken baktım yolda her taraf beton yığını haline dönüşmüş. Çevre ve yeşil adeta yok olmuş, bölgedeki kanser artışlarında bunların önemli etkenler olduğuna inanıyorum” diye konuştu.

Bir restoranda öğle yemeği yiyen Karatay, kendisi için getirilen balık yerine paça çorbası istedi.

DHA
 
"Vücudumuzun yüzde 60'ı sudur. Dolayısı ile vücudumuzda bulunan su tuzludur. Hakiki tuzlu sudur. Kaya tuzu da yüzde 30 oranında tuz içerir. Bunun için tüketilmelidir ve sağlıklıdır" dedi
Ülke tansiyon hastası dolu bu deli millete beyin kanası geçirtecek tansiyondan
 
Kaya tuzu tansiyon konusunda atıfta bulunduğu yayın kitabında söylediğinin aksini söylüyormuş okumuşsunuzdur haberi çıktı, profun biri ortaya çıkarmıştı o olaya mutlaka cevap vermesi lazım.
 
Canan hocayi severim ama tuzlu suyu bana kimse iciremez. Igrenc bir sey haline geliyor su.

Diger söylediklerine aynen katiliyorum ve cogunu zaten kendim uyguluyorum, faydasini da gördüm.
 
Canan hocayi severim ama tuzlu suyu bana kimse iciremez. Igrenc bir sey haline geliyor su.

Diger söylediklerine aynen katiliyorum ve cogunu zaten kendim uyguluyorum, faydasini da gördüm.
O da zaten tuzlu su için demiyor ki.
Akşama kadar ter / eforla eksilen tuz oranını yani mineral ve alkali maddeler eksikliğini tuz kullnarak tamamlayın demek istiyor. Ayrıca iftarda biraz tuzlu yemek sahur zamanında fazladan su/sıvı alımını da teşvik edecektir..
sahurda az peynir bol yeşillik ve sebze de sıvı takviyesine yardımcı olur. peynirin tuzlusu susuzluğa kapı açar ve aşırı yağ da dinç kalma boyutunu aşıp hücreleri gerekenden fazla çalıştırarak sıvı ihtiyacını tetikler yani susatır. gene aynı şekilde şekerli yiyecek ve içecekler de susuzluğa kapı açar..
 
Son düzenleme:
O da zaten tuzlu su için demiyor ki.
Akşama kadar ter / eforla eksilen tuz oranını yani alkali maddeler eksikliğini tuz kullnarak tamamlayın demek istiyor. Ayrıca iftarda biraz tuzlu yemek sahur zamanında fazladan su/sıvı alımını da teşvik edecektir..
sahurda az peynir bol yeşillik ve sebze de sıvı takviyesine yardımcı olur. peynirin tuzlusu susuzluğa kapı açar ve aşırı yağ da dinç kalma boyutunu aşıp hücreleri gerekenden fazla çalıştırarak sıvı ihtiyacını tetikler yani susatır. gene aynı şekilde şekerli yiyecek ve içecekler de susuzluğa kapı açar..
hocam ben hemen hemen hic bir seye ilaveten tuz eklemem. sevmiyorum zaten. sahurda menü bellidir, yumurta cesitleri ile kahvalti yapar 1 bardak süt ve 3-4 bardak su icip isi bitiririm. en fazla iki dilim (80g) dilimli siyah ekmek yerim. iftardan sonra da pek birsey yemeden yine sahur yaparim.
 
Bu teyzeye ekmek yemeyin dedikten sonra, pideyi gömerken ki görüntüsü çıktıktan sonra hiç güvenmiyorum.


ASUS_Z00ED cihazımdan Gscimbom mobil uygulaması ile gönderildi
Sindirim sisteminin sağlığı için maya yani ekmek pide simit poğaça gibi şeylerden sabahları bir dilim kadar alınmalı, ona bir itirazı yok zaten.
Sabah bir dilim ekmek olmazsa ince hamurundan dolayı lahmacunda olabilir diyor.
Ama bizim milletimiz 1940-50 lerden kalma kıtlık dönemi beslenme alışkanlıkları ile halen nakarna veya pilavi bile ekmekle yemeye devam ediyor. Bu konuda haklı.
Ben yarım ekmeğin arasına yarım kilo kızarmış patatesi gömerek çok sağlıklı olduğunu iddia edenler gördüm...
 
hocam ben hemen hemen hic bir seye ilaveten tuz eklemem. sevmiyorum zaten. sahurda menü bellidir, yumurta cesitleri ile kahvalti yapar 1 bardak süt ve 3-4 bardak su icip isi bitiririm. en fazla iki dilim (80g) dilimli siyah ekmek yerim. iftardan sonra da pek birsey yemeden yine sahur yaparim.
Oruç olsun olmasın.... yazları bedenen çalışma varsa eğer, ölçüsünden aşmadan tuz takviyesi olmadan olmaz.

Dağlarda hayvanlar bile tuz kayalarına ulaşmak için hergün kilometrelerce tırmanıp bu zahmete katlanırlar.
Aksini iddia etmek hayat dengesine aykırı...
 
Burada yediği de ekmek değl ince hamurundan dolayı lahmacun dürümüdür.
zaten iyi pismis orta yaglı et ürünlerinin vazgeçilmez gıda olduğunu da her zaman söylediğinden ilave kebap türü eklemiş gibi görünüyor.

sebze olarak zaten tabak kenarındaki közlenmiş yeşil kırmızı biber ve turşu(sirke+maya) tamamının hazmedilmesi için mükemmel katalizör görevi görecektir.
 
Burada yediği de ekmek değl ince hamurundan dolayı lahmacun dürümüdür.
zaten iyi pismis orta yaglı et ürünlerinin vazgeçilmez gıda olduğunu da her zaman söylediğinden ilave kebap türü eklemiş gibi görünüyor.

sebze olarak zaten tabak kenarındaki közlenmiş yeşil kırmızı biber ve turşu tamamının hazmedilmesi için mükemmel katalizör görevi görecektir.
Canim lahmacun cekti
 
Oruç olsun olmasın.... yazları bedenen çalışma varsa eğer, ölçüsünden aşmadan tuz takviyesi olmadan olmaz.

Dağlarda hayvanlar bile tuz kayalarına ulaşmak için hergün kilometrelerce tırmanıp bu zahmete katlanırlar.
Aksini iddia etmek doğaya aykırı...
reis, benim asiri terleme ve kilo sorunum vardi ciddi olarak, simdi hersey daha güzel. ne kadar dandik yiyecek varsa hepsini kestim. mesela nutella dayanmazdi, pide ile gömerdim hatta ayiptir söylemesi ama ne igrenc bir kombin oldugunu gec de olsa anladim. gecen yil ramazadan sonra baslayip 3-4 ayda resmen yeniden dogmus gibi oldum. :D

basta belirledigim hedefe ulastiktan sonra bir 4-5 kilo kadar daha verdim hatta. hersey saglikli beslenmekten geciyor bence. kilo vermek de almak da kolay. hatta cok asiriya kacmadigin sürece kolay kolay kilo da almiyorsun. gazli icecek belki günde 1 bardak anca cikar. cikolata, cips vs. hic yemiyorum. pilav cok az, makarna daha az, hamur isi cok az, ekmek günde 80 gr. meyve yemeye özen gösteriyorum. günde en az 1 veya 2 cesit yerim. diyetisyen mi oldun la bilmis bilmis konusuyorsun diyenler olabilir ama su dediklerimle 21 kilo gitti. et ve meyve cok faydali.
 
Canim lahmacun cekti
olm avm lerde 3,5 liraya 12 li 25 cm lik lavaşlar satılıyo. al 1-2 tane evinde 1 ay kadar bekleyebilir.
tavada lavaşı alt/üst gevrekleştir iyice; az kıyma, yada sucuk, salam, sosis, her ne varsa kolaqyda; ince doğranmış az sebze ile sotele tavada,
üstüne yumurtayı bağlayıcı olarak kır karıştır biraz. malzemeyi tavanın dibine yayarak gevrettiğin lavaşı kapat üstüne de kapak yada temiz bir karton falan koyarak ocağın altını kapat. sen çayını ayranını koyana kadar demini alsın. yeşillikle yuvarla gitsin.
Aklını kullan canının çektiği elinin altında hazır olsun herdaim..
 
Üst Alt