Tesla İflasın Eşiğine Nasıl Geldi? | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Tesla İflasın Eşiğine Nasıl Geldi?


1522414557120.png

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's’in elektrikli otomobil üretim şirketi Tesla’nın kredi notunu düşürmesiyle şirketin hisseleri hızlı bir şekilde değer kaybına uğradı.

Tesla'nın kurucusu ve CEO'su Elon Musk, bu yılın ilk çeyreğinde işleri yoluna koyma sözü verse de Model 3 aracının seri üretimi başarısız oldu. Yatırımcılar elektrikli otomobil üreticisinin hisselerinden kurtulmaya çalışıyor, hedge fonları yöneticileriyse şirketin birkaç ay içerisinde iflas edeceğini öngörüyor.

ŞİRKET BİR TÜRLÜ KARA GEÇEMEDİ

Yatırımcılar, ABD'nin Kaliforniya eyaletinde kurulan ve dünyanın en yenilikçi şirketlerinden biri olarak bilinen Tesla'nın geleceğin otomobillerini başarılı bir şekilde üretip piyasaya sürebileceğine inanıp, şirkete milyarlarca dolarlık yatırım yaptı.

Bu arada özel olarak üretilen Tesla Roadster, Tesla Model S, Tesla Model X adlı süper pahalı spor araçlarından zarar eden şirketin CEO'su Musk, geniş kitlelere hitap edecek bir otomobili geliştirme planları yapıyordu. Fiyatı 35 bin dolar olarak öngörülen ve geçtiğimiz temmuzda seri üretimine başlanan Tesla Model 3 aracı, tam da bu beklentileri karşılayacak bir otomobildi.

Üretimin başlamasına 6 ay kala yeni araç için büyük sıralar oluştu. Hisseleri hızla yükselmeye başlayan Tesla'nın piyasa değeri, Ford ve General Motors gibi küresel otomobil piyasasının büyük ve başarılı aktörlerinin değerini aştı.

NE PARA NE ARABA

Musk, geçtiğimiz yılsonu Model 3 otomobilinden 20 bin adet üretme ve piyasaya sürme sözü vermişti. Ancak mali raporu gören yatırımcılar dehşete kapıldı. Belgeye göre üretilen araç sayısı 360 ile sınırlı kalmış, şirketin uğradığı zararsa 2.2 milyar dolar olarak belirtilmişti.

Bu şekilde üretime devam eden Tesla, saatte 480 bin dolar ya da her dakika başı 8 bin dolar zarar ediyordu.

Musk, ‘en kısa zamanda' işleri yoluna koyup marta kadar Model 3 üretimini haftada 3-5 bin adede çıkarma sözü verse de hiç kimse buna inanmadı. Uzmanlar daha geçen yılsonu, durumu düzeltmenin teknik açıdan mümkün olmadığını belirtmiş ve Model 3 üretimin başarısızlığa uğradığı kabul edilmişti.

Tesla'nın hissedarları Musk'ı sabit maaştan yoksun bırakarak, 2.6 milyar dolarlık hisse ikramiyesine onay verdi, ancak ikramiyenin verilmesi Tesla'nın şu anda 53 milyar dolar olan piyasa değerinin gelecek 10 yılda 650 milyar dolara ulaşması şartına bağlandı. Buna göre şirketin mali değeri 100 milyar doları aştığında ilk hisse payını alacak olan Musk'a her tranş için 50 milyar dolarlık değer artışı şartı koşuldu. Böylelikle Musk'ın kazancı, doğrudan Tesla'nın başarılarına bağlanmış oldu.

ARTIK ÇOK MU GEÇ?

Geçtiğimiz nisanda Tesla'nın piyasa değeri 50 milyar doları aştığında analistler, şirketin değerinin fazla şişirildiği, gerçek değerininse birkaç milyar dolar olduğu konusunda uyarmıştı. Vilas Capital Management yatırım fonu analisti John C. Thompson, "Şirketler kar etmeli, bu şirketteyse kardan eser bile yok. Bundan daha anlamsız bir şey görmedim" değerlendirmesinde bulundu.

Fonun değerlendirmesine göre Tesla'nın, sadece önümüzdeki 18 ayda işletme kayıplarını, sermaye harcamalarını, borç ödemelerini ve işletme sermayesi ikmalini finanse etmek için yaklaşık 8 milyar dolara ihtiyacı olacak.
Oysa şirketin parası kalmadı ve Model 3 teslimatlarındaki gecikme, Model S ve Nodel X'e olan talebin azalması, ayrıca Tesla'nın kredi notunun ileride daha da düşürülme ihtimali dikkate alındığında mali kaynağın bulunması da çok zor görünüyor. Analistler, Musk'ın şirketi dönüşü olmayan bir noktaya getirdiği görüşünde.

Vilas Capital Management, müşterilerini Tesla'nın ‘şüphesiz iflasın eşiğinde olduğu' konusunda uyarırken yatırım yöneticileri, Tesla'nın parasının 3 ay sonra tükeneceğini öngörüyor.

Sputnik
 
Şirket yönetimi konusunds baya kötü zaten Musk. Yakında SpaceX de batar


GSCimbom Forum kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
bu battı haberlerinin sürekli rus sitelerinden çıkması da epey manidar!! adamın battığı falan yok hatta twitter da t..k geçmiş 1 nisan şakası olarak!


Tesla Goes Bankrupt Palo Alto, California, April 1, 2018 -- Despite intense efforts to raise money, including a last-ditch mass sale of Easter Eggs, we are sad to report that Tesla has gone completely and totally bankrupt. So bankrupt, you can't believe it.

There are many chapters of bankruptcy and, as critics so rightly pointed out, Tesla has them *all*, including Chapter 14 and a half (the worst one).

Elon was found passed out against a Tesla Model 3, surrounded by "Teslaquilla" bottles, the tracks of dried tears still visible on his cheeks.

This is not a forward-looking statement, because, obviously, what's the point?

Happy New Month!



1522648043470.png
 
Tesla zaten kar amaçlı kurulan ve çalışan bir şirket değildi,hiçbir zaman da olmadı.Adam patentlerini halka açmış,isteyen alsın kullandığımız teknolojiyi geliştirsin kafasına sahip.Sıkıntılı durumlardan da her daim güçlenerek çıkmış biri ,o yüzden komik geliyor bu haberler.
 
Elon Musk fabrikada yatmaya başladı, Tesla’da neler oluyor?

Tesla’nın hisselerindeki son bir yılda yaşanan yaklaşık yüzde 50’lik düşüş iyi ya da vahim olarak iki farklı kutupta yorumlanıyor. Kimilerine göre bu, gelecekte yeniden yükselecek Tesla hisselerini satın almak için mükemmel bir fırsat, kimilerine göre ise Tesla iflas öncesindeki son aylarını yaşıyor.

Tesla hisseleri son 365 günün en düşük seviyesini görürken, 1 yıl önce araç üreticisi Ford’u geçen şirket değeri, sıralamada yine Ford’un gerisine düştü. Tesla’nın piyasa değeri 42,063 milyar dolar, Ford ise bugünlerde 43,588 milyar dolar seviyesinde işlem görüyor.

Tesla’nın Model 3 üretimine odaklanan Musk ise, araç üretiminde doğacak sorunların kontrolünü tamamen eline alabilmek için uyku tulumuyla fabrikaya taşındı. Musk, öncelikli olarak elektrikli sedan aracın haftalık üretim kapasitesini artırmak istiyor. Zira, gelen haberler de biraz olsun olumlu bir tablo çiziyor.

Model 3 üretim sayısını haftalık 2.000’in üstüne çıkaran şirketin, yıl sonunda tüm araç üretim kapasitesini geçtiğimiz yıla göre dört kat artıracağı tahmin ediliyor. Ekonomik fiyat segmenti ile dikkatleri üzerine çeken Model 3, bu artan seri üretim sayısı ile nakit akışını da hızlandırabilir. Bu da Tesla’nın rahat, derin bir nefes alabileceği anlamına geliyor.

Elon Musk: “Araba işleri cehennem gibi”
Ancak Musk, Tesla 3 üretiminde dümeni eline alarak şirketin kıdemli mühendisi Doug Field’i bir köşeye atması ile de suçlanıyor. Twitter’dan gelen bu suçlamaya ise yanıt vermede gecikmeyen Musk, CEO olarak işinin şu anda tamamen Model 3 üretimine odaklanmak olduğunu yazdı. Musk, Doug Field için de övgü dolu sözler yağdırmayı ihmal etmedi. Doug için araç mühendisliğine odaklanan dünyanın en yetenekli mühendislik yöneticilerinden biri olduğunu söyledi.

About a year ago, I asked Doug to manage both engineering & production. He agreed that Tesla needed eng & prod better aligned, so we don’t design cars that are crazy hard to build. Right now, tho, better to divide & conquer, so I’m back to sleeping at factory. Car biz is hell …

— Elon Musk (@elonmusk) April 2, 2018

Musk sonrasında tweetine şu sözlerle devam etti: “Yaklaşık bir yıl önce, Doug’dan hem mühendisliği hem de üretimi yönetmesini istedim. Tesla’nın mühendislik ve üretimin daha iyi bir şekilde hizalanması gerektiği konusunda hemfikir oldu, bu yüzden yaratması zor olan araçları tasarlamıyoruz. Şu anda, ” böl ve fethetmek” stratejisi daha iyi, ben de fabrikada uyumaya geri döndüm .. Araba işi cehennem gibi… ”

Evet, Tesla zor bir boğazdan geçiyor. Ancak bu, şirketin iflas edeceği anlamına gelmiyor. Şirket üzerinde olumsuz bir hava yaratılmak istenmesi spekülasyonları artırmak ve yatırımcıları korkutmaktan başka bir durum değil.

Bu arada Musk ise tansiyonu düşürmek için konuyu esprili bir şekilde yorumluyor. Musk, 1 Nisan şakası olarak iflas ettiğini duyurduğu ve üzerine çektiği Tesla karton ile bir Tesla Model 3 aracına yaslandığı bir fotoğraf paylaştı. Ancak görselin alt metni, Musk’ın kontrolü elinde tutan ve spekülasyonların onu ve şirketini yıkmasına izin vermeyeceği güçlü bir kişiliği olduğu mesajını veriyor. Sonuç olarak Tesla’nın hisseleri düşse de, şirketin bu süreci atlatacağından şüphemiz yok.

Elon was found passed out against a Tesla Model 3, surrounded by "Teslaquilla" bottles, the tracks of dried tears still visible on his cheeks.

This is not a forward-looking statement, because, obviously, what's the point?

Happy New Month! pic.twitter.com/YcouvFz6Y1

— Elon Musk (@elonmusk) April 1, 2018
 
Üst Alt