Zaman akıp geçiyor; dur diyemezsin. Ona karşı gelemezsin. Asla bildiğinden şaşmaz, yoluna devam eder.
Ama zaman akışını yönetebilirsin.
Zamanı yönetebilmek için öncelikle hedefi doğru belirlemek lazım.
İş hayatından örnek vermek isterim. Hepimiz işlerin yetişmediğinden, çok çalıştığımızdan şikayet ederiz. Bunun tek sebebi işleri doğru düzgün yönetememekten kaynaklanmaktadır. Bu da zamanı doğru kullanmamaya götürmektedir bizi. Yapılması gereken işler var; hangisi daha çok, daha az önemli? Bunun tespitini yapıp işe koyulduğunuz zaman, işler size ağır gelmeyecek ve şikayet etmiyor olacaksınız.
Yaz mevsimine üç ay kaldı. Çoğumuzun tatili olacak. Artık yavaş yavaş tatil planları yapılmaya başlanmıştır. Geçmiş yılları düşünün. Tatil zamanı gelip gittiğinde “ben bu tatilden hiçbir şey anlamadım” dediğiniz vakit tatilinizi, zamanınızı iyi yönetemediğinizi gösterir. Öğrenciyken sorumsuzca yaptığım üç aylık tatillerde de dedim, iş hayatına başladıktan sonra bir haftalık tatillerde de... Sonrasında tecrübe ettim. En önemli şey ne istediğini bilmek. 3 günlük sürpriz tatilleri, 3 ay hissettiğim zamanlar da oluyor.
Kısacası güç bizde. Ne istediğimizi bilip iyi bir planlama yapabilirsek zamanı biz yönetebiliriz.
GSCimbom Forum kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi