Scuderia Ferrari Takip Başlığı - Sayfa 3 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Scuderia Ferrari Takip Başlığı


Mantıklı olan zaten öyle son 5-6 yıldır her takımda bu çok fazla arttı takımlar net olarak 1-2 pilotları belliydi Ferrari de ise sürekli bir belirsizlik oluyordu. Geçen sene Leclerc'in 3-4 yarış stratejik olarak yarışını mahvettiler. Bu karar önemli olacak Sainz'a gelince yeteri kadar fırsat verildi hiçbirinde de ekstra işler yapmadı bundan sonrası kendisine gereken mesaj da gitmiş olur yancıdan başka bir şey de olmaz bu takımda şampiyon olabilecek isim varsa Leclerc'dir araçtan %100'ünü alır zaman zaman hata yapar ama Sainz'a aynı araçta 1 saniye fark atabiliyorsa saygı duyulması gerek.

Leclerc'in kırık kanatla ve kötü lastikle Sainz'den daha hızlı olduğu British GP'de sainz yeterince aşağılanmıştı bence. Üstelik o hafta sainz, hem pole aldı hem de yarışı kazanmıştı. Ama kırık kanatlı leclerc kendisinden daha hızlıydı.

Sainz ortalama bir sürücü, ama otomobil kendisine göre gelişim kaydettiği sürece güzel verim alınır. Ama o diğerlerinde olan killer ruh yok. Bottas'a benzetiyorum. Makinayı verdiğinde verim alırsın. Ama şampiyon olması için Generational talent dediğimiz Verstappen, Leclerc gibi adamların emekli olması lazım.
 
Leclerc'in kırık kanatla ve kötü lastikle Sainz'den daha hızlı olduğu British GP'de sainz yeterince aşağılanmıştı bence. Üstelik o hafta sainz, hem pole aldı hem de yarışı kazanmıştı. Ama kırık kanatlı leclerc kendisinden daha hızlıydı.

Sainz ortalama bir sürücü, ama otomobil kendisine göre gelişim kaydettiği sürece güzel verim alınır. Ama o diğerlerinde olan killer ruh yok. Bottas'a benzetiyorum. Makinayı verdiğinde verim alırsın. Ama şampiyon olması için Generational talent dediğimiz Verstappen, Leclerc gibi adamların emekli olması lazım.
Aracın bundan sonra güncellemelerinin tamamı Leclerc için planlanır diye tahmin ediyorum halen çok geç değil Cidde de fark çok az olacak muhtemelen pole pozisyonu 0.100 içinde olabilir belki Ferrari bile önde olacak bana kalırsa Ferrari 2-3 sektörlerde uçak gibi olacak 1. sektörde 0.2-0.25 kaybedip 2-3 sektörde toplam 0.3-0.4 kazanabilir. PU da son durum ne onunla ilgili haberler tam anlamıyla netleşmemişti eğer sorun insan kaynaklıysa çözülebiliyorsa ceza yoksa muhtemelen 1-2 kapışmasında Leclerc-Verstappen ikilisini görebiliriz.
 
DGjQbnMXYAEFoAh
 
Aracın bundan sonra güncellemelerinin tamamı Leclerc için planlanır diye tahmin ediyorum halen çok geç değil Cidde de fark çok az olacak muhtemelen pole pozisyonu 0.100 içinde olabilir belki Ferrari bile önde olacak bana kalırsa Ferrari 2-3 sektörlerde uçak gibi olacak 1. sektörde 0.2-0.25 kaybedip 2-3 sektörde toplam 0.3-0.4 kazanabilir. PU da son durum ne onunla ilgili haberler tam anlamıyla netleşmemişti eğer sorun insan kaynaklıysa çözülebiliyorsa ceza yoksa muhtemelen 1-2 kapışmasında Leclerc-Verstappen ikilisini görebiliriz.
Motorda sorun yok da 2 parçada sorun var. Bunlardan birisi kesin değişecek. 10 sıra ceza kesin alacak. Diğer parça da değişirse sonuncu başlama ihtimali var.

Geliştirilme Leclerc'in tarzına uygun da yapılsa yetişebilmek önemli RB'ye. Bir de yarış bitirebilmek önemli. Son olayda kablo bağlantılarında şüpheli durum tespit edildi ve Fred ağabeyimiz kapsamlı bir soruşturma başlattı bu olay üzerine. Leclerc'in otomobiline sabotaj yapıldığı şüphesi ufak da olsa var. Eğer böyle bir şey doğruysa bu sabotaj sadece Bahreyn'de değil geçen yıldan beri yapılmış demektir.
 
Motorda sorun yok da 2 parçada sorun var. Bunlardan birisi kesin değişecek. 10 sıra ceza kesin alacak. Diğer parça da değişirse sonuncu başlama ihtimali var.

Geliştirilme Leclerc'in tarzına uygun da yapılsa yetişebilmek önemli RB'ye. Bir de yarış bitirebilmek önemli. Son olayda kablo bağlantılarında şüpheli durum tespit edildi ve Fred ağabeyimiz kapsamlı bir soruşturma başlattı bu olay üzerine. Leclerc'in otomobiline sabotaj yapıldığı şüphesi ufak da olsa var. Eğer böyle bir şey doğruysa bu sabotaj sadece Bahreyn'de değil geçen yıldan beri yapılmış demektir.
Eğer sabotaj iddaası doğruysa arkasında Binotto olma ihtimali olabilir geçen sene Leclerc'e çok uygun araç varken bu sene Sainz'ın sürüş stiline göre araç olması da bir şeylere işaret ediyor bu da bir işaret olabilir. Ceza alsada bir sorun olacağını sanmıyorum 2-3 kez güvenlik aracı görürüz diye tahmin ediyorum hatta kırmızı bayrak çıkma ihtimali de var strateji de çok önemli olacak.
 
Eğer sabotaj iddaası doğruysa arkasında Binotto olma ihtimali olabilir geçen sene Leclerc'e çok uygun araç varken bu sene Sainz'ın sürüş stiline göre araç olması da bir şeylere işaret ediyor bu da bir işaret olabilir. Ceza alsada bir sorun olacağını sanmıyorum 2-3 kez güvenlik aracı görürüz diye tahmin ediyorum hatta kırmızı bayrak çıkma ihtimali de var strateji de çok önemli olacak.
Olabilir, Ama sadece bu yıl değil, geçen yıl güncellemelerle yine Sainzin istediği otomobile evrilmişti. Geçen yıl başlangıcında araba güzeldi. Hatırlarsan ilk zamanlar sainzin bi lafı vardı. "bir şeyler yapmak için düşünerek yapmam gerekiyor, otomatik olarak süremiyorum arabayı" demişti. Performansı da çok kötüydü zaten. Çakıllardan çıkamıyordu. Sonra performansı çok arttı, ama Leclerc'in performansı epey düşmüştü. Özellikle de yarış temposu. Çünkü Leclerc'in sürüş tarzından yavaş yavaş uzaklaşmaya başlayan o otomobilde tek turda çok ufak süre kayıpları göze çarpmasada 60-70 tura vurduğumuzda nereden baksak 5-10 saniyelik yarış temposu kaybı vardı.

Bu takımın yapması gereken tek şey RB'nin yaptığı şey, en potansiyelli sürücüsünün tüm potansiyelini ortaya çıkarmak. Yok biraz sainze uysun biraz leclerc'e uysun diye düşünürsen ikisinden de %100 verim alınamıyor. Gerekiyorsa Leclerc ile aynı tarzda, oversteering otomobil seven genç bir 2. sürücü almalılar, eğer sainz ayak uyduramam diyorsa.
 
Olabilir, Ama sadece bu yıl değil, geçen yıl güncellemelerle yine Sainzin istediği otomobile evrilmişti. Geçen yıl başlangıcında araba güzeldi. Hatırlarsan ilk zamanlar sainzin bi lafı vardı. "bir şeyler yapmak için düşünerek yapmam gerekiyor, otomatik olarak süremiyorum arabayı" demişti. Performansı da çok kötüydü zaten. Çakıllardan çıkamıyordu. Sonra performansı çok arttı, ama Leclerc'in performansı epey düşmüştü. Özellikle de yarış temposu. Çünkü Leclerc'in sürüş tarzından yavaş yavaş uzaklaşmaya başlayan o otomobilde tek turda çok ufak süre kayıpları göze çarpmasada 60-70 tura vurduğumuzda nereden baksak 5-10 saniyelik yarış temposu kaybı vardı.

Bu takımın yapması gereken tek şey RB'nin yaptığı şey, en potansiyelli sürücüsünün tüm potansiyelini ortaya çıkarmak. Yok biraz sainze uysun biraz leclerc'e uysun diye düşünürsen ikisinden de %100 verim alınamıyor. Gerekiyorsa Leclerc ile aynı tarzda, oversteering otomobil seven genç bir 2. sürücü almalılar, eğer sainz ayak uyduramam diyorsa.
Redbull içinde Perez çok şikayetçiydi Verstappen oversteer severken Perez understeer seviyor ama aracı Verstappen'e göre yapıyorlar Perez'e göre de yapmak mantıksız olurdu. Aynı şekilde Leclerc'e göre yapılması lazım Sainz süremiyorsa da başkası bulunur. Suudi Arabistan ve Avusturalya'da gelecek güncellemelere bakmak lazım Leclerc ağırlıklı gelebilir eğer doğru güncelleme gelirse de belki de kafa kafaya mücadele verebilir. Vasseur'un sevdiğim yanı İtalyan olmaması ve disiplinli olması en azından İtalyan torpili ortadan kalkacak sorun sadece yönetimde değildi fabrikaya kadar inmesi önemli olacak bu başarısızlığı anca böyle yener.
 
Redbull içinde Perez çok şikayetçiydi Verstappen oversteer severken Perez understeer seviyor ama aracı Verstappen'e göre yapıyorlar Perez'e göre de yapmak mantıksız olurdu. Aynı şekilde Leclerc'e göre yapılması lazım Sainz süremiyorsa da başkası bulunur. Suudi Arabistan ve Avusturalya'da gelecek güncellemelere bakmak lazım Leclerc ağırlıklı gelebilir eğer doğru güncelleme gelirse de belki de kafa kafaya mücadele verebilir. Vasseur'un sevdiğim yanı İtalyan olmaması ve disiplinli olması en azından İtalyan torpili ortadan kalkacak.

Fred çok disiplinlidir ve acımasızdır. Beton yetmez dedikleri cinsten bir adam. Öyle güldüğüne falan bakmamak lazım. Fred şimdi Alfa Romeo'daki ekibini Ferrari'ye getiriyor. Ki Alfa Romeo'daki kadro Ferrari'nin altın çağında çalışan ekiplerden oluşuyordu. Bildiğim Alex Cinelli var Alfa'daki Aero şefi. Ferrari'ye gelmesi gündemde. Eskiden de Ferrari'de çalışmıştı. Yine Simone Resta var. 2000-20188 arası Ferrari'de çalışmıştı. Şimdi o da Alfa'da.

Onların hepsi gelecek. Bu yıl ne olur bilmem ama Fred'in neler yapabileceğini daha çok gelecek yıl göreceğiz. Yalnız kış boyu 2000'den fazla pitstop antrenmanı yaparak o palyaçoluğu gidermesinden bir şeyleri düzeltmeye eğilimli olduğu belli. Zaten disiplinli olduğunu belirtmiştim. Ana dili de Fransızca, Leclerc ile anlaşma konusunda da sıkıntısı olmayacak. Ayrıca İtalyanca kursu da alıyor. Kaldı ki Leclerc ile Fred zaten daha önce çalışmıştı ve birbirlerini de çok seven ikili.


Binotto'nun kıskançlığı yüzünden okunuyor sanki :D


EA84rUQWsAAxuqx.jpg



Fred'in yüzündeki hayranlık da açık gayet :D

125048800-c0e35203-fc53-4e58-9b69-292aabdb578d.jpg



Bu benim oğlum :D


dcd1805oc92.jpg



Bu ilişkiyi bilen Sainz, zaten Fred'in gelişiyle başına gelecekleri önceden anlamıştır :D
 
Fred çok disiplinlidir ve acımasızdır. Beton yetmez dedikleri cinsten bir adam. Öyle güldüğüne falan bakmamak lazım. Fred şimdi Alfa Romeo'daki ekibini Ferrari'ye getiriyor. Ki Alfa Romeo'daki kadro Ferrari'nin altın çağında çalışan ekiplerden oluşuyordu. Bildiğim Alex Cinelli var Alfa'daki Aero şefi. Ferrari'ye gelmesi gündemde. Eskiden de Ferrari'de çalışmıştı. Yine Simone Resta var. 2000-20188 arası Ferrari'de çalışmıştı. Şimdi o da Alfa'da.

Onların hepsi gelecek. Bu yıl ne olur bilmem ama Fred'in neler yapabileceğini daha çok gelecek yıl göreceğiz. Yalnız kış boyu 2000'den fazla pitstop antrenmanı yaparak o palyaçoluğu gidermesinden bir şeyleri düzeltmeye eğilimli olduğu belli. Zaten disiplinli olduğunu belirtmiştim. Ana dili de Fransızca, Leclerc ile anlaşma konusunda da sıkıntısı olmayacak. Ayrıca İtalyanca kursuna da yazıldı. Kaldı ki Leclerc ile Fred zaten daha önce çalışmıştı ve birbirlerini de çok seven ikili.


Binotto'nun kıskançlığı yüzünden okunuyor sanki :D


EA84rUQWsAAxuqx.jpg



Fred'in yüzündeki hayranlık da açık gayet :D

125048800-c0e35203-fc53-4e58-9b69-292aabdb578d.jpg



Bu benim oğlum :D


dcd1805oc92.jpg



Bu ilişkiyi bilen Sainz, zaten Fred'in gelişiyle başına gelecekleri önceden anlamıştır :D
Ferrari'nin sezon başlangıcında ilk yaptığı çifte pit stop kusursuzdu böyle bir pit stop son 10 yıl da bile yoktur sonuçta ilk pit stop da bile fark yarattı strateji de iyiydi. Yavaş yavaş güncellemelere bakalım nedense araçta potansiyel olduğunu düşünüyorum daha tam ayarını bulamadılar. Bahrain çok farklı bir yarıştı Redbull ve Aston'un fark yaratmasında en önemlisi test günlerinde bile o piste odaklı ayar yapmaları olduğunu düşünüyorum diğer pistlerde 1 saniyelik fark olacağını sanmıyorum.
 
Redbull içinde Perez çok şikayetçiydi Verstappen oversteer severken Perez understeer seviyor ama aracı Verstappen'e göre yapıyorlar Perez'e göre de yapmak mantıksız olurdu. Aynı şekilde Leclerc'e göre yapılması lazım Sainz süremiyorsa da başkası bulunur. Suudi Arabistan ve Avusturalya'da gelecek güncellemelere bakmak lazım Leclerc ağırlıklı gelebilir eğer doğru güncelleme gelirse de belki de kafa kafaya mücadele verebilir. Vasseur'un sevdiğim yanı İtalyan olmaması ve disiplinli olması en azından İtalyan torpili ortadan kalkacak sorun sadece yönetimde değildi fabrikaya kadar inmesi önemli olacak bu başarısızlığı anca böyle yener.
hatta iddia ediyorum Elkann, Leclerc'e danışmıştır takım patronunu kim istersin diye. Binotto şutlandığında Stefano Domenicali konuşuluyordu. İtalyan basını da %90 Arrivabene tekrar dönecek diyordu. Muhtemelen Leclerc daha önce çalıştığı eski hocasını istedi diye tahminler ediyorum.
Tabi bunun kendi iddiam olduğunu, herhangi bir resmi bilgi olmadığını tekrar belirteyim
 
Ferrari'nin sezon başlangıcında ilk yaptığı çifte pit stop kusursuzdu böyle bir pit stop son 10 yıl da bile yoktur sonuçta ilk pit stop da bile fark yarattı strateji de iyiydi. Yavaş yavaş güncellemelere bakalım nedense araçta potansiyel olduğunu düşünüyorum daha tam ayarını bulamadılar. Bahrain çok farklı bir yarıştı Redbull ve Aston'un fark yaratmasında en önemlisi test günlerinde bile o piste odaklı ayar yapmaları olduğunu düşünüyorum diğer pistlerde 1 saniyelik fark olacağını sanmıyorum.

O sıralamalarda yumuşak lastiği saklamaları, ben böyle yerinde, böyle akılcı bir strateji görmedim. Redbull bile yapmıyordu böyle bir şeyi. Aracın yarış temposu iyi olsaydı da Perez'e geçilmeseydi taktik sayesinde yarışı 2. bitirmiş olacaktı. Tabi araba bozulmamış olsaydı.

Yine de o strateji işe yaradı ve kalkışta pozisyonu aldı. Eğer lastiği kullanıp tur atmış olsaydı, Perezi geçip 2. başlayacaktı. Kötü lastikle pistin kötü tarafından başladığı için muhtemelen alonsoya yerini kaptırıp 4. olacaktı. Start için temiz lastik saklama olayı hayranlık uyandıran bir üstün zeka örneğiydi. Yeni stratejist elemanın başının altından çıkmıştır.
 
David Sanchez'in istifasının ardından Ferrari'deki ruh hali belirsiz ve gergin.

Görünüşe göre Binotto'nun ayrılmasından sonra Iñaki Rueda da dahil olmak üzere diğer birçok üst düzey isim Ferrari'den ayrılmayı düşünüyor.

Gino Rosato ve Jonathan Giacobazzi çoktan ayrıldı bile.


Kabus gibi geçen Bahreyn GP'nin ardından Charles Leclerc, kendi bakış açısını paylaşmak ve güven tazelemek için Ferrari Başkanı John Elkann ile durumu görüşmek üzere Maranello'da bir toplantı talep etti.

Charles, Ferrari ile kazanmak istiyor ama zamanın daraldığını hissediyor.

 
Üst Alt