Koronavirüs Hakkında Önemli Bilgiler

Şüphelendiğiniz durumlarda 184'ü arayın!

7 saat boyunca havada bekleme yapan thy uçağı


"havada 7 saat 21 dk boyunca bekleme (holding) yaparak türk havacılık tarihine geçmiş türk hava yolları seferidir.

bu beklemenin sebebi atatürk havalimaninindan kalkisindan sonra epilepsi nobeti geciren 16 yasindaki bir kiz cocugu sebebiyle medical emercengy deklere edilmesi fakat uçağın mevcut yüküyle ataturk havalimanina inememesi, gerekli ağırlığa düşmesi icin yakit yakmasi gerekliligi oldugu bildirilmistir."


 
Otobüste benzer bir sorunu yaşamazsın.. Bir hastan olduğunda yol kenarında bırakırlar seni.

Hava yolu şirketleri bunu sorun etmeden, bir depo mazot bitirmiş helal olsun...

Kaptanın Ataç işareti çizmesine anlam veremedim.:red:
 
14 yaşında Baran olarak şunu düşündüm uçuş süresi 10 saat ve iniş için beklemeleri gereken süre 7 saat ise neden direk varış noktasına gitmemişler o 3 saat çok kritik bir süreç mi zaten rahatsızlık meydana geldikten 7 saat sonra müdahale edilebilmiş anladığım kadarıyla en iyi ihtimalle. Sonuç itibariyle böyle bir hassasiyet gösterilmesi hoş.
 
14 yaşında Baran olarak şunu düşündüm uçuş süresi 10 saat ve iniş için beklemeleri gereken süre 7 saat ise neden direk varış noktasına gitmemişler o 3 saat çok kritik bir süreç mi zaten rahatsızlık meydana geldikten 7 saat sonra müdahale edilebilmiş anladığım kadarıyla en iyi ihtimalle. Sonuç itibariyle böyle bir hassasiyet gösterilmesi hoş.
muhtemelen hava protokollerinie göre hareket etmişlerdir. Levent Akgün belki bilgi sahibidir bu konuda.
 
normalde bu tarz erken iniş durumlarında uçaklar güvenli iniş ağırlığına ulaşmak için aşağıdaki resimde olduğu gibi yakıt boşaltırlar. bu uçakta neden böyle yapılmamış acaba?


XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Her ucak modelinde o opsiyon yok.
Burdaki ucaktada yokmus anlasilan.
aynen şimdi biraz daha araştırdım olayı. uçak tipi a330muş. bu uçakta da bu sistem opsiyon olarak sunuluyormuş. firmalar uçak siparişi verirken ekstra para ödeyip bu özelliği ekletebiliyorlarmış. gerçi thy bu uçağı satın almamış, kiralıkmış. eğer ki bu özellikli bir uçak olsaydı iniş süresi kısalacaktı. aslında thy gibi sektöründe kafaya oynayan bir şirkete bu tarz uzak uçuşlarda opsiyonlu bir uçak kullanmak yakışırdı.
onun haricinde 7 saat havada durmuş bu nasıl aciliyet sorusuna verilen cevap ise kar zarar hesaplanması. içeride aciliyeti olan bir hasta var ama aynı şekilde güvenli iniş ağırlığı üzerinde o uçağı indirmeye çalışıp yaşanacak bir aksilik durumunda hayatı riske girecek yüzlerce insan var. uçakta bir doktor varmış. muhtemelen devamlı iletişim halinde olmuşlardır. 7 saat tur atılmasının sebebi de belki budur. ilk anda hayati tehlike görülmemiştir. ama epilepsi atağı tekrarlayabilen bir şey. uzun ve dirençli epilepsi atakları müdahale edilmediği durumunda hastayı öldürebilir. başka bir havalimanına gidilmemesinin sebebi de bu olabilir. atıyorum hesaplamalar yapıldı 7 saat sonra güvenli iniş yapabilecez dendi ve o sırada gerekli işlemler yapılıp inilecek havalimanı belirlendi. peki yolda dirençli bir epilepsi atağı gelişti ve atak 1 saate dayandı, hastanın durumu gitgide kötüleşiyor. belki bu tarz bir durumda acil iniş riski göze alınıp uçağı en kısa sürede indirmek için 7 saat landing yapılmış olabilir. 7 saat uçuk bir süre gibi geliyor ama bunun gibi bir durum ile karşılaşılırsa en kısa sürede iniş için landing yapılması daha mantıklı. tabi böyle bir olay oldu diyelim gene de acil iniş kararı verilip diğer yolcuların güvenliği tehlikeye atılır mıydı. orası soru işareti.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
normalde bu tarz erken iniş durumlarında uçaklar güvenli iniş ağırlığına ulaşmak için aşağıdaki resimde olduğu gibi yakıt boşaltırlar. bu uçakta neden böyle yapılmamış acaba?


XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

leasing yöntemiyle alınmış bu a 330 da bu özellik yok onun için mecburen havada turlamışlar.
 
Son düzenleme:
Yakıt boşaltımına izin vermeyen bir model, epilepsi atağı geçiren bir insan ve 7 saat havada bekleme. Uçak yolculuklarında her türlü ihtimale karşı hazırlıklı olmanın gerekliliğini gösteren sıra dışı bir örnek.
 
7 saat sürekli dönüş ile sağlıklı adam bile kalpten gider be. Ben 10 dakika dönünce kafam vücudumdan ayrılıyor gibi hissediyorum.
 
Biraz daha bekleyip reisin yeni üçüncü Havalimanına inebilirdi aslında. :D
Ankara ya filan inemezmiydi? Bu nasıl bir saçmalık 7 saat dönme olurmu kalktığı Havalimanına o yük ile nasıl inemiyor bu sıkıntı başka bir ülkede ne olacaktı.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
A 330'un bu modeli yakıt boşaltımına izin vermiyor. Öğrendiğim kadarı ile kaptan yakıtı havada tur atacak şekilde bitirmiş. Biraz çetrefilli bir yolculuk olmuş ama insan sağlığı için normaldir.
 
Üst Alt