Kanada 2001'deki pol pozisyonundan uzun yıllar sonra 2018'de Vettel'le Ferrari pol pozisyonu aldı. Bu sene gerçek anlamda motor gücü olarak rakiplerinin önünde Çin GP'den sonra düzlüğü uzun olan Kanada GP'de de pol pozisyonu geldi. Raikkonen her zaman ki gibi çok iyi araçla bu kadar kötü bir sürüş yapabilir her sıralama turunda aynı hikaye raikkonen ufak hatalar yapa yapa sürekli rakiplerinin gerisinde kalıyor 2019'da Raikkonen yerine Ricciardo gelecektir artık gelmesi şart oldu böylesi harika bir araçla emekli gibi sürmeye devam ediyor kısacası kredisini tamamen bitiyor.
Yarın ki yarışta ferrari ve mercedes pilotları ultrasoft lastikle başlayacaklar fakat redbull sürücüleri de hipersoft kullanacaklar. Genel olarak yumuşak bir pist pitstop'larda mercedesler kesin olarak 1 pit yapacaktır US - SS kullanacaklar Redbull'lar duruma göre 2 pit yapabilir HS - US - HS Ferrari'lerde 1 pit yapacaklardır.
Yarış temposunda halen mercedes iyi durumda fakat düzlüklerdeki ferrari hızından dolayı geçebileceklerini pek sanmıyorum hatta Raikkonen iyi bir start alırsa Hamilton 6. lığa kadar düşebilir. Verstappen - Hamilton yan yana kalkacak olması da Hamilton açısından büyük talihsizlik eğer Hamilton olur da ilk viraj da Verstappen kafa kafaya gelirse kendisi yarış dışı kalabilir.
Uzun yıllar sonra F1'de 3 takım yarışıyorlar ve 0.3 saniye içinde yer alıyorlar gerçekten özlediğimiz görüntüler bu sene son yarışa kadar da böyle gidecektir ama Ferrari'nin Mercedes'in hüküm sürdüğü pistlerde motor gücüyle pol alıyorsa bu sene uzun yıllar sonra Ferrari şampiyonluğu görmeye çok yakınız, tarafımız belli her zaman ki gibi ScuderiaFerrari...