Hangi Ülke, Otomobil İçin Ne Kadar Vergi Ödüyor? | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Hangi Ülke, Otomobil İçin Ne Kadar Vergi Ödüyor?


Türkiye dünyada otomobilden en çok vergi alan ilk 5 ülkeden biri. Peki ya dünyada durum nasıl? Danimarka neden dünyada en çok vergi alanlar arasında? ABD'de durum ne? İşte PWC 2015 Küresel Taşıt Vergi Rehberi'nde yer alan bilgiler...

Yeni çıkan ÖTV düzenlemesi otomobil almak isteyen vatandaşı kara kara düşündürmeye başladı. Türkiye otomobilden dünyada en çok vergi alan ülkelerden biri.
Türkiye taşıt vergisinde çevreci yasalarıyla dikkat çeken İskandinav ülkeleriyle yarışıyor. Peki ya dünyada araçlardan hangi oranda vergi alınıyor.
turkiyede-ve-dunyada-arac-vergileri-karsilastirmasi-12-638.jpg



İşte PWC’nin 2015 Küresel Taşıt Vergi Rehberi’nde yar alan bilgiler:
Danimarka:
Danimarka’da otomobil almak isteyenler aracın tükettiği yakıt türüne göre vergi ödüyor. Örneğin ücreti 81 bin 700 Kron’a (40 bin TL) kadar olan dizel-benzinli araçlar için çıplak fiyatı üzerinden %105 oranında vergi ödeniyor.


Fransa:
Fransa’da otomobil almak isteyen biri yüzde 20 KDV ödüyor. Otomobilin karbon salınımı gr/km başına 240’tan fazlaysa ekstra 6 bin euro vergi çıkabiliyor. Fransa’da öğrenciler otomobil için vergi ödemiyor.


İngiltere:
İngiltere’de otomobilde KDV oranı yüzde 20. Karbon salınım tutarı gr/km’de 131-140’sa 130 pound daha vergi çıkıyor.
Almanya:
Almanya’da otomobil alınırken yüzde 19 KDV ödeniyor. Araç sigortası ise KDV’den muaf tutulmuş. Aracın karbon salınımına göre vergi oranları artabiliyor.


Rusya:
Rusya’da otomobil alınırken yüzde 18 KDV ödeniyor. Öte yandan ‘devlet katkısı’ adı altında da bir vergi alınıyor. Bu vergi aracın modeline göre 240-1.550 euro arasında değişiyor.
Çin:
Çin’de otomobilin motor hacmine göre vergi alınıyor. 1.0-1.5 litre motor hacmine sahip motoru olan otomobiller yüzde 3 vergi ödüyor. Yüzde 7 KDV de ödeyen Çinliler yüzde 10 oranında da satın alma vergisi ödüyor.
ABD: (New York)
ABD’de otomobil alırken yüzde 2.5 oranında gümrük vergisi ödenirken, aracın ağırlığı ve çevresel vergilerle birlikte toplam tutar aracın çıplak vergisinin yüzde 7’sine kadar çıkabiliyor.
Türkiye:
Türkiye’de yeni yürürlüğe giren vergi düzenlemesine göre ise otomobildeki yüzde 18 KDV aynen duruyor. ÖTV oranları ise 1.6 altı motorlarda maksimum yüzde 45’ten yüzde 60’a çıkarıldı. Lüks bir Mercedes almak isteyen vatandaş 1 Mercedes’i kendisine alırken 1.5 Mercedes kadar bir tutarı da devlete vergi olarak ödüyor.

Sözcü

Türkiye dünyada otomobilden en çok vergi alan ilk 5 ülkeden biri. Peki ya dünyada durum nasıl? Danimarka neden dünyada en çok vergi alanlar arasında? ABD'de durum ne? İşte PWC 2015 Küresel Taşıt Vergi Rehberi'nde yer alan bilgiler...
 
Yapacak bir şey yok diye nefret ettiğim bir söz var. Üretmeyen, don lastiğini bile dışardan alan bir ülke için normalleşti böyle şeyler. Muhasır medeniyetler seviyesine çok çok uzaklarda bir ülke.
 
döviz rezervleri eriyor ,turizm çöktü,ihracatta sıkıntı var,doğrudan ya da dolaylı yabancı yatırımcı gelmiyor, ülkeye döviz girmiyor
en azından daha fazla döviz çıkışı olmasın çıkacaksa da vergi alarak durumu telafi edelim vergisi
 
Otomobil vergilendirmede İskandinav ülkeleriyle yarışıyoruz, umarım bir gün demokrasimiz, yaşam kalite düzeyimiz de bu ülkeler ile yarışır hale gelir ;)
 
İskandinav ülkeleri refah seviyesi en yüksek toplumlardan biridir bu araştırmanın daha düzgün olabilmesi için maaş ve alım gücü karşılaştırmalarına bakmak lazım. Daha önce Norveç'e gittim, sanırım hayatımda en çok parayı orada harcamışımdır inanılmaz pahalı ancak aynı oranda maaşlarında inanılmaz yüksek olduğu bir ülke. Bizde ise en düşük maaş, alım gücü en yüksek fiyat, vergi
 
Son düzenleme:
Devlet Danimarkada büyük oldugu icin, herseyi karisdigi icin, ve evet bir refah devleti oldugu icin bu kadar vergi aliyorlar. Herseyde vergi var, sekerde vergi var, sigara'da vergi var. Millet bu vergiyi seve seve veriyor, ama devletden (tabiiki) cok sey istiyor.

EDIT: Ama Türkiye'de devlete soru isareti koymak yasak tabi, ya da kimse yapmiyor :asd:
 
Son düzenleme:
Üst Alt