Koronavirüs Hakkında Önemli Bilgiler

Şüphelendiğiniz durumlarda 184'ü arayın!

Hayko Cepkin


Hayko Cepkin, (doğum 11 Mart - 1978, İstanbul) Ermeni asıllı Türk vatandaşı piyanist, müzisyen.



Liseden sonra 2 yıl mimar sinan üniversitesi'nde şan eğitimi aldı. 2 sene timur selçuk çağdaş müzik merkezi'nde şan, solfej ve armoni dersleri aldı. 1 sene akademi istanbul'da piyano eğitimi gördükten sonra profesyonel müzik yaşantısına 1997 yılında klavyeci olarak başladı.



Sırasıyla öztürk, Ogün Sanlısoy, Aylin Aslım, Koray Candemir ve Demir Demirkan gibi isimlerle sahneyi paylaştı. Çalıştığı isimlerin bazılarının albümlerinde de düzenlemeci kimliğiyle yer aldı. En son Murathan Mungan'ın söz vermiş şarkılar adlı albümünde aylin aslım'ın seslendirdiği "kimdi giden" adlı bir yeni türkü bestesi olan parçayı düzenledi. Bu sırada evinin odasında kaydettiği bestelerini hayata geçirme kararı aldı. 2005 yılı içinde "Sakin olmam lazım" adlı albümü ile alternatif müzik piyasasında yerini aldı.



Daha sonra 2OO7 de tanışma biti albümüyle sevenleriyle buluştu.Müziğe daha sert devam eden Hayko(kendi tabiriyle)türü bozuk tarzıyla açık olduğuna inandığımız yoluna devam ediyor.Bu albümü korku-gerilim temasıyla oluşturan Hayko'nun yeni albümünde 5taneintro,10tane parça+bonus

bulunuyor.Profesyonelstüdyo kaydıyla yaptığı albümünün promosyon dönemi devam etmekte...



Sanatçı, verdiği konserlerin yanı sıra bazı festival ve organizasyonlarda da görev almıştır. 2006 ve 2007 yıllarında Rock'n Coke ve 2007 yılında Rock Müzikaller bunlardan başlıcalarıdır. Araf filminin müziklerini bestelemiştir, ayrıca Sakin Olmam Lazım albümünde yer alan Son Kez şarkısı filmde kullanılmıştır. Aynı zamanda Çocuk adında, 2008 yılında çekilen fantastik dram filminde İsfandiyar karakterini canlandırmıştır.





Hayko Cepkin'in grubu gitarda Umut Töre, bas gitarda Poyraz Kılıç ve davulda Murat Cem Ergül'den oluşmaktadır..
 
Cevap: Hayko Cepkin



Kendi Kaleminden Şarkıları..



YALNIZ KALSIN: “Yalnız kalmaktan korkan bir adam var burada. Bir kenara itilmiş gibi hissediyor kendini. Ama kenarda olmadığını anlatıyor. ‘Gömdün sandın gittiğinde, bir demet çiçeğim bile yok’ diyor. En iyi yalnızlık nerede? Mezarda, tabutun içinde. Adam o kadar derin bir yalnızlık hissettiğini anlatıyor, o tabuttaki gibi. ‘Ama filiz verdim’ diyor sonra, uyanıyor ama bu kez yardım edecek biri yok. ‘Filiz verdim de suyu yok’ diyor. Sonunda onu yalnız bırakan herkese ‘Yalnız kalsın dediğin diline/ Bedduadır sesinin teline’ diye geçiriyor. Korkmuyor yalnızlıktan, o yalnızca tedirgin ve saldırgan.”







777: “Albümün en olgun şarkılarından biri. Yaşanılan şehri, karşılaşılan insanları sorguluyor. ‘Bir düşündük bin ah işittik’ yani, hayatımız boyunca geniş düşünmeye çalıştık ama hep ah’larla, vah’larla geçti hayatımız. ‘Tütsü yaktık, temizlendik/ Ama dumanından zehirlendik’ diyor mesela. Tütsü yakan, öyle gözükmeye çalışan elitist bir tavır vardır ya hani, evde tütsüleri vardır ama Doğu felsefesini bilmez. Sadece gösteriştedir. Ona dokunduruyor. Parçanın sonunda da kendisiyle dalga geçiyor: ‘Akıllanıyor fikrim/ Akıllanıyor zihnim/ Az kıllanıyor zihnim’. ‘Akıllanıyor fikrim’ derken sound olarak frekanslarıyla oynadım. Kulaklıkla dinlediğinde kafanın çevresinde ‘Akıllanıyor fikrim, akıllanıyor zihnim’ diye dönecek. Dinlerken beyninin içinde dönecek. ‘777’nin ‘666’ ile hiçbir bağlantısı yok, dosyanın adı sadece.”







BERTARAF ET: “Hayatındaki her şeyi, kıymetini de kısmetini de bertaraf et. Konserde ‘Kıymetini...’ derken kalbini, ‘Kısmetini..’ derken de başka bir yeri gösteriyorum! İnsanın kısmeti budur ya! Evet, anlatımı kaba biraz: ‘Bertaraf et her şeyini, kıymetini, kısmetini/ Belki yarın gelir ama, bugün seni sevmedi ki...’”







SONRA GÖRÜŞELİM: “Kendini yaralanmış, çok yorgun hisseden bir adam var bu kez. Kan kaybediyor, suratı solmuş. ‘Geçmez yaran/ Yok hiç rengin...’ diyor. ‘Zor mu geldi bu hayat sana ulan gerizekalı, bu işler böyle!’ demek istiyor şarkının anafikri. Parça içinde ritim dört beş kere değişiyor. Ritim yavaşlayıp kinaye yaptığı yerde düşüyor, ‘Bir ben anlar severim/ Gözlerinden öperim/ Altındaki arabayı/ Sat sonra görüşelim...’ diyor herif. Ama oradaki tavır da çok kaba. Altındaki araba aslında, onun k.çı! Tokadı yiyeceksin ama sonra ayakta kalman gerekiyor.”







SIKI TUTUN: “Kuzenimin düğünü için yaptığım bir şarkı. Zor evlendiler, yaşantılarından yola çıkarak böyle bir düğün hediyesi verdim onlara. Kuzenimi anlatıyorum, bir erkeğin hayatı: ‘Önce topraktım/ Şimdi ağaç oldum/ Derya denizler gibi dalgalandım/ Şimdi duruldum...’ Yaşımı da aldım, olgunlaştım, kıvama geldim yani. ‘Kendimi buz gibi çok sert zannederdim/ Meğer ne kolaymışım, hemen eriyiverdim...’ Sonra ‘Elele tutuşun ki hayatınız devam etsin, çünkü siz birlik olmazsanız yıkılırsınız’ diyor: ‘Sımsıkı tut ki elimden düşmeden yürüyelim’. Boşandılar neticede. Şarkıyı değiştirdim sonra. Tavır değişti. Şarkının ikinci bölümü çok sertleşti bu nedenle. Nakarat kısmını kestim, oranın hayal gibi olmasını istedim. Çünkü onlar için de bu evlilik artık bir hayal... ‘Her şey dün gibi, bilemezsek kıymeti...’ deyip gidiyor. Albüm çıkınca onlara zarar verecek bu şarkı. İçleri acıyacak.”







KAOS: “Konusunu anlatmam. Sadece konserde ne söylediğimi el kol hareketlerimle anlatıyorum, orada anlaşılacak. Ama asla böyle direkt söyleyemeyeceğim bir yeri var bende. Yazılmasını istemiyorum. Çok başka bir yere söyleniyor çünkü...”









ÖLÜYORUM:
“Benim hayatım neden böyle oldu, diye serzenişte bulunan bir adam var. Adam her şeyini kaybediyor. Şarkı korkuya dayalı ama armonik yapısına bakınca mesut olmak isteyen bir adam, armoninin hiç korkuyla ilgisi yok. Mızmız bir herif aslında: ‘Ne kaldı bak ellerimde, biliyorum gülüyorsun/ Her adımım daha derine, ölüyorum...’”







SİREN: “Bu şarkıyı kendime yazdım. Burada güçlü bir şey var. Daha içe dönük, ‘Çekilin önümden gözüm hiçbir şeyi görmez’ diyen bir şey. Çünkü ben kafama bir şey koyduysam ‘...Bu dünyayı da ezerim geçerim/ Özümdür dönmem sözümden/ Bu yüzden dünyada ben sevilir, severim’. Yani, yalanım yoktur, orijinalim, bunun için de etrafım kalabalıktır, eşim dostum çoktur. Konserde seyirciyle çok güzel iletişim kuruyorum. Onların beni sevdiğini biliyorum, tanıdıkça ben de onları seviyorum. Ama kimse birbirini tam anlamıyla sevemez çünkü kimse birbirini tam anlamıyla tanımıyor.”







MELEKLER: “Benim rakı sound olarak addettiğim, zaten her şeyi kötüye gidiyor diyen, underground bir arabesk: ‘Yine geldi kör günler/ Niye ötsün bülbüller..’ diye gidiyor. ‘Tribaksiyon’ bir şey yani. Intro daha umut saçıyor aslında. ‘Kuşlar bile ötmüyor anasını satayım’ şeklinde takılan bir herif bu. Bu korkudan çok, hüzünlü bir şarkı...”







BİLMEZSİN: “Bir davet şarkısı. Sizin umursadıklarınızla bizimkiler aynı. Yolun başında başınıza kabullenmesi zor şeyler de gelmiş olabilir... Sözleri itibarıyla sonlara doğru albümü ‘Gelin, toparlanalım, aklımızı başımıza alalım’ olarak özetliyor. Genel olarak ‘Hayatın sana zor mu geldi arkadaşım? Zor maalesef bu hayat, sen sadece ayakta durmaya bak’ hikayesi var. ‘Umrun umrumdur’ diyor mesela, ‘Senin umursadığın şey de benim umursadığım şeydir, aynı şeyi yaşıyoruz, onun için toparlanmalıyız’ diyor.







BONUS: “Eski bir vokal var orada. ‘Çürüyüp gidiyorum ben’ derken normalin dışında bir şey yaptım. ‘Hayatım çürüdü bitti, geberiyorum, keşke elimde fırsatlarım olsaydı da daha iyisini yapsaydım’ deyip insanlara sesleniyor: ‘Baylar... Bayanlar..’ Oradaki ‘brutal’ ilk defa Türkçe. 10 dakika falan sürüyor, sonuna doğru da şarkı büyük bir patırtıyla bitiyor.”







INTROLAR: “İlk başta şarkıları bu şekilde yaptım. Gitar, bas, davul işin içine girdiğinde şarkının yapısı değişiyor. İnsanlar ham halini duysunlar istedim. Bazen şarkılarımda tüm kanalları kapatır, sırf altyapıyı dinlerim. O hissi herkes duysun istedim...”
 
Cevap: Hayko Cepkin



Sadece bertaraf sarkısını seviyorum Haykonun o ( bağırışı ) anırışı çok hoşuma gidiyor. AAAAAAAAAAAAooooooooooooooooohuuuuuuuuuuuuu yapıyor ya :)
 
Cevap: Hayko Cepkin



bir çok parçasını sevdiğim sağlam rock sanatçısı.





Önce topraktım şimdi ağaç oldum

Derya denizler gibi dalgalandım şimdi duruldum

Kendimi buz gibi çok sert zannederdim

Meğer ne kolaymışım hemen eriyiverdim



Her şey dün gibi inan gelir geçer

Bilemezsek kıymeti hayat bizi içer



Bu benim gurur gecem görsün cümle alem

Yıkamaz kimse inan kalbimdir benim kalem

İşte uzattığım sana yeminli elim

Sımsıkı tut ki bu yolda düşmeden yürüyelim



Her şey dün gibi inan gelir geçer

Bilemezsek kıymetini, hayat bizi içer



Tut ki elimden düşmeden yürüyelim

Tut ki elimden birlikte yürüyelim



Sıkı Tutun.

________________________________________________________________



Unutulur mu gökyüzü

Yitirir miyim bu gül yüzünü

Birer birer neyim kalır geriye baksam da

Solar mıyım gündüz gece

Güneşim yoksa bu son hece

Birer birer neyim kalır geriye baksam da

Zehirlendi dudaklarım

Çocukken nasıl ağlardım

Birer birer neyim kalır geriye baksam da



Ne kaldı bak ellerimde

Biliyorum gülüyorsun

Her adımımda derine

Ölüyorum...



Törpülenmiş tırnaklarım

Güçsüzdüm ben de avlandım

Birer birer neyim kalır geriye baksam da

Her şeyim olmuş bilmece

Çözdükçe gördüm işkence

Birer birer neyim kalır geriye baksam da

Bir başıma kaldım şimdi

Nerde hata yaptım bilmem ki

Birer birer neyim kalır geriye baksam da.



Ölüyorum.
 
Cevap: Hayko Cepkin



hayko eurovizyona katılsa tarzıyla sesiyle şarkısıyla açık ara birinci olur.ÖLÜYORUM şarkılarına:D
 
Üst Alt