InGame Group ile İş Birliği Anlaşması İmzalandı | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

InGame Group ile İş Birliği Anlaşması İmzalandı


1601473156499.png

Kulübümüz ile dünya genelinde yüzden fazla ülkede, on bir dilde, otuz milyondan fazla oyuncu tarafından oynanan Zula Oyun’un yaratıcısı, Türkiye’de espora en fazla yatırım yapan Türk şirketi InGame Group arasındaki iş birliği anlaşmasının basın lansmanı gerçekleştirildi.

InGame Group ile yapılan iş birliği anlaşması Başkan Yardımcımız Yusuf Günay, Yönetim Kurulu Muhasip Üyemiz Dorukhan Acar, InGame Group Kurucu Ortak ve CEO’su Burak Gözalan ve InGame Group Kurucu Ortağı Genco Alp’in katılımıyla gerçekleşti.

Başkan Yardımcımız Yusuf Günay, yerli bir firma olarak dünyaya açılan Zula Oyun'un yaratıcısı InGame Group ile anlaşma yapmaktan mutluluk duyduklarını belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Ingame Group, yani Zula ile önemli bir iş birliği anlaşmasına imza atıyoruz. Tanıtım videosunda da gördüğünüz gibi Zula, 100'den fazla ülkede, 11 dilde ve 30 milyon sporcunun faaliyette bulunduğu bir oyun haline geldi. Galatasaray Spor Kulübü gibi Türkiye'den çıkıp dünya markası oldu. Yüzde yüz Türk malı, yerli malı olmasından dolayı son derece gurur duyuyoruz. Galatasaray Spor Kulübü Zula Espor Takımı olarak son 5 sezonun 4 şampiyonluğunu elde ettik. Kurallara göre 2 şampiyonluğa bir yıldız veriliyor. Şu anda iki yıldızı taktık. Futbol takımında olduğu gibi dördüncü yıldızı Galatasaray Zula Espor Takımı olarak kısa sürede takmayı hedefliyoruz. Bu iş birliği anlaşması çerçevesinde Galatasaray Spor Kulübü'nün sosyal medyasında, Galatasaray TV gibi, dergi gibi diğer medya mecralarında Galatasaray Zula Espor Takımının yer aldığı açıklamalar, bilgiler verilecek. Galatasaray Spor Kulübü olarak önemli bir gelirimiz olmakta ve olacak. Burak Bey ve Genco Bey şirketin partnerleri olarak bizim gibi iyi bir Galatasaraylı. Bu da ayrıca iş birliğimizde önemli etkenlerden bir tanesi. Her iki taraf için de hayırlı uğurlu olmasını diliyorum."

"Bütün faaliyetlerimizde kar elde etmek temel amacımız. Hesaplamalarımızı buna göre yapıyoruz. Pandemi sürecinde sponsorluklar çok önemli hale geldi. Statlarda seyirci olmadığı zaman kulüplere maddi anlamda ciddi darbe oluşturuyor. Gelirler o anlamda sıfırlanmış durumda. Böyle olunca sponsorluklar önemli hale geliyor. Espor giderek dünyada önemli bir yer işgal etmeye başladı. Pandemi döneminin espora pozitif bir katkısı oldu. Biz de arkadaşlarımızla birlikte bu fırsatı değerlendiriyoruz. Galatasaray'ın ve Zula'nın lehine bir anlaşmayı ortaya koymuş olduk."

Yönetim kurulu muhasip üyemiz Dorukhan Acar, esporun dünyada büyüyen bir pazar olduğunun altını çizerek şu açıklamaları yaptı:

"Espor, daha da makro bakarsanız oyun pazarı, dünyada 152 milyar dolara erişmiş bir genişlik. Yılda da yüzde 9 büyüyor. Espor bunun yaklaşık 1 milyar dolarlık pastasını kapsıyor dünyada. Ülkemizde hesaplanan son rakamlar 826 milyon dolar civarında bir yıllık pazardan bahsediyoruz. 13 milyon para ödeyen ve toplamda 30 milyon oyun oynayan kişi hesaplanıyor resmi verilere göre. Burada bir Türk oyunun olması ve dünyaya bu boyutta yayılmış olması, özellikle FPS denilen, daha kompleks bir yazılım gereken taraftar olması bizi gururlandırıyor. Biz Galatasaray Espor Şubesi olarak bu kadar büyük havuzun içinde iki bacakta varız. Birincisi fiziksel olarak rekabet ettiğimiz alanların yani, futbolun, basketbolun, voleybolun oyunları olduğu zaman, Galatasaray Espor şubesi olarak yer alıyoruz. Buralarda yarışmalarımızı sürdürüyoruz. FIFA ve PES takımlarımız var, NBA takımlarımız var...

"Bir de diğer stratejimiz olarak, ticari olarak iş birliği yapıp beraber kazan-kazan yaratabildiğimiz hem iş ortağımızı hem Espor şubemizi yukarıya taşıdığımız alanlar bizim için çok kritik. Biz 3 senedir InGame Group ile ortaklığımızı sürdürüyoruz; ama bu ortaklık her sene gelişerek gidiyor. İki tarafı mutlu ederek gidiyor. Yusuf beyin de bahsettiği gibi 5 split oynanmış olan bir ligin 4'ünü kazanmış bir takımız. Bu sene de iddialıyız. Çok güzel bir takımımız oldu. Final zorlu geçecek gibi duruyor. İnşallah kazanırız. Taraftarımıza bir önemli konuda hem rica hem de bir not iletelim. Oyunun içinde satılan ürünlerde Galatasaray ürünleri var ve oradan Galatasaray'ın payı var. Biz orada bir gelir paylaşımı da yapıyoruz. Bizim ticari anlaşmamız hem katılım bedeli almak hem oyun için satılan ürünlerden gelir paylaşımı yapmak. Zula firmasının çıkardığı yeni ürünlerden özelinde, hatta daha da genel iletişim sponsorluğu paketi yapmak. Taraftarlarımızdan ricamız, oyun içi ürün alıyorlarsa, Galatasaray markalı ürünlerde giderlerse kulübümüz daha fazla gelir elde edebiliyor."

"Kazan kazan dünyalar oluşturduğumuz sürece zorlanmıyoruz. Ekonominin genel gidişatı ortada. Dijital dünya çerçevesinde Türkiye Espor pazarı içinde dünyanın ilk 10-15'i arasında. Üretilen oyunlarımızın yurt dışı satışından gördüğünüz üzere, kaliteli oyunlar üretmeye başladık. Hem oyuncu anlamında hem sektör anlamında büyüyen ve gelişen bir sektör. Hakikaten geleceğin spor dallarından bir tanesi. Galatasaray'ın makası ve erişim gücümüzle iş ortaklarımızı bir araya getirmeye çalışıyoruz. Onu yaptığımız noktada kazan-kazan oluyor ve herkes çok mutlu oluyor. Pandemi döneminde biz futbol izleyemezken dijital futbol rallileri yapmaya başladık. Çok ciddi de sponsorlar almaya başladık. Lazio ile bir maç yaptık 150 bin kişi canlı izledi. Totalde 24 saatte 2 milyon tekil görüntülenme aldık. 2 milyon tekil görüntülenme deyince reklam veren veriyor o durumda. Biraz elimizdeki varlıkları kazan-kazan iş ortaklıklarıyla yönettiğimiz zaman gayet ekonomisini döndürebiliyoruz. Kar bütçeleyen ve kar eden bir şube bizim için espor. En azından son 1 sene içinde hep kar bütçeledik ve hep kar ettik."

Amatör şubelerin geleceği konusunda gelen bir soruyu yanıtlayan Yönetim kurulu muhasip üyemiz Dorukhan Acar, "Biz hiçbir zaman, kendi aramızda, yönetim kurulunda veya genel kurulda şube kapama konusunu konuşmadık. Bazı spor dallarının kendi kendine ekonomilerini döndürmeleri zor. Oralarda amatör ruh ile destek olması gerekiyor o yapının. Espor onlardan değil. Bir kategoride oynayan kişi izleyenden fazla. Diğerinde izleyen, oynayandan fazla. Mesela futbolda 3 milyon lisanslı sporcunun yanı sıra 4 milyar seyirci var. Esporda tam tersi. Milyarlarca insan oynuyor ve bir o kadar da seyrediliyor. Burada oyun için satışlar, kazan-kazan iş birlikleri ile geleneksel sponsorluğun dışında da bir şeyler yapabiliyorsunuz. Espor özellikle pandemi ile dijitalin önem kazanmasıyla daha fazla göz önüne geldi. Normalde her branşımızda denk bütçe hedefimiz var. Pozitif bütçe hedefledik, onun da üzerinde gidiyoruz. Sportif AŞ 1,1 milyar TL ile kapadı. Onun içerisinde esporun payı yüzde 5 bile değil; ama oraya gelir. Hem sektörün gelişimi hem de Galatasaray'ın buradaki pozisyonu devam ederse oraya gelir." ifadelerini kullandı.

InGame Group Kurucu Ortağı ve CEO’su Burak Gözalan, Galatasaray gibi bir markanın kendilerine büyük katkıları olduğunu belirterek “Öncelikle InGame Group adına Galatasaray Spor Kulübü Başkan Yardımcısı Yusuf Günay ve Espor’dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dorukhan Acar’a bu sıcak karşılama için teşekkür etmek istiyorum. Kendilerinin de bahsettiği gibi uzun yıllara dayanan bir iş birliğimiz var fakat bu iş birliği her geçen gün hem çapını hem erişimini hem de hedeflerini arttırarak devam ediyor. Biz InGame Group olarak sadece oyun sektöründe uluslararası başarıya ulaşmış bir oyun yaratmakta kalmadık açıkçası ülkemiz için tüm dünyada geleceğin sporu denilen Espor alanına yatırımlarımıza hiçbir zaman hız kesmeden arttırarak devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıllarda yaklaşık 10 Milyon TL’ye yakın yatırım yapıldı bu alanda. Biz de bu alanda öncü firma olmaktan gerçekten gurur duyuyoruz. Zula Süper Ligi bu yatırımların başında geliyor. Bugüne kadar 10 bine yakın lisanslı esporcu yarattık. Bu bizim gibi genç nüfusa sahip bir ülke için bu alandaki fırsatları düşündüğümüzde çok önemli bir yatırım ve çok önemli bir destek. Zula Süper Ligi’nin kurulduğundan beri müsabakalarda boy gösteren ve geride bıraktığımız 5 sezonun 4’ünde ipi önde göğüsleyerek başarı sağlayan Galatasaray da bizim diğer takımlar gibi gözbebeğimiz. Bugünün özel bir anısı var. 2 yıl önce bugün Zula International Cup’ı da Galatasaray kazanmıştı. Türkiye’de Espor kavramından haberdar olan kişi sayısı 30 milyonu aşmış durumda. Bugün itibariyle yaklaşık 4,5 milyon aktif Espor izleyicisi var. Dolayısıyla bu müsabaka alanı çok değerli bir içerik alanı oluyor. Hem marka değerini arttırmak hem de sponsorluk anlaşmaları için çok değerli bir platform olmakta ve sürekli gelişmekte. Biz de yatırımlarımıza devam ediyoruz Galatasaray gibi değerli markaların bizlere kattığı çok değerli katma değerlerle birlikte.”

InGame Group Kurucu Ortağı Genco Alp, Galatasaray gibi bir dünya markası ile yapılan anlaşmadan dolayı mutluluk duyduklarını ifade ederek “Burak Bey’in anlattığı bölüme çeşitli eklemeler yapmak istiyorum. Espor dünyası son yıllarda özellikle son 5 yılda dünyada çok hızlı gelişen ve birçok sporu gerek oyuncu kitlesiyle gerek izleyici kitlesiyle geride bırakan bir dal. Biz de Türkiye’de yer alan iki resmi ligden birisiyiz. Tek Türk Espor Ligi’yiz. Bu sene altıncı sezonu oynanıyor. Galatasaray’ın ilk 4 sezonunda şampiyonlukları arka arkaya geldi. Bizim InGame Group olarak yapmak istediğimiz, “2 yılda bu 10 Milyon TL’yi niye harcadık?” sorusunun cevabı esasında. Dünyada çok hızlı gelişen bu alanın Türk gençlerinin de aynı şekilde gerek spor alanında gerek kendi kişisel gelişimleri anlamında en iyi şekilde desteklemek. Gerek Zula Süper Lig’in kurulması, gerek diğer rekabet ligi dediğimiz Zula Süper Ligi’ne takımların mücadele ederek çıktığı ligin yer alması ve bu sene de ilk defa dünyada sayısı çok az olan Zula Kadınlar Ligi’nin startını vermemiz bizler için çok önemli. Yine ilkleri yapan Galatasaray gibi biz de kendi alanımızda ilkleri yapan bir markayız. Galatasaray gibi dünyaya mal olmuş bir markayla iş birliği yapmak aynı zamanda bizim için de gerek Türkiye gerek diğer pazarlar için çok önemliydi. Bugüne kadar yaklaşık 10 bin esporcunun geliştirilmesine ve kişisel gelişimine yardımcı olduk. Bundan sonra bu rakımı çok hızlı bir şekilde arttırmayı ön görüyoruz. Geçtiğimiz yıl Avrupa’nın en büyük Espor tesisi NonStop, Zula Espor Arena’yı açtık. Burada binlerce genci ağırladık bugüne kadar. Zula Süper Lig finallerini yaptık, çeşitli aktiviteler gerçekleştirdik. Bu alanda da Türkiye’de öncülüğümüz devam ediyor. İnşallah önümüzdeki seneden itibaren bu pandemi sürecini sonrasında çok daha fazla etkinlikle yine Türk spor severlerinin, Espor severlerinin karşısında olacağız. Bir yenilik de Zula Mobile ile ilgili söyleyebiliriz. Zula PC oyununun Zula Mobile versiyonunun da çıkmasıyla önümüzdeki dönemde mobile tarafında da liglerin ve rekabetin hızlıca artacağını buradan müjdelemek isterim. Bir kez daha hem InGame Group adına Galatasaraylı büyüklerime teşekkür ediyorum bu anlaşma için. Galatasaray Spor Kulübü Üyesi olarak benim için ayrıca mutlu bir gün.” şeklinde konuştu.

galatasaray.org
 
Şu lansman giderleri kadar gelir getirmeyecek sponsorluk için girilen triplere bak lan. Bu kadar reklam meraklı bir yönetim topluluğu enteresan.

Acilen tüzük değişip futbolcular gibi sözleşmeye dayalı olması gerekir öyle bedava kendin reklam yapmak yok
 
Üst Alt