Mercedes-AMG Petronas Takip Başlığı | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Mercedes-AMG Petronas Takip Başlığı



Mercedes-AMG Petronas

Mercedes-Benz_in_Formula_One_logo.svg

Mercedes-Benz Group Holding'in bir markası olan Mercedes-Benz, 1954'ten bu yana çeşitli dönemlerde hem takım sahibi hem de motor üreticisi olarak Formula 1'de yer aldı. Almanya lisansı altında olmak kaydıyla, merkezi İngiltere, Brackley'de yer alır.

EsqgO2-WMAAUJ13




2023 itibariyle çoğunlu, Toto Wolff ve önemli bir hissedarlığa sahip olduğu Mercedes-Benz Group'a aittir. Mercedes markalı takımlar genellikle "Gümüş Ok" (Silver Arrows) (Silberpfeil) takma adıyla anılır.

İkinci Dünya Savaşı'ndan önce Mercedes-Benz, Avrupa Şampiyonası'nda yarıştı ve üç şampiyonluk kazandı. Marka, 1954'te Formula 1'e giriş yaptı. 1954 Fransa Grand Prix'sinde ilk yarışını kazandıktan sonra, sürücü Juan Manuel Fangio, 1954 Sürücüler Şampiyonası'nı kazanmak için üç Grand Prix daha kazandı ve bu başarısını 1955'te tekrarladı. İki Sürücü Şampiyonası kazanmasına rağmen Mercedes-Benz, 1955 Le Mans felaketine yanıt olarak 1955'ten sonra motor yarışlarından çekildi.


Mercedes, motorlarını geliştiren İngiliz bağımsız yüksek performanslı otomobil sporları mühendislik şirketi Ilmor ile birlikte motor üreticisi olarak 1994 yılında Formula 1'e geri döndü. Şirket, McLaren ile ortalık yıllarında McLaren Mercedes olarak, 2009 yılına kadar süren ortaklık dönemlerinde bir markalar ve üç sürücü şampiyonluğu kazandı. 2005 yılında Ilmor, Mercedes AMG Yüksek Performanslı Güç Aktarma Organları (Mercedes AMG High Performance Powertrains) adını aldı. 2010 yılında şirket, Brawn GP takımını satın alarak Mercedes adını alarak Formula 1'e giriş yaptı.

2014'te turboşarjların ve hibrit elektrikli motorların kullanılmasını gerektiren büyük bir regülasyondan bu yana Mercedes, 2014'ten 2020'ye kadar arka arkaya yedi sürücü ve arka arkaya sekiz takımlar şampiyonluğu kazanarak Formula 1 tarihinin en başarılı takımlarından biri haline geldi. Hibrit döneminin başlangıcında, bunu en iyi anlayan ve ayak uyduran takım oldu.​
Mercedes-Benz daha önce, Silver Arrows'un rakipleri Auto Union ile birlikte yarışlara hakim olduğu 1930'larda Grand Prix motor yarışlarında yarışmıştı. Her iki takım da Nazi rejimi tarafından büyük ölçüde finanse edildi ve 1934'ten sonra Rudolf Caracciola'nın Mercedes-Benz adına yarıştığı (3) tüm Avrupa Grand Prix Şampiyonalarını kazandı.
800px-Gro%C3%9Fer_Preis_von_Europa_-1954_N%C3%BCrburgring%2C_Juan_Manuel_Fangio%2C_Mercedes_%283%29x.JPG


1954'te Mercedes-Benz, teknolojik olarak gelişmiş Mercedes-Benz W196'yı kullanarak Alfred Neubauer liderliğinde şu anda Formula 1 (1950'de kurulan bir Dünya Şampiyonası) olarak bilinen turnuvaya geri döndü.

Mercedes-Benz W196

KlingK-MB-W196-1976.jpg


1951 şampiyonu Juan Manuel Fangio, sezon ortasında Maserati'den Mercedes-Benz'e transfer oldu ve 4 Temmuz 1954'te Fransa Grand Prix'sinde ilk kez sahneye çıktı. Sonrasında Fangio, 1954'te üç yarış daha kazanarak şampiyonluğunu ilan etti.

Başarıları Mercedes-Benz'in yıl boyunca W196'yı geliştirmesiyle 1955 sezonunda da devam etti. Fangio'nun dört yarış kazanması ve yeni takım arkadaşı Stirling Moss'un Britanya Grand Prix'sini kazanmasıyla Mercedes-Benz yine sezona hakim oldu.

11 Haziran'da Le Mans 24 Saat yarışında Mercedes-Benz spor otomobil sürücüsü Pierre Levegh ve 80'den fazla seyircinin hayatını kaybettiği 1955 felaketi; Fransa, Almanya, İspanya ve İsviçre Grand Prix'lerinin iptal edilmesine yol açtı. Sezon sonunda takım, buna tepki olarak, Formula 1 de dahil olmak üzere motor sporlarından çekildi.

2010 sezonunun başlamasından önce Mercedes-Benz'in ana şirketi Daimler AG, 16 Kasım 2009'da Aabar Investments'ın %30'unu satın alarak Brawn GP takımının azınlık hissesini (%45,1) satın aldı. Takımın satın alınmasının yanı sıra Petronas ile yapılan sponsorluk anlaşmasının ardından, takımın markası Mercedes GP Petronas Formula 1 Takımı olarak değiştirildi.

Takımın karmaşık bir geçmişi var: Markanın turnuvaya girişi, 1970'ten 1998'e kadar şampiyonada yarışan ve 1997'nin sonunda British American Tobacco tarafından satın alınana kadar Tyrrell Racing'e kadar uzanıyor. Böylece Mercedes'in spora girişi, 1999'da o zamanki yeni takım olan British American Racing'e uzandırılabilir.


Mercedes, Formula 1'de pek çok takıma ürün sağlamaktadır. Yıllar süren agresif dominasyonu son yıllarda çok fazla taraftar toplamasına neden olduğu gibi, sporu izleyenlerde bezginliğe de yol açmıştır.

bu sporda istikrarın sembolüdür denilebilir.​
 
Mercedes geçen yıl da 2 ayrı otomobil konseptiyle yıla başlamıştı. Sonra bu otomobille devam edildi testlerde. Ciddi bir gider demek bu.

Bu yıl da araç ne kadar umutsuz olursa olsun baya para harcayacaklar gibi. Redbull ve A.M.'in bütçe sınırı aştığını ve cezasının komik olduğunu gören toto bütçe sınırı falan dinlemez bence. Cezayı da öder geçer. Geçen yıl Binotto'da çok dikkat etmişti bütçe sınırına, bence yaptırımının böyle komik olduğunu bilseydi o da durmadan güncelleme getirebilirdi.

Toto durmaz, çok köklü değişiklikler gelecektir merc. için. Bütçe sınırını bile aşabilirler bu yıl. Hatta ferrari de aşabilir. %10luk rüzgar tüneli kısıtlaması komik, aylık 3 saat süreleri var tünelde. zaten her ay yenileniyor bu. ki zaten parçalar önce simulatörde yani bilgisayarda sanal ortamdaki aero testine giriyor.

Rb yakalanamasa bile ferrari ve mercedesin sıkı kapışmasını izleyebiliriz bi umut
 
Bu kadar aptalca yönetilen başka f1 takımı görmedim.

bunca yılın dominasyonuyla gelen paralarla böyle hurda bir şey çıkarıp 2 yılda dökülmek inanılmaz. Üstelik şampiyon olmak için de en fazla para harcayan ekip, diğeri de RB.

gelmesini sağladıkları zemin regülasyonu kendilerini tarihe gömecek gibi görünüyor.
 
Üst Alt