Milli Muharip Uçak (KAAN) | Ana Konu - Sayfa 6 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Milli Muharip Uçak (KAAN) | Ana Konu


Daha çok radar sistemleri için demiştim F-35'in radar izini takip edip edebilmemesi ya da eksiklerinin neler olduğunu çok fazla test edebilirdik.
"S-400 aldıktan sonra F-35 vermemeleri normal dünyanın en iyi hava savunma sistemlerinden birinin yanında en iyi savaş uçaklarından biri olsa çok net iki sisteminde açıkları ortaya çıkardı."

Söylemine binaen ahbabım, bu konu aslında siyası çıkmazın öne sürdüğü, kendine meşru zemin bulmak için kullandığı bir önerme denilebilir. İsrail F-35'leri Suriye hava sahasında defalarca kez F-35 ile operasyon düzenledi, Suriye'de Rus güçlerine ait S400 HSS sistemleri aktif olarak bulunuyor iken hemide... :red:
 
Aslında tam olarak komplo teorisi değil ama tümüyle ABD kontrolünde olduğu da söylenemez. Uçak çok özel bir teknoloji olduğu için ABD tarafından hassasiyet mevzubahis, aslında F-35 bir kulübe üyelik kartı gibi düşünülebilir satış politikası olarak. Yani elinde F-35 olan ülkeler halihazırda ABD ile işbirliği içerisinde çalışan ülkeler, haliyle ABD kontrolü çok dert edilmiyor denilebilir. Ancak sorunuza özetle cevabım; F-35 ile yapılacak operasyon bilgisi ABD tarafından biliniyor olacak, yani operasyondan önce izine tabii diyebiliriz uçuş. Tabi bazı ülkeler istisna olabilir bu izine tabii durumundan.
Tam olarak bunu merak etmiştim. Bu cevapla birlikte MMU tam anlamıyla bir askeri/siyasi bağımsızlık meselesi

SM-S901E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
"S-400 aldıktan sonra F-35 vermemeleri normal dünyanın en iyi hava savunma sistemlerinden birinin yanında en iyi savaş uçaklarından biri olsa çok net iki sisteminde açıkları ortaya çıkardı."

Söylemine binaen ahbabım, bu konu aslında siyası çıkmazın öne sürdüğü, kendine meşru zemin bulmak için kullandığı bir önerme denilebilir. İsrail F-35'leri Suriye hava sahasında defalarca kez F-35 ile operasyon düzenledi, Suriye'de Rus güçlerine ait S400 HSS sistemleri aktif olarak bulunuyor iken hemide... :red:
Ama orada Rusya'nın S-400'leri bilerek inaktif ettiği de söyleniyor. Yoksa bir tane bile hava operasyonuna müdahale edememesi doğal gelmiyor. Zaten İsrail'in bir tane bile uçağını vurmayı geçtim Rusya'nın bunu düşünmesi bile olası gelmiyor. Rusya zaten en başta İran ya da Suriye gibi bir ülke için savaş tehdidine girmez ama ne kadar karşı görünürlerse görünsünler, İsrail'le aralarında ABD'ninki gibi olmasa da farklı bağlar var.
 
Ama orada Rusya'nın S-400'leri bilerek inaktif ettiği de söyleniyor. Yoksa bir tane bile hava operasyonuna müdahale edememesi doğal gelmiyor. Zaten İsrail'in bir tane bile uçağını vurmayı geçtim Rusya'nın bunu düşünmesi bile olası gelmiyor. Rusya zaten en başta İran ya da Suriye gibi bir ülke için savaş tehdidine girmez ama ne kadar karşı görünürlerse görünsünler, İsrail'le aralarında ABD'ninki gibi olmasa da farklı bağlar var.
Üstadım, böylesi bir senaryoda uçağa kilit atmaz ama radar ağından yararlanabilir, yapmak ister ise. Yani F-35 için veri toplamak istiyor ise bunu yapabilir ancak İsrail'i rahatsız etmez. Dahası S-300'ler var Suriye Rejimine ait, hatta İsrail F-35'inin Suriye S300'ünü vurduğu iddia edilen görüntüler var idi. F-35 ile ilgili verileri S300 radarı ile de elde edebilirsin ki S300 radarı ile S400 radarı arasında teknoloji ve mimari açıdan uçurum olmadığı söylenebilir.

Ayrıca dediğiniz gibi İsrail ile Rusya ilişkileri farklı, oldukça karmaşık bir coğrafya Orta Doğu maalesef. İlişkileri çözebilmek namümkün :asd:
 
Harika bir olay. Bu stratejik bir silah. 5. nesil stratejik bir uçağa sahip olmak demek 4. nesil uçakların da gücünü artıracaktır. Yani bunlar birebir düşmanla savaşacak uçaklar değil. Bunlara sahip olmak demek f-16ların çok yüksek verimde kullanılması demek.

Bir tane arkadaşımız var ABD ordusunda pilot, Suriyede görev yapıyor. Normalde f-16nın tespit edemeyeceği menzildeki bir noktayı stratejik f35 uçağıyla tespit edip radara koyuyorlar. Bu arkadaş da f16nın normalde çalışamayacağı menzilde ateşini edip üssüne dönüyor.

bunlar en ilkel ve anlaşılır biçimde açıklarsak daha çok radar niyetine kullanılan gözcü uçaklar. Çok uzak menzillerde çalıştıkları için ve diğer eski uçakların verimlerini artırdıkları için genellikle yakın menzillerde ilk temas bölgelerinde kullanılmazlar. Zaten stratejik bir silah olduğu için de riske girmiyorlar. Gizlilik önemli bir husus olduğu operasyonlarda ancak riske ediliyorlar. Bunu da israil ile gördük. Bir de alt nesil uçaklara karşı görme kabiliyetleri yüksek. Herkes f35in verilmemesinden dolayı kötülemek için f16 itdalaşında f35i alır diye alay etmişti her yerde. Bu da aynı, zaten bu tip uçaklar eski nesil uçaklarla göz göze gelmediği noktalardan, uzak savaşlar yapıyorlar. F16 daha 5. nesil uçağı göremeden çoktan vurulmuş oluyor. İt dalaşı tarzı savaşlar ilkel uçaklarla yapılıyordu. 2. dünya savaşında hava savaşlarının boyutu bir kaç km idi. Şimdi boyutlar arttı. Uçaklar birbirini görmeden vurmak zorunda

mühimmatlar kanatlarda, açık bir şekilde olduğunda gizlilik namına bir şey kalmaz. Kaan'ın mühimmatları da F35 gibi gövde içerisine koyulmuş. Radar izi konusunda f22, f35 kadar olur mu bilinmez ancak onlar kadar olmasına da gerek yok. Türkiye için daha uzun menzillerde göze sahip olmak gibi. Basit haliyle açıklarsak elektronik ortamda yunan adalarını görebilirken, şimdi atinayı görebileceksin ekrandan. En basit haliyle böyle aktarılır sanırım.
 
Harika bir olay. Bu stratejik bir silah. 5. nesil stratejik bir uçağa sahip olmak demek 4. nesil uçakların da gücünü artıracaktır. Yani bunlar birebir düşmanla savaşacak uçaklar değil. Bunlara sahip olmak demek f-16ların çok yüksek verimde kullanılması demek.

Bir tane arkadaşımız var ABD ordusunda pilot, Suriyede görev yapıyor. Normalde f-16nın tespit edemeyeceği menzildeki bir noktayı stratejik f35 uçağıyla tespit edip radara koyuyorlar. Bu arkadaş da f16nın normalde çalışamayacağı menzilde ateşini edip üssüne dönüyor.

bunlar en ilkel ve anlaşılır biçimde açıklarsak daha çok radar niyetine kullanılan gözcü uçaklar. Çok uzak menzillerde çalıştıkları için ve diğer eski uçakların verimlerini artırdıkları için genellikle yakın menzillerde ilk temas bölgelerinde kullanılmazlar. Zaten stratejik bir silah olduğu için de riske girmiyorlar. Gizlilik önemli bir husus olduğu operasyonlarda ancak riske ediliyorlar. Bunu da israil ile gördük. Bir de alt nesil uçaklara karşı görme kabiliyetleri yüksek. Herkes f35in verilmemesinden dolayı kötülemek için f16 itdalaşında f35i alır diye alay etmişti her yerde. Bu da aynı, zaten bu tip uçaklar eski nesil uçaklarla göz göze gelmediği noktalardan, uzak savaşlar yapıyorlar. F16 daha 5. nesil uçağı göremeden çoktan vurulmuş oluyor. İt dalaşı tarzı savaşlar ilkel uçaklarla yapılıyordu. 2. dünya savaşında hava savaşlarının boyutu bir kaç km idi. Şimdi boyutlar arttı. Uçaklar birbirini görmeden vurmak zorunda

mühimmatlar kanatlarda, açık bir şekilde olduğunda gizlilik namına bir şey kalmaz. Kaan'ın mühimmatları da F35 gibi gövde içerisine koyulmuş. Radar izi konusunda f22, f35 kadar olur mu bilinmez ancak onlar kadar olmasına da gerek yok. Türkiye için daha uzun menzillerde göze sahip olmak gibi. Basit haliyle açıklarsak elektronik ortamda yunan adalarını görebilirken, şimdi atinayı görebileceksin ekrandan. En basit haliyle böyle aktarılır sanırım.
Üstadım, çok güzel yoruma dökmüşsünüz, emeğinize sağlık.
F-35 için, bu uçağı bu kadar farklı yapan nedir? diye sorsak, cevaben; tasarımı, motoru, radarı ve sensörleri diyebiliriz. F-35'de kullanılan AN/APG-81 Aesa radarı en güçlü Aesa radar, F-22'de kullanılandan dahi daha güçlü. Keza kullanılan motor, tam bir stealth uçak için tasarlanmış, çok büyük güç üreten bir teknoloji.

Peki biz MMU için, 5. nesil olması adına ne yapıyoruz? Cevabı basit, F-35 için nasıl bir yol izleniyor ise onun peşindeyiz, elbette iddiamız F-35'den daha iyisi değil, yapabildiğimizin en iyisi.
Misal, F-35 için kullanılan AN/APG-81 Aesa radarı mimarisini benimsemiş, benzer ölçeklerde bir radar projemiz var; Murad. İlaveten Eots, Irst gibi sensörler geliştiriliyor. Keza 5.nesil motor projesi için çalışmalar yürütülüyor. Yani dediğiniz gibi, MMU-Kaan seri üretime geçip, göklere kavuştuğunda; 5.nesil özellikleri ile bizim göklerdeki ileri karakolumuz olacak.
 
Son düzenleme:
Üstadım, çok güzel yoruma dökmüşsünüz, emeğinize sağlık.
F-35 için, bu uçağı bu kadar farklı yapan nedir? diye sorsak, cevaben; tasarımı, motoru ve radarları diyebiliriz. F-35'de kullanılan AN/APG-81 Aesa radarı en güçlü Aesa radar, F-22'de kullanılandan dahi daha güçlü. Keza kullanılan motor, tam bir stealth uçak için tasarlanmış, çok büyük güç üreten bir teknoloji.

Peki biz MMU için, 5. nesil olması adına ne yapıyoruz? Cevabı basit, F-35 için nasıl bir yol izleniyor ise onun peşindeyiz, elbette iddiamız F-35'den daha iyisi değil, yapabildiğimizin en iyisi.
Misal, F-35 için kullanılan AN/APG-81 Aesa radarı mimarisini benimsemiş, benzer ölçeklerde bir radar projemiz var; Murad. Keza 5.nesil motor projesi için çalışmalar yürütülüyor. Yani dediğiniz gibi, MMU-Kaan seri üretime geçip, göklere kavuştuğunda; 5.nesil özellikleri ile bizim göklerdeki ileri karakolumuz olacak.
Kesinlikle.

F35ten iyi olmasına gerek de yok. F35 bir kere alınır. Ama kaan gibi üreticisi sen olduktan sonra yenilenmiş modellerinde ya da yepyeni başka bir uçak ürettiğinde daha iyisini üretirsin. Atak helikopteri buna örnek. İlki çok gelişmiş değildi, ancak ikincisi canavar oluyor. Ihalar öyleydi, anka, bayraktar 2 bunlar çok ilkeldi. Ancak gelinen noktada iha üretim becerisi olarak türkiye dünyada ilk 5e oynar.

Umarım savaş uçağı konusunda da bu günleri göreceğiz. Türkiyenin sorunu artık daha çok politik yöndeki başarısızlıklar ve yol açtığı tahribatlar. Umarım her şey düzelir
 
Üst Alt