OTOBÜS’ÜN TARİHİ
İlk otobüsler 1662 yılında Pariste ortaya çıkmıştır. Atla çekilen bu araçlara sıradan insanların binmesi yasaklanmış bu hak sadece zenginlere verilmişti. Bu araçların yaygınlaşması 1820’li yıllarda yine Paris’te olmuştur. Latince herkes için anlamına gelen omnibüs adıyla işletmeye konulan atlı otobüslerin bir müddet sonra ismindeki omni kısmı çıkarılıp ismi kısaltılmıştır.
1829 yılında atlı otobüsler Londra’da işlemeye başlamıştır. Üç atla çekilen bu otobüslerin 22 kişilik oturacak yerleri vardı. Ancak at pislikleriyle şehri kirleten atlı otobüsler tramvayların ve benzin motorlarının geliştirilmesiyle önemini yitirdi.
1895 yılında Almanya’da sekiz yolcu taşıyabilen benzin motorlu otobüsler ortaya çıktı. 1904yılında Londra’da benzinle çalışan ilk çift katlı otobüs kullanıldı ve 8 yıl içinde tümüyle atlı otobüslerin yerini aldı, Londra çevresinde bir süre buharlı otobüsler işletildiysede 1918yılına kadar benzin motorlu otobüslere yerlerini bırakarak tamamen yok oldular.
Elektrikli otobüs şehir içinde fosil yakıtlı otobüsten hem daha sağlıklı hem daha ucuz. Şehirler fosil yakıtlı otobüsler almaya bırakacak.
Mercedes-Benz marka eski model bir otobüs
Londra'da kullanılan çift katlı otobüsler
Körüklü otobüs
Suriye'de kullanılan bir otobüs
Benz-Omnibus, 1896
Nereden Başladı?
Omnibus olarak başlayan bu serüven işte böyleydi
1836
1800ler
Omnibuseler genellikle bir iki ya da üç at tarafından çekilen vagon büyüklüklerine göre at sayısı değişken olabilmekle beraber yolcu vagonlarını çekerlerdi. enbüyü omnibusler 42 yolcu kapasitesine sahip olup 3 adet ata gereksinim duyardı. held 42 passengers and required 3 horses to pull. Hatta bazı modeller iki katlı ve üzeri açık olabiliyordu.
Fransa ilk taşımacılık konseptini deneyen ülkeydi ve ilk kez soylu ve halkın bir arada şehirde yolculuk yaptığı ilk ülkeydi. Bu fikir 1828, New York'da omnibus hattının kurulmasıyla Avrupa ve ABD şehirleri benzer uygulamalara sahne olmuştur.
1898 dünyanın ilk motorlu otobüsü Daimler Mercedes
Bir grup asyalı adam Sheffield, South Yorkshire bölgesinde otobüs beklerken, avrupaya ilk göç eden jenerasyon olduğu düşünülmekte, 1960
1915'te ilk kurulan Bank of England ve Kraliyet Borsası Londra ve önünde taşımacılık yapan otobüsler
Mercedes Daimler Motoren-Gesellschaft 1898
1970'lerin ilk bölümlerinde düzenli olarak seferlerde kullanılan The Ashok Leyland
The Volvo B10TL “Super Olympian”
İlk otobüsler 1662 yılında Pariste ortaya çıkmıştır. Atla çekilen bu araçlara sıradan insanların binmesi yasaklanmış bu hak sadece zenginlere verilmişti. Bu araçların yaygınlaşması 1820’li yıllarda yine Paris’te olmuştur. Latince herkes için anlamına gelen omnibüs adıyla işletmeye konulan atlı otobüslerin bir müddet sonra ismindeki omni kısmı çıkarılıp ismi kısaltılmıştır.
1829 yılında atlı otobüsler Londra’da işlemeye başlamıştır. Üç atla çekilen bu otobüslerin 22 kişilik oturacak yerleri vardı. Ancak at pislikleriyle şehri kirleten atlı otobüsler tramvayların ve benzin motorlarının geliştirilmesiyle önemini yitirdi.
1895 yılında Almanya’da sekiz yolcu taşıyabilen benzin motorlu otobüsler ortaya çıktı. 1904yılında Londra’da benzinle çalışan ilk çift katlı otobüs kullanıldı ve 8 yıl içinde tümüyle atlı otobüslerin yerini aldı, Londra çevresinde bir süre buharlı otobüsler işletildiysede 1918yılına kadar benzin motorlu otobüslere yerlerini bırakarak tamamen yok oldular.
Elektrikli otobüs şehir içinde fosil yakıtlı otobüsten hem daha sağlıklı hem daha ucuz. Şehirler fosil yakıtlı otobüsler almaya bırakacak.
Mercedes-Benz marka eski model bir otobüs
Londra'da kullanılan çift katlı otobüsler
Körüklü otobüs
Suriye'de kullanılan bir otobüs
Benz-Omnibus, 1896
Nereden Başladı?
Omnibus olarak başlayan bu serüven işte böyleydi
1836
1800ler
Omnibuseler genellikle bir iki ya da üç at tarafından çekilen vagon büyüklüklerine göre at sayısı değişken olabilmekle beraber yolcu vagonlarını çekerlerdi. enbüyü omnibusler 42 yolcu kapasitesine sahip olup 3 adet ata gereksinim duyardı. held 42 passengers and required 3 horses to pull. Hatta bazı modeller iki katlı ve üzeri açık olabiliyordu.
Fransa ilk taşımacılık konseptini deneyen ülkeydi ve ilk kez soylu ve halkın bir arada şehirde yolculuk yaptığı ilk ülkeydi. Bu fikir 1828, New York'da omnibus hattının kurulmasıyla Avrupa ve ABD şehirleri benzer uygulamalara sahne olmuştur.
1898 dünyanın ilk motorlu otobüsü Daimler Mercedes
Bir grup asyalı adam Sheffield, South Yorkshire bölgesinde otobüs beklerken, avrupaya ilk göç eden jenerasyon olduğu düşünülmekte, 1960
1915'te ilk kurulan Bank of England ve Kraliyet Borsası Londra ve önünde taşımacılık yapan otobüsler
Mercedes Daimler Motoren-Gesellschaft 1898
1970'lerin ilk bölümlerinde düzenli olarak seferlerde kullanılan The Ashok Leyland
The Volvo B10TL “Super Olympian”