Scuderia Ferrari Takip Başlığı - Sayfa 20 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Scuderia Ferrari Takip Başlığı


Max Leclerc'ten daha iyi sürücü diyenler var bir de.
Her araç aynı olacak, her takıma aynı lastikler verilecek o zaman f1 heyecanlı olur işte.

Bir sürücünün ne kadar iyi olduğu nereden baktığımıza ve beklentilerimize göre kişisel olarak şekil alabilir. Ama en hızlı diyorsak tıpkı otomobiller gibi sürücülerin virajdaki performanslarını incelemek gerek. Yarış içerisinde bir çok faktör var en basiti lastik performansı. Qualiler daha saf, zamana karşı en hızlı olanın kazandığı ve lastik faktörünü devre dışı bırakan bir sistem. Yani sizden al bu arabayı, içerisinde 2 turluk yakıtı var. bunun canını çıkar deniliyor. Saf hızdır, üstelik bir çok zaman q3, yarışlardan daha zevklidir.


Mesela bugattiler F1 araçlarından daha hızlıdır. Ama bir pistte f1 aracı ile bugattiyi yarıştırın f1 araçları tur bindirir bir kaç tur içerisinde. Bu, f1'in tamamen virajlardaki hızından kaynaklı. Drag yarışında bugatti parçalar geçer f1 aracını. hatta bugattiye de gerek yok. Üst model bir ferrari bile daha hızlıdır.

Schumacher rainmaster olarak bilinir ama yağmurda onu en çok avlayan fernando alonsodur. Sadece 2 şampiyonluğu var diye ismi gölgede kalmıştır. Aslında yağmurda Michaelden farklı değildir hatta bir çok zamanlar da ondan iyi olmuştur. Tarih, alonso'yu michael'in isminin altında ezmiştir. Çünkü kariyer seçimi berbattı. Günümüzde artık telemetri verilerine ulaşmak standart bir izleyici için oldukça kolay. kimin ne yaptığını çok rahat görüyoruz. Aynısını verstappen'in şampiyonluklarının diğer genç sürücülere yapılmasına izin vermemeli bilinçli izleyiciler. Birisi bana çıkıp diyebilmeli ki, Fernando Alonso, Michael'dan daha iyiydi, ya da daha hızlıydı. Bunu günümüzde verstappen fanları bize söyletmiyor.

Gibi:
 
Son düzenleme:
Formula 1 son dönemlerinde düzlük hızı = şampiyonluk mesela Monako, Macaristan, Singapur bu tarz uzun düzlüğü olmayan pistlerde sadece aero paket ile yarış kazanılabilirken Spa, Monza, Miami, Suudi Arabistan ya da buna benzer çok sayıda pist tamamen düzlük performansı yarış kazandırır. 2019'da yasaklanmadan önce Ferrari motoru Spa ve Monza da çok iyi iş çıkarmış yarışı kazanmıştı sonra legal olmadığı gerekçesiyle motor yasaklanmıştı. Her ikisinde de dengeyi tutturan zaten şampiyon oluyor 2020 Mercedes'in eşi benzeri yoktu hem düzlük hem viraj yağ gibi akıyordu. 2018 Ferrari'si de çok iyiydi sonradan işler sarpa sardı.

Ferrari de motor yönünden çok problem yok fakat aero paketlerde hep batırıyorlar sadece düzlük hızı olup yol tutuş olmayan araç lastikleri sürte sürte yiyor umarım bundan sonra güncellemelerde toparlanır. Leclerc-Sainz kıyaslamaya bile gerek yok Sainz tarih boyunca ismi hatırlanmayacak olup Leclerc'in hatırlanacaktır biri Messi diğeri de ortalama bir futbolcu olunca tarih Messi'nin ismini yazdığı gibi Leclerc'in de ismini yazacaktır.
 
Formula 1 son dönemlerinde düzlük hızı = şampiyonluk mesela Monako, Macaristan, Singapur bu tarz uzun düzlüğü olmayan pistlerde sadece aero paket ile yarış kazanılabilirken Spa, Monza, Miami, Suudi Arabistan ya da buna benzer çok sayıda pist tamamen düzlük performansı yarış kazandırır. 2019'da yasaklanmadan önce Ferrari motoru Spa ve Monza da çok iyi iş çıkarmış yarışı kazanmıştı sonra legal olmadığı gerekçesiyle motor yasaklanmıştı. Her ikisinde de dengeyi tutturan zaten şampiyon oluyor 2020 Mercedes'in eşi benzeri yoktu hem düzlük hem viraj yağ gibi akıyordu. 2018 Ferrari'si de çok iyiydi sonradan işler sarpa sardı.

Ferrari de motor yönünden çok problem yok fakat aero paketlerde hep batırıyorlar sadece düzlük hızı olup yol tutuş olmayan araç lastikleri sürte sürte yiyor umarım bundan sonra güncellemelerde toparlanır. Leclerc-Sainz kıyaslamaya bile gerek yok Sainz tarih boyunca ismi hatırlanmayacak olup Leclerc'in hatırlanacaktır biri Messi diğeri de ortalama bir futbolcu olunca tarih Messi'nin ismini yazdığı gibi Leclerc'in de ismini yazacaktır.

Sainz ile kıyaslama gereği duymadım. Ben sainz ile ikisinin görevlerinin farklı olması gerektiğini düşünüyorum. Sainz, ikinci sürücü olarak kontrat alması ve ikinci sürücü olarak kullanılması gereken bir isim. Daha önce de dedim, sainzin kendisinde problem yok, kullanılış tarzı ve yapılan muamele saçma.

onla da kıyas var da ikisini kıyaslamayı saçma bulduğum için verstappen ile olan videoyu attım. Çünkü sainzle olan fark daha komik durumda:






Bu yüzden drs kaldırılmalı, geç frenleyenler, viraja daha çok hız taşıyabilenler yani daha yetenekli olanlar önde olsun. Bildiğim kadarıyla bunu destekleyen çok sürücü var. en çok drsden yararlanan max bile destekliyor. Geç fren ile geçişe geçen yıl macaristandaki charles'in russell'i geçişi örneklendirilebilir. Yine daha önceki yıllarda max'ın hamiltonu geçişleri.

baksana sainz neredeyse evinden fren yapmaya başlıyor:

rekrek.png
 
Sainz ile kıyaslama gereği duymadım. Ben sainz ile ikisinin görevlerinin farklı olması gerektiğini düşünüyorum. Sainz, ikinci sürücü olarak kontrat alması ve ikinci sürücü olarak kullanılması gereken bir isim. Daha önce de dedim, sainzin kendisinde problem yok, kullanılış tarzı ve yapılan muamele saçma.

onla da kıyas var da ikisini kıyaslamayı saçma bulduğum için verstappen ile olan videoyu attım. Çünkü sainzle olan fark daha komik durumda:






Bu yüzden drs kaldırılmalı, geç frenleyenler, viraja daha çok hız taşıyabilenler yani daha yetenekli olanlar önde olsun. Bildiğim kadarıyla bunu destekleyen çok sürücü var. en çok drsden yararlanan max bile destekliyor. Geç fren ile geçişe geçen yıl macaristandaki charles'in russell'i geçişi örneklendirilebilir. Yine daha önceki yıllarda max'ın hamiltonu geçişleri.
Sainz ile sene sonu yolları ayırır yerine daha kaliteli Leclerc'de katkı sağlayacak 2. pilot daha iyi olur. 1 tane yarış Leclerc'e yardımcı olduğunu hatırlamıyorum çünkü Leclerc'e yetişemiyor ki tur başı 0.4-0.5 saniye fark yiyor.
 
Sainz ile sene sonu yolları ayırır yerine daha kaliteli Leclerc'de katkı sağlayacak 2. pilot daha iyi olur. 1 tane yarış Leclerc'e yardımcı olduğunu hatırlamıyorum çünkü Leclerc'e yetişemiyor ki tur başı 0.4-0.5 saniye fark yiyor.

Aslında akademiden takip ettiğim sürücüler var. oliver bearman diye çocuk var sanırım 17 yaşındaydı o dikkat çekiyor. bir de test sürücüsü robert shwartzman var. redbull'un akademileri de çok kaliteli gerekirse oraya da bakabilirler. ama genç ve aynı still tarzına sahip sürücü olurlarsa araçtan alınan performans artar. birbirleriyle zıt sürüş tarzı olan 2 sürücü verimi düşürüyor.

2. sürücü olmayı kabul ediyorsa leclerc'e yetişmesini beklemezsiniz. ondan beklentileriniz farklılaşır. Ama 0.8 saniye tur başına yediğin zaman bizim takımımızda 1. sürücü diye bir şey yok diye pişkin pişkin konuşamazsın.

Ana rakibin aston martin ise, Sainz'i alonso ile değil stroll ile yarıştırırsın, leclerc'i de alonso ile eşleştirirsin. bu şekilde çalıştırdığın zaman sonuca baktığımızda Azerbaycan'da alınabilecek en iyi sonucu aldılar. Leclerc alonsoyu, sainz de strollü mağlup etti. AM ile Fer. Arabaların hemen hemen eşit olduğunu bildiğimize göre aslında ikisi de kendi görevlerini yerine getirmiştir. yalnız sorun şu, stroll ortalamanın altında bir sürücü. AM 2. koltuğunda ortalama biri otursaydı sonuç ne olurdu o önemli
 
bir kaç önemli veri paylaşalım. güzel veriler var.

SmartSelect_20230507_143159_Instagram.jpg
SmartSelect_20230507_143146_Instagram.jpg
Screenshot_20230507_143218_Instagram.png


kaza yapılan bölge redbulla karşı ciddi vakit kaybettikleri virajmış. Antrenmanlarda da o bölgede kaza yaptığını düşünürsek bu virajda maksimum hız kazanma noktasını arama çalışmasını anlayışla karşılayabiliriz. ama 2 günde bu sınırı bulmaları gerekirdi.

garaja girdiklerinde sürücülerin önüne koydukları ekranda bu telemetri verilerini görebiliyorlar. nerede ne kadar vakit kaybettiğini görüyorlar. dahası antrenmanda garajdaki erkranlarda da bunu inceliyorlar.

Screenshot_20230507_143227_Instagram.png


dahası bazen en hızlı değil de sadece hızlı olmak yetiyor. perez ve alonso diğer ikisine göre burada daha yavaşlardı. ama daha başarılı sonuç elde ettiler.


bir kaç zaman önce perez vs max konusu geçtiğinde birisi perez daha hızlı demişti. ben de belirli şartlar altında kabul edilebilir yalnız yılda 3-5 yarış maxa atıyorum 10 sn fark atıp, kalan yarışların hepsinde maxtan 1 sn de yesen perez olarak maxtan hızlı olmanın anlamı kalmadığı gibi şampiyon da olamıyorsun. burada da bu örnek mevcut, en hızlılar değil hızlılar kazandı.
 
Üst Alt