TOGG'dan Çekilen İnan Kıraç: "Elektrikli otomobiller Türkiye için erken" | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

TOGG'dan Çekilen İnan Kıraç: "Elektrikli otomobiller Türkiye için erken"



Sağlık nedeniyle TOGG ortaklığından çekildiğini belirten İnan Kıraç, yerli otomobilin ilk etapta elektrikli yerine hibrit olmasının daha doğru olabileceğini düşündüğünü söyledi.




İnan Kıraç'tan TOGG (yerli otomobil) ile ilgili çarpıcı açıklama Tam Boyutta Gör


Ülkemizden "beş babayiğit" adı verilen şirketlerin bir araya gelmesiyle kurulan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından üretilecek yerli otomobilin tamamen elektrikli olacağının duyurulması, Türkiye'nin buna hazır olup olmadığı tartışmalarını da beraberinde getirmişti.

Görünen o ki bu tür çekinceler TOGG ortakları arasında da mevcutmuş. Zira sermaye artırımına katılmayan ve sağlık sorunları nedeniyle ortaklıktan çekilme kararı alan İnan Kıraç'ın (Kıraça Holding) aşağıda görebileceğiniz açıklamalarından bunu görebiliyoruz.


Dünya Gazetesi'nden Vahap Munyar, bir davette İnan Kıraç ile bir araya gelmiş ve TOGG ortaklığından ayrılma gerekçesini sormuş. Kıraç da projeye Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın isteği üzerine girdiklerini, sağlık nedeniyle de çekilmek istediklerini belirtmiş. Kıraç ayrıca elektrikli otomobille ilgili tereddütlerini de dile getirmiş.

"Türkiye hazır değil"​

Türkiye'nin elektrikli otomobile hazır olmadığını dile getiren Kıraç "En az 20 yılı var. Bir kere bataryalar çok ağır. Örneğin elektrikli otobüsümüze koyduğumuz bataryalar 3.5 tonu buluyor. Ayrıca, İstanbul'dan Ankara'ya giderken 300 kilometre sonra şarj ihtiyacı duyacaksınız. En az 1 saat sürecek" şeklinde konuşmuş.

Türkiye'de şarj istasyonu altyapısının da henüz hazır olmadığını dile getiren Kıraç, bu nedenle önce hibrit bir araç üretmenin daha doğru olacağını savunuyor.
 
Ya adam aslında doğru söylemiş altyapı olmadan elektrikli araç diye girişip üzerine birde ucuz elektrikli araç sosunu atıp güncel piyasa değeri 600 bin TL'den satılacak araç yapmaya kalkarsan olmaz.
Tüm dünya çok hızlı bir biçimde elektrikli araç dönüşümü yapıyor heriflerin asgari ücrette çalışıp rahatlıkla 30 bin Euro gibi komik rakamlarda araç alabildiği yerde aynı aracı 600 bin liraya aldığın yerde bizim gibi ilkel ülkelerde aslında olması gereken 5 ve 10 senelik periyotlarda önce mevcut araçların dönüşümü en son tam elektrikli olmalıydı.

Bir çok ARGE şirketi mevcut araçları elektrikliye çevirme konusunda çalışmalar yapıyor bizim de önceliğimiz bunlara destek verip farklı bir alan yaratmaktı.
 
Söylediği tamamen eyyam.. Peki İnan ağa sen bu ihaleden çekildikten sonra neden Koç grubu 2 milyar dolara yakın yatırımla Türkiye'nin ilk elektirikli araç üretim tesisini kuruyor.. Projeye koydukları para 2 milyar EURO.. Boşa bu yatırımı yapmıyorlar...

Şu anda Aspilsan'ın üreteceği bataryaların muadillerinden aşağı kalmayacağına inanıyorum.. Bu proje kendi sınıfında iyi iş çıkarır ancak bunun gibi bir kaç tane daha alternatif çalışma olmalıydı.. Her türlü vatandaşa hitap eden fiyatı 150.000 TL'yi geçmeyen motorlu bir araç olsaydı o zaman tadından yenmezdi..

Yine de zaman ne gösterir bilinmez.. Bekleyelim görelim..
 
Ne getirisi adam hesap kitap yapiyor

Bir Makine mühendisi olarak ve 20 yıldır otomotiv sektöründe çalışan biri olarak ve mevcut siyasetin %100 muhalif biri olarak elektrikli araç üretimi konusunda yapılan olumsuz eleştirileri kulaktan duyma dedikoudu olarak buluyorum. İnan Kıraç gibi gerici zihniyetlerin açıklamaları da buna dahil.

Elektrikli araç teknoloji nanılmaz hızlı ilerliyor ve çok kısa sürede beklenmedik boyutlara ulaşacak, türkiye alt yapısı kaldırmaz saçmalığını ortadan kaldırmak için onlarca argüman ortaya koyabilirim ama futbol forumunda teknik konulara girmeye gerek yok zamanımda yok. Umarım bu tarz aptalca olumsuz açıklamalar bu işe gönül veren mühendislerin motivasyonunu bozmaz. Çünkü elektrikli araç trenine ne kadar önce binerse o kadar önde olursun. Başkası yapsın biz satın alalım mantığından artık kurtulmamız gerekir.
 
En son teknoloji ne ise ona devam edilmeli zaten üretiriz inşallah . Gerçi üretilen arabalara binemeyecegiz fakat Türk markası olsun isterim
 
Bir Makine mühendisi olarak ve 20 yıldır otomotiv sektöründe çalışan biri olarak ve mevcut siyasetin %100 muhalif biri olarak elektrikli araç üretimi konusunda yapılan olumsuz eleştirileri kulaktan duyma dedikoudu olarak buluyorum. İnan Kıraç gibi gerici zihniyetlerin açıklamaları da buna dahil.

Elektrikli araç teknoloji nanılmaz hızlı ilerliyor ve çok kısa sürede beklenmedik boyutlara ulaşacak, türkiye alt yapısı kaldırmaz saçmalığını ortadan kaldırmak için onlarca argüman ortaya koyabilirim ama futbol forumunda teknik konulara girmeye gerek yok zamanımda yok. Umarım bu tarz aptalca olumsuz açıklamalar bu işe gönül veren mühendislerin motivasyonunu bozmaz. Çünkü elektrikli araç trenine ne kadar önce binerse o kadar önde olursun. Başkası yapsın biz satın alalım mantığından artık kurtulmamız gerekir.
Yav sen biliyorsun bu adamın altında çalışan binlerce mühendis bilmiyor mu? Çalıştığın yere söyle girsin o zaman bu sektöre. Ecek acakla is yapmaz bu insanlar deli gibi para koyacaklar
Benim için hepsi başkası yerli olunca babamın oğlu yapmış olmuyor. Ben ucuza binip hayatıma kaliteli şekilde devam ediyor muyum ona bakarım ayrıca
 
Yav sen biliyorsun bu adamın altında çalışan binlerce mühendis bilmiyor mu? Çalıştığın yere söyle girsin o zaman bu sektöre. Emek acakla is yapmaz bu insanlar deli gibi para koyacaklar

Tamam dostum siz haklı olun.

Yıllarca bu ülkenin insanını Doğan Şahin almaya mahkum ve mecbur eden siyasi ilişkileri ile yabancı araba girişinin önüne set çeken Koç grubu başkanınında altında binlerce mühendis çalışıyordu. Ayrıca İnan Beyin karsan'ında çalışan sınıf arkadaşı mühendislerde var görüştüğüm e haklısın benden daha iyi bilenlerde var. Fakat sorun şu ki inan beyin onların sözcülüğünü yapmıyor. Kendi ticari çıkarları doğrultusunda açıklama yapıyor. En ufak bir ihale alsa bak nasıl bizim mühendislerin sözcüsü olur.

neyse siz koyun gibi kandırılıp uyuyun abi ne diyeyim. Son olarak biz zaten o sektörün tam göbeğindeyiz merak etme.
 
Tamam dostum siz haklı olun.

Yıllarca bu ülkenin insanını Doğan Şahin almaya mahkum ve mecbur eden siyasi ilişkileri ile yabancı araba girişinin önüne set çeken Koç grubu başkanınında altında binlerce mühendis çalışıyordu. Ayrıca İnan Beyin karsan'ında çalışan sınıf arkadaşı mühendislerde var görüştüğüm e haklısın benden daha iyi bilenlerde var. Fakat sorun şu ki inan beyin onların sözcülüğünü yapmıyor. Kendi ticari çıkarları doğrultusunda açıklama yapıyor. En ufak bir ihale alsa bak nasıl bizim mühendislerin sözcüsü olur.

neyse siz koyun gibi kandırılıp uyuyun abi ne diyeyim. Son olarak biz zaten o sektörün tam göbeğindeyiz merak etme.
Güzel kardeşim piyasa diye bir şey var haberin var mı? Piyasa kar görürse girer her türlü fabrikayı tesisi kurar. Koc aptal mi kar elde edeceği sektöre girmiyor. Ayrıca sadece koc yok kar varsa bütün holdingler bu işe girer. Ben de İnan Beyin sözcülüğünü yapmıyorum ayrıca ne koyunu ne kaldırılması ismi geçen kimseyi tanımam etmem sevmem malum partiyi de desteklemem.
 
Üst Alt