Bence 1 ve 2. sezon gelmis gecmis en iyi animasyon dizisi olmaya aday olabilir, dusunmek gerek tabii etraflica bir de ben cok animasyon izleyen bir adam degilimdir belli basli meshur animeleri izlemisligim var bir de cocukluktan cizgi filmler iste. Denk geldikce televizyonda Simpsons, Family Guy, American Dad vs. izledik ama bunlar R&M seviyesine cok cok uzaklar.
3. sezona dair cok ciddi dertlerim var. Diziyi ozel yapan tum televizyonculuk ilkeleri yoksaymasiydi: hicbir sekilde "verilmek istenen mesaj" diye bir sey barindirmayan, sadece cagrisimlar ve imgeler uzerinden donen, 20 dakika icinde human condition'a dair envai cesit seyi dusunduren, amator ruh barindiran (ozellikle Justin Roiland'in seslendirirken eglendigi gorulebiliyor, birkac kez izlersen bolumleri adamin bazen dayanamayip guldugunu falan goreceksin, cok fazla yer de dogaclaniyor ozellikle ilk sezonda) ve aslen hicbir televizyon programcisini yayinlamak icin ikna edemeyen, keza paraya cevirmesi ve izlemesi zor olan cilgin proje tadinda bir anomali...
Sonra ne oldu? Ilk iki sezonun basarisini paraya cevirmek isteyen hain TV sirketi kodamanlari, Dan Harmon & Justin Roiland'a emir yagdirdi: derhal bir ucuncu sezon cikariyorsunuz ve daha genis kitleleri hedef aliyorsunuz.
Neler oldu ucuncu sezonda?
- 21. yuzyilin genel ruhuna uymasi ve ozellikle de hedef kitlesi gencler oldugu icin feminizm, LGBT ve diger modern siyasi hassasiyetler oncelige cevrildi. Dizinin orjinal yazar kadrosu 4 erkekti, TV sirketi kendi sectigi 4 kadin yazari zorla ekletti ve bu sezondaki bolumlerin buyuk cogunlugunu da bu kadinlar yazdi.
- Erisilebilir olmasi adina her bolume cizgisel bir hikaye eklendi. Diziyi ozel yapan formul bozma isi cope atildi. Nerede o eski manasiz interdimensional TV bolumleri?
- Referans isi cok yanlis anlandi; eskiden bir bolumde 100 farkli seye alakasiz yerlerden baglanan bolumler sadece bir populer kultur ogesinin parodisine dondu. Her bolum bir seyin parodisi olmaktan oteye gidemedi, bu da imgelerin gucunu ciddi manada azaltti.
- Dizi eskiden de mesaj veriyordu ama bunu oyle bir yapiyordu ki mesaj bir anda onemsizlestiriliyordu, bir seyler olunca gulunup geciliyordu. Bu tamamen yok oldu, artik her bolum sonu dramatik bir resolutionla bir hayat tavsiyesine baglanir oldu (bu Community'de de olmustu, klasik Harmon hastaligi)
- Rick ucuncu sezonda neredeyse hic gegirmiyor. Gegirme cok onemli bir elementti, tum onemli akisi baltaliyor ve nihilizm havasini guclendiriyordu, bu da tamamen salindi.
- Hepsi tassak malzemesi olan karakterler, ozellikle de kadin olduklari icin Beth ve Summer birden havali, onemli, aslinda zeki insanlar oldular.
Daha aklima gelmiyor araya zaman girdigi icin ama aklima geldikce yazarim.
Ha ucuncu sezonda iyi bolumler yok mu tabii ki var ama cok net bir sekilde acele edildi, yanlis kararlar verildi ve sanatcilarin ozgurlugu elinden alindi. Dan Harmon ilk iki sezon uzerine 7-8 sene calismis, ucuncu sezon 1 yilda tertip edildi. Isin daha da kotu yani kimse dogru tepkiyi gostermedi cunku gercekten daha genis kitlelere hitap eden seyirlik bir sey var artik elimizde, bir sanat eserinden ziyade.