evliya - Sayfa 2 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu
cevabü'l ahmaki's sükut düsturu ile sana cevap vermeyeyim diyeceğim ama yine de vereyim

İlk olarak aferin kopyala yapıştır işinde başarılsın hemen yaz google bul bir iki tane sallayan sayfa hemen hop kopyala yapıştır. Bir kez vahyin kelime anlamı arapça olarak ne buna bakmak lazım. Kuranda arıya ve Hz Meryem'e de vahy edildiği söyleniyor peki o zaman bunlarda mı peygamber. Vahy Arapçada bir çok anlamda kullanılır fiil olarak. İlham,kalbe gelme bunlar da vahy olarak geçer. Ama sen illa Mevlana'ya peygambere Cebrail ile gelen vahy den geldi diyorsan ve buna inanmak istiyorsan sana kalmış. Yazdığın yazı o kadar çelişkili ki yav peygambermiş ama saklıyormuş. Kim diyor bunu açık sözlülükle bana vahiy geldi diyen ama peygamberliğini saklayan Mevlana. Peki niye böyle desin Peygamberse ve ona senin anlatmak istediğin şekilde vahy geldiyse neden saklasın. Bu bile çelişki ben peygamberim ama saklıyorum. İskender Evrenesoğlu denen adamın konusunda ismini verdiklerinden hangisi ben peygamberim demiş söyle diyorum sen hala ya açıkça söylemedi ama ima etti ve saklıyormuş diyorsun. Saklıyorsa sen nereden biliyorsun peygamberlik ilan edildiğini sanada mı vahy geliyor yoksa. (Tabi ilham olarak. ) Mevlana mesneviyi kalbe geldiği gibi direk yazdığı için öyle söylüyor yoksa senin anlamak istediğin gibi değil. Ayrıca bu şahıslar sizin gibi yav herşeyi biz kazandık aklımızla yaptık demedikleri ve kainattaki herşeyi Allah'a verdikleri için böyle söylüyor. Tabi bunu anlamak ve yaşamakta oldukça zor.
 
cevabü'l ahmaki's sükut düsturu ile sana cevap vermeyeyim diyeceğim ama yine de vereyim

İlk olarak aferin kopyala yapıştır işinde başarılsın hemen yaz google bul bir iki tane sallayan sayfa hemen hop kopyala yapıştır. Bir kez vahyin kelime anlamı arapça olarak ne buna bakmak lazım. Kuranda arıya ve Hz Meryem'e de vahy edildiği söyleniyor peki o zaman bunlarda mı peygamber. Vahy Arapçada bir çok anlamda kullanılır fiil olarak. İlham,kalbe gelme bunlar da vahy olarak geçer. Ama sen illa Mevlana'ya peygambere Cebrail ile gelen vahy den geldi diyorsan ve buna inanmak istiyorsan sana kalmış. Yazdığın yazı o kadar çelişkili ki yav peygambermiş ama saklıyormuş. Kim diyor bunu açık sözlülükle bana vahiy geldi diyen ama peygamberliğini saklayan Mevlana. Peki niye böyle desin Peygamberse ve ona senin anlatmak istediğin şekilde vahy geldiyse neden saklasın. Bu bile çelişki ben peygamberim ama saklıyorum. İskender Evrenesoğlu denen adamın konusunda ismini verdiklerinden hangisi ben peygamberim demiş söyle diyorum sen hala ya açıkça söylemedi ama ima etti ve saklıyormuş diyorsun. Saklıyorsa sen nereden biliyorsun peygamberlik ilan edildiğini sanada mı vahy geliyor yoksa. (Tabi ilham olarak. ) Mevlana mesneviyi kalbe geldiği gibi direk yazdığı için öyle söylüyor yoksa senin anlamak istediğin gibi değil. Ayrıca bu şahıslar sizin gibi yav herşeyi biz kazandık aklımızla yaptık demedikleri ve kainattaki herşeyi Allah'a verdikleri için böyle söylüyor. Tabi bunu anlamak ve yaşamakta oldukça zor.
Kainattaki her şeyi allaha bağlıyorsak yaşanan bütün kötülükleri de bağlayabiliriz değil mi? Hayır da şer de allahtandır diye inanılıyor zaten biliyorum ama yine de sorayım dedim.
 
Kainattaki her şeyi allaha bağlıyorsak yaşanan bütün kötülükleri de bağlayabiliriz değil mi? Hayır da şer de allahtandır diye inanılıyor zaten biliyorum ama yine de sorayım dedim.

Kesb-i şer şerdir, halk-ı şer şer değildir. Yani şerri yaratmak şer değil onu şer olarak kullanmak şerdir. Mesela ateş yaratıldı bununla yangın çıkarırsan şer olur. Yoksa komple ateşe şer diyemeyiz. Veya başımıza gelen bir felaket belki bizim için şer gözükebilir fakat başka da bir çok hayrı olabilir biz bunu bilemeyiz. Sel oldu evimizi su bastı bu bizim su-i istimalimizden kaynaklıdır ama o yağmurdan başak bir çok canlı hayır gördü.
la ya'lemul gaybe illallah(Gaybı yalnız Allah bilir)ayet.
 
Son düzenleme:
Kainattaki her şeyi allaha bağlıyorsak yaşanan bütün kötülükleri de bağlayabiliriz değil mi? Hayır da şer de allahtandır diye inanılıyor zaten biliyorum ama yine de sorayım dedim.
Allah'tan başka herşey yaratıldıysa ki yaratıldı. Kainattaki her şey Alalh'ın tahtı tasarrufundadır. O yapmadı dersek başka bir yaratıcı kabul etmemiz lazım. Bu da Allah'ın Vahid ismine aykırı olur.
 
Kesb-i şer şerdir, halk-ı şer şer değildir. Yani şerri yaratmak şer değil onu şer olarak kullanmak şerdir. Mesela ateş yaratıldı bununla yangın çıkarırsan şer olur. Yoksa komple ateşe şer diyemeyiz. Veya başımıza gelen bir felaket belki bizim için şer gözükebilir fakat başka da bir çok hayrı olabilir biz bunu bilemeyiz. Sel oldu evimizi su bastı bu bizim su-i istimalimizden kaynaklıdır ama o yağmurdan başak bir çok canlı hayır gördü.(la ya'lemul gaybe illallah)ayet.
O zaman niye yaratılanları aklımızı kullanıp kazandığımız için allaha şükretmek zorunda kalalım? Madem şerler dolaylı yoldan bağlanmıyor, güzel şeyleri de bağlamanın anlamı yok. Ayrıca kimse için hayrı, faydası olmayan korkunç olaylarla dolu insanlık tarihi.

Dünya çok kötü bir yer tanrı neden buna izin veriyor diyip de inanç felsefesine sallayan, ateist vs olan bir insan değilim. Ama her güzel şeyi allaha bağlamak lazım diyip de kötülükleri ondan bağımsız değerlendirmeye çalışmak saçma bence. (Ateşi o yarattı ama onu kullanan asıl sorumlu vs)
 
O zaman niye yaratılanları aklımızı kullanıp kazandığımız için allaha şükretmek zorunda kalalım? Madem şerler dolaylı yoldan bağlanmıyor, güzel şeyleri de bağlamanın anlamı yok. Ayrıca kimse için hayrı, faydası olmayan korkunç olaylarla dolu insanlık tarihi.

Dünya çok kötü bir yer tanrı neden buna izin veriyor diyip de inanç felsefesine sallayan, ateist vs olan bir insan değilim. Ama her güzel şeyi allaha bağlamak lazım diyip de kötülükleri ondan bağımsız değerlendirmeye çalışmak saçma bence. (Ateşi o yarattı ama onu kullanan asıl sorumlu vs)
Dünya tarihinde kimse için hayrı yok dedin olabilir Dünya da hayrı yok peki ahirette hayrı olmaz mı? Tabi ahirete inanıyorsak bunu diyebiliriz. Yaratılanları kullanıyoruz aklımızla tabi ki Allah'a şükredeceğiz çünkü aklı yaratanda Allah biz sadece Cüz-i ihtiyarımızla karar veriyoruz. İyi ise mükafat alıyoruz kötü ise ceza alıyoruz.

İyi şeyleri bağladık peki kötüleri neden bağlamadık diyorsun şöyle bir örnek vereyim.

Bir bahçede meyve olması için yüzlerce iş yapılması lazım. Bizim görevimizde sadece suyu açmak olsun. Herkes bahçede ki diğer 99 işi yaptı biz suyu açmadık ve meyve olmadı suçlusu kim. Tabi ki biz. Peki bizde herkesle beraber işimizi yaptık diyebilir miyiz bunu ben tek başıma yaptım,bu hayır benimdir diye.
 
"Ben Allah'ım" diyen Hallac-ı Mansur (...) ve günümüzde bunları ballandıra ballandıra anlatan Cübbeliye, Hatipoğlu'na ve digerlerine kadar, tamamı aynı küfür yolunun yolcusudur.

hallacı mansur "ben allahım" değil "ben hakkım" demişti (hikayeye göre) , her halükarda bu ifade hakkında yukarıda görülen tarzda bi nitelendirebilme yapabilmek için , tasavvufi anlamıyla ZIR CAHİL olmak gerekir. aslında tam da bunun için tasavvuf bireyselliğe vurgu yapar, yapmalıdır da..
 
Dünya tarihinde kimse için hayrı yok dedin olabilir Dünya da hayrı yok peki ahirette hayrı olmaz mı? Tabi ahirete inanıyorsak bunu diyebiliriz. Yaratılanları kullanıyoruz aklımızla tabi ki Allah'a şükredeceğiz çünkü aklı yaratanda Allah biz sadece Cüz-i ihtiyarımızla karar veriyoruz. İyi ise mükafat alıyoruz kötü ise ceza alıyoruz.

İyi şeyleri bağladık peki kötüleri neden bağlamadık diyorsun şöyle bir örnek vereyim.

Bir bahçede meyve olması için yüzlerce iş yapılması lazım. Bizim görevimizde sadece suyu açmak olsun. Herkes bahçede ki diğer 99 işi yaptı biz suyu açmadık ve meyve olmadı suçlusu kim. Tabi ki biz. Peki bizde herkesle beraber işimizi yaptık diyebilir miyiz bunu ben tek başıma yaptım,bu hayır benimdir diye.
Aklı allah yarattı diye şükrediyorsak ateşi yarattı diye de her yangında sövelim mesela o zaman. Sonuçta kötülüğü yapan insanlar da sadece cüz-i ihtiyariyla karar veriyor. Asıl sorumlu değil.

Verdiğin bu bahçe ve benzeri örnekler dünyayı, varlığı vs açıklamak için çok yetersiz kalıyor. Sanat varsa sanatçı da vardır falan gibi. Milyonlarca faktör var, sen bütün eylemleri ve olayları görevini yapıp yapmamaya bağlarsan olmaz ki. İnsanlar olarak bir görevimiz varsa o da iyi insan olmak. Bizim konuştuğumuz konu iyi insan olup olmamakla sınırlı değil.
 
Aklı allah yarattı diye şükrediyorsak ateşi yarattı diye de her yangında sövelim mesela o zaman. Sonuçta kötülüğü yapan insanlar da sadece cüz-i ihtiyariyla karar veriyor. Asıl sorumlu değil.

Verdiğin bu bahçe ve benzeri örnekler dünyayı, varlığı vs açıklamak için çok yetersiz kalıyor. Sanat varsa sanatçı da vardır falan gibi. Milyonlarca faktör var, sen bütün eylemleri ve olayları görevini yapıp yapmamaya bağlarsan olmaz ki. İnsanlar olarak bir görevimiz varsa o da iyi insan olmak. Bizim konuştuğumuz konu iyi insan olup olmamakla sınırlı değil.

Ateşi kullanana sövmek daha mantıklı çünkü yaratılmış bir şeyi şerde kullanıyor İsterse hayırda kullanabilir.. Akıl zaten hayırda kullanılsın diye yaratılmış. Birde bunu iyi kullandın diye ödül alıyorsun. Şükür etmeyip ne edeceğiz. Ayrıca dünyayı varlığı açıklamak için bu örnekleri vermedim senin soruna istinaden verdim. (Örnekler bana ait değil sadece ana mantığına bağlı kalarak açıklamaya çalışıyorum) Ayrıca delil isteyen insan görmek istemezse gözüne binlerce delil sok yine kabul etmez. Sanat varsa sanatçıda vardır yaratılışı açıklamak için bir örnek olarak yetmiyorsa başka bir örnek zaten yetmez.
 
Ateşi kullanana sövmek daha mantıklı çünkü yaratılmış bir şeyi şerde kullanıyor İsterse hayırda kullanabilir.. Akıl zaten hayırda kullanılsın diye yaratılmış. Birde bunu iyi kullandın diye ödül alıyorsun. Şükür etmeyip ne edeceğiz. Ayrıca dünyayı varlığı açıklamak için bu örnekleri vermedim senin soruna istinaden verdim. (Örnekler bana ait değil sadece ana mantığına bağlı kalarak açıklamaya çalışıyorum) Ayrıca delil isteyen insan görmek istemezse gözüne binlerce delil sok yine kabul etmez. Sanat varsa sanatçıda vardır yaratılışı açıklamak için bir örnek olarak yetmiyorsa başka bir örnek zaten yetmez.

yaratılanları kullanıyoruz dediğinde sanki kendinin yaratılmadığını söylemiş gibi olmuyor musun?? ya da şöyle sorayım , senin deyiminle aklı yaratan allah ise, ortaya koyduğun herhangi bi eylemi de allah'a bağlaman gerekmez mi? sonuç itibariyle eylemin zihinsel yetilerinden / içerisinden bulunduğun koşulların tamamından yalıtılamaz. bu durumda önceki iletide yaptığın analojide "suyu açmayan benim" dediğinde de allaha şirk koşmuş oluyorsun. özetle allah gibi bir kavram ortaya attığında devamında külli-cüzi irade ayrımı yapmak için ("şunu allah yaptı", "şunu da ben" demek için) için epey bi abuklamak gerekiyor..
 
Şöyle bir örnek daha vereyim 10 katlı bir bina -5 ve +5 olarak. Burada herşey güzel ve kötü olarak yaratılmış. Sana binmeden önce +5 e çıkarsan iyi şeyler var ve güzel ödüler alacaksın deniliyor. -5 e gidersen kötü şeyler var ve ceza alacaksın deniliyor. Sen +5 e basıp gidince ben aklımı kullandım o yüzden bunlar benim hakkım deyip şükrü bıraksan doğru mu olur? -5 e basıp kötü şeylerle karşılaşsan yav benim suçum ne bunu kim yarattı ise suç onun desen doğru mu olur? Sonuçta Allah bizi Dünya'ya yaratıp bırakmadı. İyi ile kötüyü ayırmak için akıl verdi oda yetmezmiş gibi birde Peygamberler ve kitaplar gönderip doğru yolu gösterdi. Şimdi biz birine kulak asamayıp kötü olunca bizim suçumuz ne diyebilir miyiz?
 
yaratılanları kullanıyoruz dediğinde sanki kendinin yaratılmadığını söylemiş gibi olmuyor musun?? ya da şöyle sorayım , senin deyiminle aklı yaratan allah ise, ortaya koyduğun herhangi bi eylemi de allah'a bağlaman gerekmez mi? sonuç itibariyle eylemin zihinsel yetilerinden / içerisinden bulunduğun koşulların tamamından yalıtılamaz. bu durumda önceki iletide yaptığın analojide "suyu açmayan benim" dediğinde de allaha şirk koşmuş oluyorsun. özetle allah gibi bir kavram ortaya attığında devamında külli-cüzi irade ayrımı yapmak için ("şunu allah yaptı", "şunu da ben" demek için) için epey bi abuklamak gerekiyor..
Yukarıdaki mesajımda zaten Allah'tan başka herşey yaratılmış demedim mi? Tabi ki her şeyi Allah'a bağlayacağız yaratma olarak. Cüz,-i irademizle kullanmak yine Allah'ın yarattığı cihazlarla tabi. Cüz-i ve Küll-i iaradeyi yok saymak yada sadece Cüz-i iradeyi yok saymak kaderi inkara gider insanın o zaman hiç sorumluluğu yok herşeyi yaparım demesi lazım.
 
Yukarıdaki mesajımda zaten Allah'tan başka herşey yaratılmış demedim mi? Tabi ki her şeyi Allah'a bağlayacağız yaratma olarak. Cüz,-i irademizle kullanmak yine Allah'ın yarattığı cihazlarla tabi. Cüz-i ve Küll-i iaradeyi yok saymak yada sadece Cüz-i iradeyi yok saymak kaderi inkara gider insanın o zaman hiç sorumluluğu yok herşeyi yaparım demesi lazım.

senin ifadenden de anlaşılacağı üzere insan zaten yapabileceğini yapar , "herşeyi yaparım" demesi de bu yapışlardan biri...demem o ki külli irade ile cüzi irade birlikte var olamazlar , karanlık ve ışık gibi, ışık var ise karanlık imkansızdır . haliyle allah yarattıklarından ayrı bir zat olarak var ise cüzi irade de içi boş, kurgu bir kavram olmak durumunda..
 
senin ifadenden de anlaşılacağı üzere insan zaten yapabileceğini yapar , "herşeyi yaparım" demesi de bu yapışlardan biri...demem o ki külli irade ile cüzi irade birlikte var olamazlar , karanlık ve ışık gibi, ışık var ise karanlık imkansızdır . haliyle allah yarattıklarından ayrı bir zat olarak var ise cüzi irade de içi boş, kurgu bir kavram olmak durumunda..
Yav yapar da sorumluluğu yok mu o zaman. Tabi ki var. Sen Allah hariç tüm eşyayı inkar ediyorsan ona yapacak birşey yok. Halbuki o eşyaları yok saymak yerine Esmaların bir ayinesi olarak görmek daha mantıklı değil mi.
 
Yav yapar da sorumluluğu yok mu o zaman. Tabi ki var. Sen Allah hariç tüm eşyayı inkar ediyorsan ona yapacak birşey yok. Halbuki o eşyaları yok saymak yerine Esmaların bir ayinesi olarak görmek daha mantıklı değil mi.

eşyayı inkar etmiyorum ki , aksine eşyanın inkar edilemezliğini allah dediğin kavramın altında tanıyorum... çözümleme içerisinde allah kavramı "sorumlu varlık insan" kavramı ile birlikte var olamamaktadır, zira görüldüğü gibi "cüzi irade" dediğin de eşyanın bir niteliği sadece (yaratan allah ise). bu durumda da ya allah insan tarafından kurgulanmıştır (kendi "sorumlu" oluşuna bir değer kazandırmak için) ya da bizatihi sorumluluğun kendisi bir kurgudur..
 
eşyayı inkar etmiyorum ki , aksine eşyanın inkar edilemezliğini allah dediğin kavramın altında tanıyorum... çözümleme içerisinde allah kavramı "sorumlu varlık insan" kavramı ile birlikte var olamamaktadır, zira görüldüğü gibi "cüzi irade" dediğin de eşyanın bir niteliği sadece (yaratan allah ise). bu durumda da ya allah insan tarafından kurgulanmıştır (kendi "sorumlu" oluşuna bir değer kazandırmak için) ya da bizatihi sorumluluğun kendisi bir kurgudur..

Sence yaptıklarımızdan sorumluluğumuz yok mu? O zaman mazlum zilletinde zalim izzetinde bu dünyadan göçüp gidecek. Allah'ın adil ismiyle uyumlu mu bu? İmtihan sırrına aykırı, insan benim bir irademde yok kudretimde yok o zaman benim suçum ne deyip işin içinden sıyrılır. Zaten asıl amaçta bu sanki insanda. Tabi ki irademiz ve kudretimiz sınırlı.
 
Sence yaptıklarımızdan sorumluluğumuz yok mu? O zaman mazlum zilletinde zalim izzetinde bu dünyadan göçüp gidecek. Allah'ın adil ismiyle uyumlu mu bu? İmtihan sırrına aykırı, insan benim bir irademde yok kudretimde yok o zaman benim suçum ne deyip işin içinden sıyrılır. Zaten asıl amaçta bu sanki insanda. Tabi ki irademiz ve kudretimiz sınırlı.
Buradaki argüman insanlar suçsuz demeye çalışmıyor. Daha genel bi perspektiften mantıksal çıkarım yapıyoruz. Eylemler ve olaylardan kimin sorumlu olduğunu tespit etmeye çalışıyoruz. Tabii ki insan kendi tercihini yapar ve sorumludur. Ben diyorum ki bu kötü ve iyi eylemlerin hepsi için geçerli. Sen ise iyileri allah sayesinde diyip (her şeyi, bütün faktörleri o yarattı ya) kötülükleri insana yüklemeye çalışıyorsun.

2 seçenek var. Ya tanrı her şeyi her yönüyle yarattığı için sorumlu tutulacak ve her şey kurgu olacak. Buna da imtihan diyecek ve kendi kurguladığı insanları sonsuza kadar yakacak veya ödüllendirecek. Ya da insanlar kendi iradeleriyle iyiyi kötüyü seçecekler ve tek sorumlu olacaklar. Başarılı olan da kendi sayesinde olacak, kötülük yapan da kendi yapmış olacak. Bu da sonsuz güçte bir yaratıcıyla çelişiyor doğal olarak. En azından ben böyle düşünüyorum. Sato'nun anlatmaya çalıştığı da bu anladığım kadarıyla.
 
Kainattaki her şeyi allaha bağlıyorsak yaşanan bütün kötülükleri de bağlayabiliriz değil mi? Hayır da şer de allahtandır diye inanılıyor zaten biliyorum ama yine de sorayım dedim.
İnanılıyor mu :( Hangi ara seni kaybettik üstat evliyalara karşıyız diye tövbe estağfurullah allaha, kelamullaha, peygamber efendimize de karşı olacağız diye bir saçmalık olamaz :(
 
Üst Alt