GSC - Oto Sanayi Anılarınız - Sayfa 2 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu
hayatim boyunca kulaklarimda çınlar, sanki en büyük en asagilayici hakaret bu gibi gelir bana hala (lan hıyar).

opel corsa 2006 model aracim vardi. camurluktaki plastik citanin tirnagi kopmustu. yildiz sanayide bir atolyeye sordum hemen yanda ki dukkanda oldugunu soyledi ve aldim. takmak icin posetinden siyirdim. onunde durdugum atolyenin sahibi eline bir tornavida alip geldi sen simdi beceremezsin onu dedikten sonra citayi takti yaklasik 1 dakikada. o tarihte citayi 30 liraya almistim ustaya da ayip olmasin diye bi sordum borcum nedir diye. 50 lira dedi. ne diyon usta falan demeye kalmadi tornavidayi gosterdi bunlar hep sermaye ne olmasi gerekiyor dedi. 10 20 bisey desen anlayacagim dedikten sonra "lan hiyar" sen ne saniyon lafini isittim. tabi hemen kendime yakisir bir sekilde cevabini verdim(keske bir hakarette ben etseydim)... vermemle etrafimda bir kalabaligin olusmasi ayni ana denk geldi. o 50 lirayi vermek zorunda kalip sonra arabama guc bela binip uzaklastim. bir daha ne yildiz sanayiye ugradim ne de beynime kazinmis o kelimeyi unutabildim. yildiza ugramamamin sebebi tasinmakti ama son hatiramin bu olmasi uzucu.

SM-M526BR cihazımdan Gscimbom mobil uygulaması ile gönderildi
 
Arabayı 2015te yeni almıştım, ilk arabam. Uzun yola ilk kez çıkacaktim öyle denememde aşırı hızlaninca titreme yaptığını farkedip rot balans lastik hava baktirayim dedim hevesle. Havalara baktı, titreme oluyor dedim hızlaninca, kaç km'de yapıyor diye sordu, 140-150 km'de titriyor dedim, aya mi cikican mk dedi 5 TL aldı hava için gönderdi beni. Buda böyle bir anım.
 
İlk arabam 2012 model i20'yi 2. el olarak 2017'de aldım. Her şey güzel gidiyordu. 3 ay sonra vites geçişlerinde araba kendini boğmaya başladı. Devri yüksek seviyeye çıkarmama rağmen 30'u geçmiyordu araba. Neyse sanayiye gittik. Dedim problem böyle böyle. Baya bir uğraştılar. Sorunun neyden kaynaklandığını buldular. Sorun Katalizörden kaynaklıymış. 2 seneçek sundu Ahmet usta ya dedi yeni bir katalizör takacağız, ya da katalizörün içini açıp tıkanıklığın nedenini öğrenip gereğini yapacağız. O dönem arabayı krediyle aldığım için maddi durum yerlerde. Dedim abi sen maddi olarak uygun olan çözümü uygula. Neyse katalizörün kafasını kesip içini açtık. Porselenlerin hepsi tıkanmış. Bir güzel porselenleri kırarak içini tamamen boşalttık. Sonra da içine bol bol bulaşık teli :red: doldurup sonra kaynakçıya gidip kaynak yaptırdık. Arabaya montajını yaptıktan sonra araç canavar oldu :red: Benzini direkt katalizörden geçirip içinde emisyon yapmadığı için benzin olduğu gibi egzozdan çıkıyordu :red: Bu yöntemin tek sıkıntısı benzin tüketimini bir tık arttırması ve arıza lambasının yanması. Arıza lambası yandığı zaman sanayiye uğrayıp çay içerken arabanın beynine cihaz bağlayıp hallediyordu Ahmet abi :)

Neyse sorunu bir şekilde halletmiştik. Yaptığımız bu uygun yollu işlemin canımı ilerde sıkacağını tahmin etmemiştim. Aracın muayene günü geldi. Ahmet abiye gidip genel bir bakım yaptırayım dedim. Sonra Ahmet abi katalizörün de içinin temizlenmesi gerektiğini, yoksa egzoz muayenesinden geçemeyeceğini söyledi. Nasıl yaparız diye sormadan git 2.5 lt'lik kola al gel dedi. Abi dedim kolanın sırası mı muayeneye girip geleyim alırım kolanı sen şu işi hallet. Ya sen al gel dedi. Söve söve gittim aldım geldim kolayı. Ben sanıyorum çıraklar falan hepimiz içicez kolayı. Bu açtı kaputu, nerden koydu ne yaptı anlamadım kolayı dökmeye başladı arabanın motor kısmında bir hazneye. O sırada da çırağa kontağı çalıştır, vitesi boşa al gazı kökle dedi. Çırak bunu yapınca önden döktüğü kola egzozdan feryat ederek çıkmaya başladı ;D Abi n'oluyor dediğimde, biz eskiden aynı sorunu olan kamyonlar muayeneden geçsin diye bu şekilde bir yöntem kullanıyorduk dedi. Neyse muayeneden geçtim :red: Bir sonraki muayenede de aynı şekilde işlem uyguladık. Ama bu sefer katalizörün içindeki bulaşık telleri iyice eridiği için %1 de olsa emisyon olmadığından dolayı çok yüksek seviye çıktı egzoz ölçümü. Sorunu hallet tekrar gel dediler. Gittim yine Ahmet abinin yanına. Dedim abi böyle böyle. Yine 2 seçenek sundu. Gökhan dedi ya yeniden bulaşık teli koyacağız içine kaynak vs aynı işlemi yapacağız, ya da dışarıda bir yerde emisyon testi yaptıracağız. Abi dedim hiçbir şey yapmazsak dışarıda nasıl geçireceğiz testten. Sen onu takma halledicem ben dedi. İyi dedim gidelim o zaman. Tamam sen 2 tuborg gold al dedi bana. Abi dedim şimdi biranın sırası mı? Al sen karışma dedi. Aldım :red: Sonra yetki belgesi olan dış bir firmaya gittik. Oradaki cankuşuna dedi bu araba testten geçecek. O da nasıl geçecek Ahmet abi alev atıyor araba dedi. 2 tuborg gold'u verince anında kaşeyi vurdu belgeye ;D Araç yine muayeneden geçmiş oldu :red:

Bu da böyle bir anımdır :red:
 
İlk arabam 2012 model i20'yi 2. el olarak 2017'de aldım. Her şey güzel gidiyordu. 3 ay sonra vites geçişlerinde araba kendini boğmaya başladı. Devri yüksek seviyeye çıkarmama rağmen 30'u geçmiyordu araba. Neyse sanayiye gittik. Dedim problem böyle böyle. Baya bir uğraştılar. Sorunun neyden kaynaklandığını buldular. Sorun Katalizörden kaynaklıymış. 2 seneçek sundu Ahmet usta ya dedi yeni bir katalizör takacağız, ya da katalizörün içini açıp tıkanıklığın nedenini öğrenip gereğini yapacağız. O dönem arabayı krediyle aldığım için maddi durum yerlerde. Dedim abi sen maddi olarak uygun olan çözümü uygula. Neyse katalizörün kafasını kesip içini açtık. Porselenlerin hepsi tıkanmış. Bir güzel porselenleri kırarak içini tamamen boşalttık. Sonra da içine bol bol bulaşık teli :red: doldurup sonra kaynakçıya gidip kaynak yaptırdık. Arabaya montajını yaptıktan sonra araç canavar oldu :red: Benzini direkt katalizörden geçirip içinde emisyon yapmadığı için benzin olduğu gibi egzozdan çıkıyordu :red: Bu yöntemin tek sıkıntısı benzin tüketimini bir tık arttırması ve arıza lambasının yanması. Arıza lambası yandığı zaman sanayiye uğrayıp çay içerken arabanın beynine cihaz bağlayıp hallediyordu Ahmet abi :)

Neyse sorunu bir şekilde halletmiştik. Yaptığımız bu uygun yollu işlemin canımı ilerde sıkacağını tahmin etmemiştim. Aracın muayene günü geldi. Ahmet abiye gidip genel bir bakım yaptırayım dedim. Sonra Ahmet abi katalizörün de içinin temizlenmesi gerektiğini, yoksa egzoz muayenesinden geçemeyeceğini söyledi. Nasıl yaparız diye sormadan git 2.5 lt'lik kola al gel dedi. Abi dedim kolanın sırası mı muayeneye girip geleyim alırım kolanı sen şu işi hallet. Ya sen al gel dedi. Söve söve gittim aldım geldim kolayı. Ben sanıyorum çıraklar falan hepimiz içicez kolayı. Bu açtı kaputu, nerden koydu ne yaptı anlamadım kolayı dökmeye başladı arabanın motor kısmında bir hazneye. O sırada da çırağa kontağı çalıştır, vitesi boşa al gazı kökle dedi. Çırak bunu yapınca önden döktüğü kola egzozdan feryat ederek çıkmaya başladı ;D Abi n'oluyor dediğimde, biz eskiden aynı sorunu olan kamyonlar muayeneden geçsin diye bu şekilde bir yöntem kullanıyorduk dedi. Neyse muayeneden geçtim :red: Bir sonraki muayenede de aynı şekilde işlem uyguladık. Ama bu sefer katalizörün içindeki bulaşık telleri iyice eridiği için %1 de olsa emisyon olmadığından dolayı çok yüksek seviye çıktı egzoz ölçümü. Sorunu hallet tekrar gel dediler. Gittim yine Ahmet abinin yanına. Dedim abi böyle böyle. Yine 2 seçenek sundu. Gökhan dedi ya yeniden bulaşık teli koyacağız içine kaynak vs aynı işlemi yapacağız, ya da dışarıda bir yerde emisyon testi yaptıracağız. Abi dedim hiçbir şey yapmazsak dışarıda nasıl geçireceğiz testten. Sen onu takma halledicem ben dedi. İyi dedim gidelim o zaman. Tamam sen 2 tuborg gold al dedi bana. Abi dedim deidm şimdi biranın sırası mı? Al sen karışma dedi. Aldım :red: Sonra yetki belgesi olan dış bir firmaya gittik. Oradaki cankuşuna dedi bu araba testten geçecek. O da nasıl geçecek Ahmet abi alev atıyor araba dedi. 2 Tuborg Gold'u verince anında kaşeyi vurdu belgeye ;D

Bu da böyle bir anımdır :red:
:red:
 
Üst Alt