Cevap: Havuzunuz başınızda paralansın!
wowww resmi yayın organı wikipedia ha?sen mi değiştirdin yoksa?
3) İtalyan dağıtım modeli
İtalyanların Serie-A’da uyguladıkları dağıtım modeli ise yukarıdaki her iki modelden de daha farklı. İtalyanlar bu işi nasıl yapıyorlar? İtalya’da ligi domine eden dört büyük kulüp yayıncı kuruluşla (Sky-Italia)yaptıkları serbest pazarlık sonucunda toplam naklan yayın gelirlerinin yaklaşık %65’ini kendi aralarında paylaşıyorlar. Aslan payını alan bu kulüpler ise Milan, Inter, Roma ve Juventus...Kalan diğer 16 takım ise Federasyon aracılığıyla Sky-Italia ile maçlarının şifreli kanallardan yayınlanması koşuluyla serbest pazarlık yaparak naklen yayın geliri elde ediyorlarİtalyan federasyonu Serie A’nın naklen yayın hakkını toplam 500 Milyon Euro civarında bir tutara, İki sezon öncesine kadar naklen yayın hakkına sahip "Stream" ve "Tele+" kanallarını satın alan dünyaca ünlü Avusturalyalı medya patronu Rupert Murdoch’un "Sky-Italia’’a satmıştı. Naklen yayın bedellerinin dağıtımı İtalyan Federasyonun nezareti ve eşgüdümünde sözkonusu kulüplerin yayıncı kuruluşla yapacakları serbest pazarlıklara bırakılmış durumda.
"Sky-Italia geçtiğimiz sezon olduğu gibi bu sezonda yayın haklarını elinde bulunduruyor. Ancak İtalya'da ki uygulama diğer ülkelere göre biraz farklı. Her klüp kendi yayın hakkını kendi pazarlıyor. Tek şartla, haklarını sattığı kanal şifreli olacak. 12 Eylül'de başlayacak lig öncesi şuanda her zaman olduğu gibi ufak çapta bir kriz var. 20 takımla oynanacak bu sezon öncesi, 17 takım "Sky-Italia" ile anlaşmışken, Fiorentina, Messina ve Palermo henüz istediği paraları alamadıklarından anlaşmaya yanaşmıyorlar. Anlaşma olmaz ise bu üç takımın iç saha maçlarının yayını, geçen yıl Serie A'dan 5 takımında (Ancona,Empoli,Chievo,Brescia ve Perugia) maçlarını yayınlamış olan "Gioco Calcio" adlı kanal gerçekleştirecek.
Sky-İtalia'nın, sezon başına Juventus'a, Milan'a ve Inter'e yaklaşık 30'ar milyon euro ödemeyi taahhüt ettiği konuşuluyor. Dünya'nın en büyük yayın gelirine sahip iki takımı Milan ve Juventus, şampiyonlar ligi, lig maçları, kupa maçları ve özel maçları içeren yayın gelirlerinin 75 milyon eurolara kadar çıktığı görülmekte.
İtalya'da özet görüntülerinin yayınıda devlet kanalı olan RAI'de. Aynı bizdeki TRT modeli gibi. Ancak İtalya'da RAI'den önce hiç bir kanal satın aldığı özet görünütleri yayınlıyamıyor, yani öncelik devlet kanalında. Zaten bakıldığında MediaSet dışında özet görüntülerin başka kanallarca satın alındığı görülmüyor.
Sky-Italia’nın Serie A ile ilgili uygulamaları ise şöyle, aboneler ya cumartesi ve pazar akşamları TSİ 21.30'da oynan maçları ya da daha fazla ödeyerek haftasonunda oynanan tüm maçları canlı olarak izleyebiliyorlar. Aynı saatte başlayan 5-6 maç olduğunda hepsini ayrı ayrı kanallarda izleme imkanı veren ikinci seçeneğin fiyatı ise 47 euro. Şuan için italya'da 2.3 milyon abonesi bulunan "Sky-Italia" nın tarifelerinin çok sık eleştiri konusu olduğunuda buradan söyleyelim...’’ (Arda ŞANAL,
https://www.*************/default.asp?o=2&id=48)
Burada Arda ŞANAL’a bir ekleme yaparsak, bugün Serie A’da toplam abone sayısı 3.1 milyona, abone başına toplam maliyet de 92 Dolar’a (70 Euro) yükselmiş durumda. (Abone sayısı ve abone başına düşen maliyet konusunda Endüstriyel Futbol isimli kitabımıza bakılabilir)