Interstellar (2014) - Christopher Nolan - Sayfa 7 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Interstellar (2014) - Christopher Nolan


tek kelimeyle özetlemek gerekirse overrated cük oturur bu film için. kimse yok kuantummuş, görelilikmiş deyip filmi yüceltmeye çalışmasın. çünkü filmin son kısmı resmen fantezi. son 20-30 dakikalık kısım çok iyi giden bir filmi adeta baltalıyor.
 
bu filmde bir zaman paradoksu var.

gelecek zamandan gelen insanlar bizim kahramanlarin gecti kara deliki yaratmislardi peki size bir sorum olacak, ilk defa uzaya ciktilarinda o kara delik nasil olusmus oluyor? sonucta daha ilk defa gidiyorlar? cünkü o kara delik sayesinde o gezegene gidiyor brand ve insanlik orda tekrar olusuyor ve o kisiler o kara deliki yapiyorlar bildigin bir zaman paradoksu olmus filmde
 
Gravity ile karsilastiriliyor da uzay disinda bir benzerlikleri yok acikcasi iki filmin. Gravity kurgu yonunden cok basit bir filmdi Interstellar'a gore. Contact filmiyle yapilan karsilastirmalar daha yerinde bana kalirsa. Contact'in senaryosu daha oturakli, filmin gidisati da daha akiciydi.

Interstellar ise kurgu corbasi olmus. Gisede basarili olmak icin herseyden biraz eklenmis senaryoya. Oyle olunca bazi kisimlar cabuk gecilmis, hikaye kopuk ilerliyor ve daginik. Cekimler ve muzikler muhtesem, bunlar disinda genel olarak pek begenmedim.
 
tek kelimeyle özetlemek gerekirse overrated cük oturur bu film için. kimse yok kuantummuş, görelilikmiş deyip filmi yüceltmeye çalışmasın. çünkü filmin son kısmı resmen fantezi. son 20-30 dakikalık kısım çok iyi giden bir filmi adeta baltalıyor.
Olay ufku ve tekillik bölgesi tamamen fantezi. Tabii ki olay ufkunun ötesinin fizik yasalarıyla açıklanabilmesinin olanaksızlığı,oradan sonraki belirsizlik fantezi kısmına kapı açabilir,ancak çekim kuvveti fazla yabana atılmış gibi.Yıldız yutar bu kara delikler,tekillik bölgesinde fizik kanunları çöker.Zaman,mekan,madde bizim kavradığımızdan çok daha başka bir hal alır; belki de başka alemlerin kavramları işler.Oraya giren canlı bir beden saniyesinde moleküllerine ayrılır.Oradaki duygusallık zorlama olmuş. İşe duygusalık katılmasında klasik Spielberg etkisi de var bu manada. Nitekim senaryoyu ilk ele alan, kendisiydi.Artık bu durumu gelecekteki insanlar paralelinde mi değerlendirmiş orası biraz kafa karıştırıcı.

Olay ufku ve tekillik bölgesine girdikten sonra, kahramanımız kendi zaman-mekan boyutunu yaratıyor ve geçmişi kontrol altına alıyor.

Bu bakımdan değerlendirildiğinde Contact ile karşılaştırmalar doğru,lakin Contact belki de şimdiye kadar yapılmış en gerçeğe yakın uzay filmi.NASA da böyle kanaat getirmişti.
 
Son düzenleme:
genre/tur ozelinde milad ve tepe nokta benim adima ; A Space Odyssey filmidir.
bu filmi ise tepe 10 icerisinde bir yerde goruyorum... dram yonu bu filmi digerlerinden farkli kiliyor kanimca. <>

filmin muzikleri zaten basli basina bir sanat. ustad hans zimmer'in farkini yine ortaya cikardigi ~ kulaklara muzik soleni sunup bastan sona sizi alip farkli diyarlara suruklemesi...

diger yandan, yonetmen nolan'i bazi yapimlarda ozgun bulmam .

10/8
 
Üst Alt