Koronavirüs Hakkında Önemli Bilgiler

Şüphelendiğiniz durumlarda 184'ü arayın!

organik hoşaf projesiyle finale kalma


Tubitak denilen kurumun önemsemediği, başka ülkerde ise onlarca ödül kazanan projeleri hepimiz gördük, duyduk.
Tubitak vb kurumların ilgisini çekebilmeniz için papaz eriğini imam eriğine çeviren, organik hoşaf vs gibi projeler sunmanız gerekir. E hayvanat bahçesi müdürünün Tubitak müdürü olarak atandığı bi ülkeden çok şey beklemeyin siz de.

Ülkede ne düzgün ki bilim düzgün olsun. Bu ülkeden bi bok olmaz. Elime bir fırsat geçerse 1 dk düşünmeden gideceğim bu boktan yerden. Yakında Venezuela V2 olacağız zaten...
 
Soner Yalçın'ın 10 numara bir yazısı daha... Kadının giyinişi ve dünya görüşünü bilimin önüne almakta saçma. Burada kadının yaptığı olay zikirmatik türü olaylardan farklı. Bildiğin kimya ve biyoloji alanında büyük bir buluş; eğer anlatıldığı gibiyse.. Burada kullandığı done hoşaf değil de süt, meyve suyu pastorizasyonu olarak kullansa başına pek bunlar gelmezdi... Kimyasal uzun raf ömrü olayını kaldırıp, biyolojik uzun raf ömrü gibi lanse etmesi lazımdı. Yani aslında sunum eksikliği gibi görünüyor... Yoksa çığır açacak bir buluş(eğer anlatıldığı gibiyse).
 
Soner Yalçın'ın 10 numara bir yazısı daha... Kadının giyinişi ve dünya görüşünü bilimin önüne almakta saçma. Burada kadının yaptığı olay zikirmatik türü olaylardan farklı. Bildiğin kimya ve biyoloji alanında büyük bir buluş; eğer anlatıldığı gibiyse.. Burada kullandığı done hoşaf değil de süt, meyve suyu pastorizasyonu olarak kullansa başına pek bunlar gelmezdi... Kimyasal uzun raf ömrü olayını kaldırıp, biyolojik uzun raf ömrü gibi lanse etmesi lazımdı. Yani aslında sunum eksikliği gibi görünüyor... Yoksa çığır açacak bir buluş(eğer anlatıldığı gibiyse).
Bazı şeyler hiç değişmeyecek ne yazık ki... Dolu dolu bir şeylerin konuşulduğunu/tartışıldığını göremeyeceğiz, iktidarından muhalefetine bu böyle. Hadi iktidar yöntemi tuttuğu için devam ettiriyor da muhalefet ne demeye devam ettiriyor en ufak fikrim yok. Muhalefet ettiğini zanneden ama aslında karşı tarafı güçlendiren/ saflarını daha da sıklaştıran çok önemli bir güruh var...
 
Soner yalçının yazısını baştan aşşağıya sonuna kadar okudum ancak değindiği şey tamamen farklı,yani bir insanın katkı maddesiz bir içecek yapmış olması iyi birşey ancak yeni yada farklı birşey değil.Zaten organik içecek satan bir çok üretici var tamamen organik portakal suyu nar suyu avokado suyu vs vs. saymakla bitmez bu iyi birşey ancak ödül kazanacak birşey değil ki.

Çok saçma bir yazı olmuş tamamen olayın içeriğinin dışında başka bir noktaya vurgu yaparak olayı meşrulaştırmaya çalışmış.Zaten kız kendi sunumunu da yaparken bunun yeni birşey olmadığını annanelerimizin babanelerimizin yaptığı hoşaf diye söylüyor yani var olan bir şeyi ambalajlayıp pazara sürmeye çalışma çabasına ödül vermek saçmadır bunu savunanda dünyanın en saçma insanıdır.
 
Soner yalçının yazısını baştan aşşağıya sonuna kadar okudum ancak değindiği şey tamamen farklı,yani bir insanın katkı maddesiz bir içecek yapmış olması iyi birşey ancak yeni yada farklı birşey değil.Zaten organik içecek satan bir çok üretici var tamamen organik portakal suyu nar suyu avokado suyu vs vs. saymakla bitmez bu iyi birşey ancak ödül kazanacak birşey değil ki.

Çok saçma bir yazı olmuş tamamen olayın içeriğinin dışında başka bir noktaya vurgu yaparak olayı meşrulaştırmaya çalışmış.Zaten kız kendi sunumunu da yaparken bunun yeni birşey olmadığını annanelerimizin babanelerimizin yaptığı hoşaf diye söylüyor yani var olan bir şeyi ambalajlayıp pazara sürmeye çalışma çabasına ödül vermek saçmadır bunu savunanda dünyanın en saçma insanıdır.
Serkan savunana dünyanın en saçma insanıdır falan demişsin ama daha olayın ne olduğunu bile anlamamışsın. İsme takılıp kalmışsın, proje ismiyle yaptığı şey birbirinden baya farklı. Pastörize etmeden ürünün raf ömrünü uzatmak, proje bu...

Ayrıca birinci olmamış, ödül falan kazanmamış.

Zikirmatik,papaz eriği,salavatmatik vs gibi bir şey muamelesi yapmak yanlış, kızla haketmediği şekilde hunharca dalga geçiliyor her yerde.
 
Serkan savunana dünyanın en saçma insanıdır falan demişsin ama daha olayın ne olduğunu bile anlamamışsın. İsme takılıp kalmışsın, proje ismiyle yaptığı şey birbirinden baya farklı. Pastörize etmeden ürünün raf ömrünü uzatmak, proje bu...

Ayrıca birinci olmamış, ödül falan kazanmamış.

Zikirmatik,papaz eriği,salavatmatik vs gibi bir şey muamelesi yapmak yanlış, kızla haketmediği şekilde hunharca dalga geçiliyor her yerde.
Tamam hangi bilimsel yöntemler ile pastörize etmeden bunu sağlamış bununla ilgili bir şey varmı ben araştırdım bulamadım eğer senin ulaştığın bir bilgi varsa paylaşırsan sevinirim.

Bunu bir buluş olarak kabul edelim hadi onada bir itirazım yok ki yarışma yapımcıları bunun bir bilim değil girişimcilik yarışması olduğunu ve girişimcilik ölçeğinde finale taşıdıklarını açıkca belirttiler yani soner yalçın bunu bir bilimsel buluş olarak göstermek istesede zaten bunu finale taşıyanlar projenin bilimsel bir içeriği olmadığını kabul ediyorlar.Yani bunu önemli bir buluşmuş gibi lanse etmek saçmalıktır.

Bu projenin finale çıkmış olması bir ödüldür zaten gülse birselinde bir yazısı var onuda okumanızı tavsiye ederim.

Mesele bilimsel veri içermeyen bir projenin bilimselmiş gibi lanse edilmesidir o yazıda.Tekrar vurgulayalım eğer mevzu girişimcilik ise her proje gözden geçirilmeye değerdir ancakkkkk bu projeyi bilimsel temelleri hiç olmadığı halde bilimsel arz etmek kusura bakmayın saçmalıktır.
 
Tamam hangi bilimsel yöntemler ile pastörize etmeden bunu sağlamış bununla ilgili bir şey varmı ben araştırdım bulamadım eğer senin ulaştığın bir bilgi varsa paylaşırsan sevinirim.

Bunu bir buluş olarak kabul edelim hadi onada bir itirazım yok ki yarışma yapımcıları bunun bir bilim değil girişimcilik yarışması olduğunu ve girişimcilik ölçeğinde finale taşıdıklarını açıkca belirttiler yani soner yalçın bunu bir bilimsel buluş olarak göstermek istesede zaten bunu finale taşıyanlar projenin bilimsel bir içeriği olmadığını kabul ediyorlar.Yani bunu önemli bir buluşmuş gibi lanse etmek saçmalıktır.

Bu projenin finale çıkmış olması bir ödüldür zaten gülse birselinde bir yazısı var onuda okumanızı tavsiye ederim.

Mesele bilimsel veri içermeyen bir projenin bilimselmiş gibi lanse edilmesidir o yazıda.Tekrar vurgulayalım eğer mevzu girişimcilik ise her proje gözden geçirilmeye değerdir ancakkkkk bu projeyi bilimsel temelleri hiç olmadığı halde bilimsel arz etmek kusura bakmayın saçmalıktır.
Serkan yanlış şeyleri tartışıyoruz... Ben burada programı vs savunmuyorum çünkü program ile ilgili en ufak fikrim yok. Gülse Birsel'in yazısını da sabah okumuştum zaten. TRT yarışması ile bilim arasında bağlantıyı ilk kim kurdu cidden çok merak ediyorum, bilim tv ekranlarında yapılan bir şey değil, ona popüler bilim diyoruz zaten. Herkes tek bir ağızdan bu bilim değil bu bilim değil diyor, doğru bilim değil ama bilim olduğunu iddia eden yok ki zaten.

Gülse Birsel'in yazısında da tuhaflık var... Yahu Çin'deki robot yarışmasıyla bu programın ne alakası var ? Benim bu konuya eğilme sebebim ne program ne icat ne de kız... Benim derdim zihniyetle.

Soner Yalçın gıda endüstrisi konusuna takık bir adam (ki bence takık olmakta haklı) endüstri özellikle 80'lerden sonra koruyucu/kimyasal işini abarttı, 2000'lerden sonra ise iş çığrından çıktı. 5-6 yaşındaki çocuklarda kronik hastalık görülme oranı feci biçimde arttı, 10-15 yıl sonra diyabet ve kanser'deki korkunç rakamlar sebebiyle devletlerin sağlığa ayırdıkları bütçelerin fersah fersah aşılmasıı bekleniyor.

Yani endüstrinin verdiği zarar henüz tam anlamıyla ortaya çıkmış değil, bunun en büyük nedeni de raf ömrü meselesi... Kullanılan zararlı maddelerin çoğu raf ömrünü uzatmak için kullanılıyor, düşük raf ömrü = sağlıklı/doğal/organik = endüstrinin kar edememesi. Bu nedenle yarışmadaki kızın üzerine çalıştığı konu değerli bir konu. Yapılabilirliğini vs bilmem, ama kesinlikle dalga geçilecek bir konu değil. Soner Yalçın'ın önemsemesinin sebebi de bu.
 
Son düzenleme:
Üst Alt