Kompakt segmentte bile 3 silindirli araclar var artik. 8 sene önce benim bildigim piyasa ilk kez Fiat Panda 2 silindirle satisa cikmisti. Sonra Avrupa Birligi'nin emisyon degerleri üzerindeki etkisiyle motor hacimleri iyiden iyiye mekanik 1.0 ve 1.2 turbolara evrildi ve 3 silindir neredeyse yeni standart oldu. Opel Astra ve Ford Focus'un suan satista olan tüm secenekleri 3 silindirli mesela. Mini seviyede Twingo, C1, 108 gibi araclarin devami gelmeyecek. Toyota, Hyundai, Fiat ve Kia tek kalacak diyebiliriz.
VW Golf, Kia Ceed, Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, BMW 1, Audi A3, Honda Civic, Citroen C4, Skoda Scala, Skoda Octavia, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Tipo/Egea. Bu modellerin hepsinde 3 silindirli secenek mevcut.
4 silindirin standart oldugu araclar:
Renault Megane
Toyota Corolla
Subaru Impreza
Mazda 3