Sıfır ve İkinci El Araç Tavsiyeleri - Sayfa 124 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu
Araç piyasasının son dönemdeki hali bayağı vahim durumda, yani zaten kötüydü de özellikle bu son 1 senedeki al-satçı ve stokçu kurnazlar yüzünden iyice çökmüş.

1. Sanırım 230 bin lira üstü (araç baz fiyatına göre aslında) araçlar % 50den % 80lik ÖTV dilimine geçiyor yani 230 bini geçtiği an fiyat 280 binin üstüne çıkıyor, şu an sıfırlarda bu araçlara genel bir yönelim var.

2. C segment Sedanların alınabilirliği iyice bitme noktasına doğru gidiyor herhalde elde son kalan Egea olacak.

3. 2. el piyasası ölü, Ekim sonrasında doğru düzgün satış olmamış, satılan araçlar genelde 10+ yaşında. Buna alternatif olarak devletin Avrupa ülkelerindeki 10+ araçları ülkeye sokup satma planı vardı, herhalde çekindilerki yapmadılar.

4. D segment artık yavaştan hayal olma noktasına gidiyor, C segmentte de dediğim gibi fiyatlar artık 300+ taban fiyata doğru hızla ilerliyor eğer ÖTV dilimi yükseltilmezse. Bu şartlarda şimdilerde B, yakın zamanda da A segmente kadar düşülebilir. B, SUV'ler gözde olmaya başlamış.

Araç satış fiyatlarında da önemli düşüşler var, 90lardaki araç satış rakamlarına günden güne yaklaşıyoruz, alım gücü olarak bakarsak o zamanki üretim koşullarını da düşündüğümüzde 90larda alım gücü daha fazlaymış bile diyebiliriz.

2001 kriz döneminde bir araç parasına bir ev alınabiliyordu, günden güne o noktaya da ilerliyoruz. Kredi oranları fahiş bu şartlarda elinde nakiti olmayan adam kolay kolay gidip 5 senede çektiği kredinin 2 katını ödemeye yanaşmaz.

Bu % 45-% 50 vergi dilimindeki araçlara son bir talep var ama bu da bitecek, C segment sıfır satışları iyice dip yapacak, sonrasında da piyasada ciddi bir çöküntü olacağını düşünmekteyim eğer sağlam ÖTV indirimleri ve faiz kampanyaları olmazsa.

Faiz demişken geçen yıl verilen ucuz faizlerle alınan ev ve arabaların kredileri batık olmaya başladı, sarı sitede bir çok banka ve yatırım kurumunun haciz karşılığında aldığı ve satışa çıkardığı araç ve evleri görebilirsiniz.
 
Araç piyasasının son dönemdeki hali bayağı vahim durumda, yani zaten kötüydü de özellikle bu son 1 senedeki al-satçı ve stokçu kurnazlar yüzünden iyice çökmüş.

1. Sanırım 230 bin lira üstü (araç baz fiyatına göre aslında) araçlar % 50den % 80lik ÖTV dilimine geçiyor yani 230 bini geçtiği an fiyat 280 binin üstüne çıkıyor, şu an sıfırlarda bu araçlara genel bir yönelim var.

2. C segment Sedanların alınabilirliği iyice bitme noktasına doğru gidiyor herhalde elde son kalan Egea olacak.

3. 2. el piyasası ölü, Ekim sonrasında doğru düzgün satış olmamış, satılan araçlar genelde 10+ yaşında. Buna alternatif olarak devletin Avrupa ülkelerindeki 10+ araçları ülkeye sokup satma planı vardı, herhalde çekindilerki yapmadılar.

4. D segment artık yavaştan hayal olma noktasına gidiyor, C segmentte de dediğim gibi fiyatlar artık 300+ taban fiyata doğru hızla ilerliyor eğer ÖTV dilimi yükseltilmezse. Bu şartlarda şimdilerde B, yakın zamanda da A segmente kadar düşülebilir. B, SUV'ler gözde olmaya başlamış.

Araç satış fiyatlarında da önemli düşüşler var, 90lardaki araç satış rakamlarına günden güne yaklaşıyoruz, alım gücü olarak bakarsak o zamanki üretim koşullarını da düşündüğümüzde 90larda alım gücü daha fazlaymış bile diyebiliriz.

2001 kriz döneminde bir araç parasına bir ev alınabiliyordu, günden güne o noktaya da ilerliyoruz. Kredi oranları fahiş bu şartlarda elinde nakiti olmayan adam kolay kolay gidip 5 senede çektiği kredinin 2 katını ödemeye yanaşmaz.

Bu % 45-% 50 vergi dilimindeki araçlara son bir talep var ama bu da bitecek, C segment sıfır satışları iyice dip yapacak, sonrasında da piyasada ciddi bir çöküntü olacağını düşünmekteyim eğer sağlam ÖTV indirimleri ve faiz kampanyaları olmazsa.

Faiz demişken geçen yıl verilen ucuz faizlerle alınan ev ve arabaların kredileri batık olmaya başladı, sarı sitede bir çok banka ve yatırım kurumunun haciz karşılığında aldığı ve satışa çıkardığı araç ve evleri görebilirsiniz.
gemi su almaya devam ediyor...
 
ÖTV oranlarını düşüreceklerini sanmıyorum ama sektör döviz kurlarıyla direkt alakalı olduğu için vergi matrahlarının mutlaka artırılması lazım...

B sınıfı otomatik bir araç % 45 lik, B-SUV ve C sınıfı otomatik araçlar % 50 lik dilimde satılabilir hale gelecek şekilde ayarlama yapılması makul olacaktır ki bu da sırasıyla 85 bin ve 130 bin olan matrahların, 120 bin ve 180 bin gibi rakamlara yükseltilmesini gerektiriyor...
 

Symbol'ün halefi 167.900 ₺'den başlayan fiyatlarla Türkiye'de.​

Renault'nun yeni B segmenti sedan temsilcisi Taliant nihayet topraklarımıza giriş yaptı. Mart 2021'de ilk detayları belli olan otomobil aslında daha önce gördüğümüz yeni Dacia Logan ile büyük ölçüde aynı diyebiliriz.

Güncel Clio'ya altyapı sağlayan CMF-B platformundan yükselen Taliant, dizayn olarak ön bölümde temel aldığı Clio 5'e benziyor. C formlu gündüz sürüş farları ile donatılan Taliant'ın bu kısmında krom süslemeler ve sis farı dikkat çekiyor. Profilden bakıldığında Symbol'e göre daha alçak bir tavan çizgisi taşıyan Taliant'ın arka kısmında ise yine C formlu bir stop lambası yer alıyor. Logonun altında ise model ismine yer verilmiş.

2021 Renault Taliant
https://cdn.motor1.com/images/mgl/q4mNz/s6/2021-renault-taliant.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/Q14E1/s6/2021-renault-taliant.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/N74XY/s6/2021-renault-taliant.jpg https://cdn.motor1.com/images/mgl/rMXQx/s6/2021-renault-taliant.jpg
Boyutlara baktığımızda ise Taliant Symbol'e göre 42 mm daha uzun, 113 mm daha geniş, 16 mm ise daha alçak. Aks mesafesini de 14 mm artırmayı başaran Taliant'ın iz genişliği de yerini aldığı modele nazaran iyileştirilmiş. Önde 36, arkada 32 mm gelişim kaydeden B segmenti model bu sayede daha olgun bir sürüş hissiyatı sunacaktır.

Donanımlara baktığımızda ise tıpkı Symbol'de olduğu gibi Joy ve Touch paketlerinin sunulduğunu görüyoruz. Giriş seviyesinde Anti Blokaj Fren Sistemi (ABS), Elektronik Denge Programı ve yokuş kalkış desteği (ESPHSA), Acil fren destek sistemi (AFUAFD), Hız ayar ve sınırlayıcı (Cruise Control), otomatik yanan farlar, sürücü tarafı tek dokunuşlu elektrikli ön camlar ve 15" kapaklı jant gibi donanımlara yer veren Renault, Joy paketinde CarPlay uyumlu 8" multimedya ekranı, ön sis farı, yedek lastik ve arka park sensörünü opsiyon olarak sunuyor.
Touch paketinde ise arka park sensörü, 8" multimedya ekranı, yağmur sensörü, otomatik klima, ön kol dayama, ön koltuk sırtlıklarında entegre katlanabilir masa, deri direksiyon, elektrikli arka camlar, 16" kapaklı jant gibi ekstralar mevcut. Burada alabileceğiniz ekstralar ise eller serbest Renault kart sistemi, yüksek konsol ve elektronik park freninden oluşan Teknoloji Paketi (3.750 ₺), Kör nokta uyarı sistemi, ön park sensörü ve geri görüş kamerası içeren Sürüş Destek Paketi (2.000 ₺), 8" multimedya ekranına navigasyon ve kablosuz Apple CarPlay getiren Navigasyon Paketi (1.750 ₺), 16" alüminyum jantlar (2.500 ₺), metalik renk (1.500 ₺) ve yedek lastik (1.250 ₺).

son renault clio 4

renault megane etech electric teaser
Gelelim fiyatlara. Yeni Renault Taliant, lansmana özel olarak 1.0 SCe 65 bg 5 ileri manuel Joy paketiyle 167.900 ₺'den alıcı bekleyecek. 12 ile 16 bin ₺ arasında indirim sunan Renault, en pahalı Taliant olarak ise 1.0 Turbo 90 bg X-Tronic Touch paketini belirlemiş - 210.900 ₺.

Tabii yeni model Renault Türkiye için de önemli. Renault Taliant’ın ilk kez Türkiye’de satışa sunulmasının altını çizen Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Türkiye, Renault Grubu için çok büyük bir önem taşıyor. 2021 ilk çeyrek itibarıyla ülkemiz, grubun küresel çapta en büyük 7’nci pazarı konumunda bulunuyor.
“Renault Taliant modeli için Türk tüketicisinin önceliklendirilmesi, bu önemin göstergesi niteliğinde. 2021’in başından bu yana Renault’da yenilikler tüm hızıyla devam ediyor. Renaulution stratejik planı, yeni logo ve misyonun ardından sıra, ürün gamımızın en yeni üyesinde. Modern ekipman seviyesi ve ihtiyaçlara yönelik sunduğu çözümler sayesinde Renault Taliant, perakende ve filo kullanıcılarını ideal fiyat-performans oranıyla buluşturacak.
2021 Renault Taliant


“B-Sedan segmenti 2020 yılında Türkiye’de toplam binek pazarından yüzde 2,4 oranında pay aldı. Taliant modelimizin X-Tronic şanzıman ve LPG seçenekleriyle segmentteki en önemli 2 talebe cevap veriyoruz. Rekabetin kısıtlı olduğu bu segmentin yanı sıra Taliant, C sınıfından gelen tüketiciler için de cazip bir seçenek olacak. Türkiye’nin lider otomobil markası olarak, çok yönlülüğüyle öne çıkan yeni modelimizin satış performansımıza ciddi katkı vermesini öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.
 
Üst Alt