Ana Braga'nın Kıyafeti Olay Oldu! - Sayfa 5 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Ana Braga'nın Kıyafeti Olay Oldu!


Kendini seks objesi olarak takdim eden kadın, bir seks objesidir. Ana Braga mesela buna güzel bir örnek, ama kadın genel olarak seks objesi değildir tabiki o ayrı.
 
Insan vucudunun metalastirilmasinin sinirlarini da dogru cizmek gerekir. Sonucta Antik caglardan beri heykeli yapilan "ideal" insan vucudu gercegi var ortada. Insan vucudu estetik bir olgudur. Bunu da unutmamak lazim.

İnsan vücudu estetik bir olgudur. Fakat estetiğin ne olduğu her insan için farklıdır. Bence bu kadının vücudu estetik değil mesela sana göre güzeldir. Bu kadını çıplak görsem hissedeceğim estetik hazzın 10 katını hissetmem için aşık olduğum kadını sadece görmem yetebilir.
 
Benim seni o insanlarla bir görmemin sebebi bir fikre karşı nefret gösteren bir bireye aynı şekilde nefretle karşılık vermendendir. Benim eleştirdiğim konu başından beri dediğin gibi buydu.Bu bana çiğlik olarak geliyor sadece. Madem her insan her şekilde düşünebilir senin beynine sıcmak istediğin arkadaş neden o şekilde düşünemiyor dedim . Ben burda dinciliğin savunuculuğunu yapıyorum zannediyorsan yanılıyorsun.

Böyle giyinen bir kadın kendini seks objesi olarak gören kadınları temsil ediyordur demedim. Orada açıkca niyetten bahsettim dediğin gibi. Bu kadın o kıyafeti fotoğrafının çekileceğini bilmeden çıktığını kabul etsek dahi, basını farkedip torbasından ilgili nesneyi göstermesi bence niyetini belli ediyor. Bu kısımda niyet okuculuğuna da gerek olduğunu düşünmüyorum. Bu kadın o düşünceden birilerini etkilemek istediği açık aynı şekilde etkilemek istediği kişi ona olumlu dönüş de yapmalıdır (onun gibi açık giyinsin ) olumsuz dönüş de yapmalıdır ( aga bu nedir? diye de sorabilsin) benim savunduğum şey buydu. Asıl çağdaşcılık bence böyle olmalı. Toplumsal yargılara göre yargılanmasını istemiyorsun kadının fakat kadının asıl sorununun toplumsal şartlar olduğunu söylüyorsun. Umarım dediğimi anlatabilmişimdir.Teşekkürler.

Tabii ki, bazi fikirlere nefret gosterecegim elbet. Cunku bazi fikirler hayatimiz icin tehlikelidir. Mesela bir ara dindar bir insanin bundan hakli olarak rahatsiz olabilecegini, o yuzden bu kadinin boyle giyinmemesi gerektigini savundun. Bu cok ama cok tehlikeli bir fikirdir. Kimsenin inanci kamusal alanin standartlarini belirleyemez.

Tekrar soyluyorum, bence de bu kadinin niyeti kendini metalastirmak ama niyet okuyuculugu yaparak genel kanilara varmak da her daim tehklikelidir, keza varacagin kaninin yanlis olacagi garantidir. Tabii ki bu kadinin giyindiginden hosnut olanlar da, hosnut olmayanlar da olacaktir. Bu zaten her tercih icin gecerlidir. Ama birileri hosnut olacak ya da birileri hosnutsuz olacak diye bu kadinin kiyafetine sinirlar cizilmesi soz konusu olamaz.

Ilk alintiladigim renktas "modernlik" ve "cagdaslik" konseptini acik sacik giyinmeye indirgemisti. Bu da tehlikeli bir durustur. Cagdaslik bu kadinin isterse acik sacik giyinmesidir.

Kadin toplumsal yargilara gore yargilanmasin demedim. Bak bunun hep kaciriyorsun dikkatli oku:

Kadinin metalastirilmasi, bu kadindan bagimsiz bir olgudur. Bu olguyla mucadele edeceksek toplumsal sartlari ve aliskanliklari degerlendirip sebeplerini sorgulamaliyiz. Bu kadin bunlarin sonucudur sadece. Bu kadinin kiyafet tercihi uzerinden yapilan elestiriler palyatif (gecistirici) olacaktir.
 
İnsan vücudu estetik bir olgudur. Fakat estetiğin ne olduğu her insan için farklıdır. Bence bu kadının vücudu estetik değil mesela sana göre güzeldir. Bu kadını çıplak görsem hissedeceğim estetik hazzın 10 katını aşık olduğum kadını sadece gördüğümde hissederim.

Bana gore de guzel degil.

Burada parmak basmak istedigim metalastirmayla savasacagiz diye estetik olgularla savasmamizin gerekliligidir.

Sonucta divan siiri de kadini objelestiriyor olur o lensten bakarsak. Bir vucuda bakip guzelligini takdir etme asla metalastirma degildir, human condition'in parcasidir.
 
Tabii ki, bazi fikirlere nefret gosterecegim elbet. Cunku bazi fikirler hayatimiz icin tehlikelidir. Mesela bir ara dindar bir insanin bundan hakli olarak rahatsiz olabilecegini, o yuzden bu kadinin boyle giyinmemesi gerektigini savundun. Bu cok ama cok tehlikeli bir fikirdir. Kimsenin inanci kamusal alanin standartlarini belirleyemez.

Tekrar soyluyorum, bence de bu kadinin niyeti kendini metalastirmak ama niyet okuyuculugu yaparak genel kanilara varmak da her daim tehklikelidir, keza varacagin kaninin yanlis olacagi garantidir. Tabii ki bu kadinin giyindiginden hosnut olanlar da, hosnut olmayanlar da olacaktir. Bu zaten her tercih icin gecerlidir. Ama birileri hosnut olacak ya da birileri hosnutsuz olacak diye bu kadinin kiyafetine sinirlar cizilmesi soz konusu olamaz.

Ilk alintiladigim renktas "modernlik" ve "cagdaslik" konseptini acik sacik giyinmeye indirgemisti. Bu da tehlikeli bir durustur. Cagdaslik bu kadinin isterse acik sacik giyinmesidir.

Kadin toplumsal yargilara gore yargilanmasin demedim. Bak bunun hep kaciriyorsun dikkatli oku:

Kadinin metalastirilmasi, bu kadindan bagimsiz bir olgudur. Bu olguyla mucadele edeceksek toplumsal sartlari ve aliskanliklari degerlendirip sebeplerini sorgulamaliyiz. Bu kadin bunlarin sonucudur sadece. Bu kadinin kiyafet tercihi uzerinden yapilan elestiriler palyatif (gecistirici) olacaktir.

Bence asıl tehlikeli olan durum fikirleri tehlikeli görmektir.(Senin tehlike ölçütüne göre) Bunu savunan kişi çağdaşım diyorsa ben tartışmayı bitirmek istiyorum.
Senin dediğin gibi dindar insanın bundan rahatsız olabileceğini savundum. Çünkü çağdaşlık dindar insanlardan nefret etmek değil bence dindar olsun olmasın insanın görüşlerine saygı duyabilmektir. İnsanları sadece iyi ve ya kötü insan olarak ayırt edersen görürsün ki her şey daha kolay...
 
Bence asıl tehlikeli olan durum fikirleri tehlikeli görmektir. Bunu savunan kişi çağdaşım diyorsa ben tartışmayı bitirmek istiyorum.
Senin dediğin gibi dindar insanın bundan rahatsız olabileceğini savundum. Çünkü çağdaşlık dindar insanlardan nefret etmek değil bence dindar olsun olmasın insanın görüşlerine saygı duyabilmektir. İnsanları sadece iyi ve ya kötü insan olarak ayırt edersen görürsün ki her şey daha kolay...

Insanlarin sadece iyi ve kotu olarak siyah-beyaz ayrilmalari dogru olmaz. Eldeki sonuc yanlis olur.

Evet bazi fikirler tehlikelidir. Mesela irkcilik tehlikelidir. Tehlikeli tum fikirler ayni zamanda yanlistir.

Sen dindar insanin dusuncesini, reaksiyonunu savunmuyorsun. Bu kadin dindar insanlarin hassasiyetlerini de dusunmeli kiyafet secerken diyorsun. Bu, bizi sonu olmayan bir hayat tarzina mudahale trenine bindirecektir.
 
Bence asıl tehlikeli olan durum fikirleri tehlikeli görmektir.(Senin tehlike ölçütüne göre) Bunu savunan kişi çağdaşım diyorsa ben tartışmayı bitirmek istiyorum.
Senin dediğin gibi dindar insanın bundan rahatsız olabileceğini savundum. Çünkü çağdaşlık dindar insanlardan nefret etmek değil bence dindar olsun olmasın insanın görüşlerine saygı duyabilmektir. İnsanları sadece iyi ve ya kötü insan olarak ayırt edersen görürsün ki her şey daha kolay...
ege sen ekşisözlükte mi yazarlık yapıyorsun
 
Insanlarin sadece iyi ve kotu olarak siyah-beyaz ayrilmalari dogru olmaz. Eldeki sonuc yanlis olur.

Evet bazi fikirler tehlikelidir. Mesela irkcilik tehlikelidir. Tehlikeli tum fikirler ayni zamanda yanlistir.

Bana göre iyi insan vardır kötü insan vardır. Diğer sıfatlar ise bundan sonra gelmelidir.
Irkçılık bir düşünce değildir.
 
Bana göre iyi insan vardır kötü insan vardır. Diğer sıfatlar ise bundan sonra gelmelidir.
Irkçılık bir düşünce değildir.

Irkcilik nedir? Bu arada sonradan ekledim ama:

Sen dindar insanin dusuncesini, reaksiyonunu savunmuyorsun. Bu kadin dindar insanlarin hassasiyetlerini de dusunmeli kiyafet secerken diyorsun. Bu, bizi sonu olmayan bir hayat tarzina mudahale trenine bindirecektir.
 
Belki memelerinin buyuk, gotunun buyuk, vucudunun gorunur olmasini istiyordur bundan bagimsiz olarak? Bu imkansiz midir?
Bağımsız olma ihtimali yok, kadın o niyetle yapmasa bile alacağı karşılığın bu olduğunu biliyor olması lazım. Bunu bile bile yapıyorsa da seks objesi demekten geri durmam. Sonuç olarak görünür olması demek birilerine göstermek demek, eh bu da tek kişilik bir eylem değil dolayısıyla kadının düşüncesi ile sınırlı tutulamaz.
 
Irkcilik nedir? Bu arada sonradan ekledim ama:

Sen dindar insanin dusuncesini, reaksiyonunu savunmuyorsun. Bu kadin dindar insanlarin hassasiyetlerini de dusunmeli kiyafet secerken diyorsun. Bu, bizi sonu olmayan bir hayat tarzina mudahale trenine bindirecektir.

Irkçılık bir zıçmıktır :D Bir grup insanın bir grup insanı tehlikeli görmesidir bence :)

edit: düşünmelidir tabii ki çünkü kendi elinde tuttuğu nesnesi ile bunun reklamını yapıyor. Dolayısıyla bu yaptığı yanlış diyemem fakat kendisine gelen sıçarım tarzı eleştirilerini de göze almalıdır.
 
Üst Alt