Cevap: Atatürk Kimdir | Gerçekten Tanıyor Muyuz...
Oğuzhan Yeşil'e geçmiş olsun. Okumak zorunda kaldı şimdi gecenin bi yarısı böyle bi yazıyı.
Oguzhan bu sosyal bilimler argo ifade ile dansoz gibi. Zaten objektiflik falan yok ozellikle tarihte. Surda su yol geciyordu su tarihte su oldu falan objektiflik onun disinda yaptiklarindan genele dair bir perspektif sunarsan orda objektiflik cok zorlasir. Mesala Abdulhamit. Kimi tarihciler icin karanliklar padisahi, yasaklamalarin, tutuklamalarin ve ozgurluklerin dusmani. Kimisine gore de mukemmel bir lider. Elde veriler var. Birisi alip bir sekle getiriyor digeri alip baska bir sekle getiriyor bana gore mesala birincisi dogru ikinciyi dogru kabul edenleri de anlayabilirim. Objektiflikten ziyade gunumuz tartismalari etkiler gecmise bakisi. Ataturk de oyle mesala o doneme dair genel perspektif sunarken. TC kurucusu, modernlesmenin oncusu ki ortak kabul noktalari. Fakat mesala anti emperyalistti derken orda tartismalar cikiyor. Baskici bir rejim miydi degil miydi orda tartismalar cikiyor. Bakisa gore birisi Istiklal mahkemelerini cok gerekli gorur digeri Istiklal Mahkemelerinde masum olaran kisiler de oldu der. Ve bunun verilerini o doneme dair bulur. Mesala bir yerde ilk baslarda Kurtlere ozerklik gibi seyden bahseder sonra bu yapilmaz. Burda iste hep butun olarak alinip farkli degerlendirmeler cikar ortaya.
Mesala Turkiye'de bildigim akademisyenler var. Mete Tuncay farkli yerde konumlandirir Sina Aksin herhalde ya da tam hatirlamiyorum ismini farkli bir yerde konumlandirir. Mete Tuncay'a sorsak ben objektifim der digerine sorsak digeri ben objektifim der.
Sosyal bilimler fizik gibi degil ki fizikte bile teoriler surekli degisiyor. Dedigim gibi argo bir kelime ama dansoz gibi sosyal bilimler ozellikle de tarih. Benim de bakis acim var tarihe sosyolojiye goruslerine deger verdigim insanlar var bunlarin tam tersini soyleyenleri kabullenenler de var.
Avrupa tarihi de oyle mesala. Ingiliz, Cromwell devrimi burjuva devrimi mi degil mi. Bence burjuva devrimi. Ama onun karsitinda iste kimisi Puriten devrimi der, kimisi bilmem ne catismasi der.
Yani sosyal bilimlerde oyle ortak bir noktada dedigim gibi su tarihte su oldu su basa gecti surda savas oldu vs. vs. kroniklerden ya da belgelerden burda objektif olunur. Ama ideolojisini yaptiklarini ya da yaparken kullandigi yontemi onaylayip onaylamama dogal bir sey sosyal bilimlerde.
Kahve sogudu bu arada.
Oğuzhan Yeşil'e geçmiş olsun. Okumak zorunda kaldı şimdi gecenin bi yarısı böyle bi yazıyı.