Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur" - Sayfa 9 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"


Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Bazıları halen siyasi kimliklerini önde tutuyor.Benim siyasi kimliğim Galatasaray'dır.Bilmemne partisi beni ilgilendirmez.Galatasaray'ı ezmeye ve boynunu eğdirmeye çalışanlar cevabını almalıdır.Hayri Kozak gibi birine yalancı diyenler olmuş, konuyu saçma sapan yerlere çekenler olmuş.He deyin geçin.Galatasaray kültüründe biat yoktur bunu öğrenin.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Stadda yaşanan olayların elbette siyasi bir boyutu var.Ancak siyaseti hamaset ile kendi avantajına kullananlardan da soğumaya başladım bugünlerde.



Hayri Kozak gerçekten mükemmel konuşmuş,sorunun RTE ya da siyasi ögelerden ziyade TOKİ başkanının infial yaratan açıklamaları olduğunu çok güzel dile getirmiş.Bir Galatasaraylının,Galatasaray'ı savunma biçimi bu olmalıdır.Yoksa "Galatasaraylılığımı dondurdum","3 gündür Galatasaraylıyım" gibi açıklamalar çok komik.



Bugün Özhan Canaydın hayatta olsa,TOKİ başkanının konuşmalarından yüklü miktarda tazminat alırdı.Ancak böyle bir durum mümkün değil.Camianın da beklediği özür bu sebepten dolayı.Yoksa Galatasaray camiası kömür kabul etmezmiş falan bunlar komik yazılar.Bu tribünlerde her görüşten insan var ancak herkesin tepki koyduğu o açıklamayı yapanın siyasi görüşünden dolayı değil,içeriğinden dolayı protesto etmesiydi.



Ayrıca Adnan Polat gibi bir başkan olduğu için utanıyorum.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Stadda yaşanan olayların elbette siyasi bir boyutu var.Ancak siyaseti hamaset ile kendi avantajına kullananlardan da soğumaya başladım bugünlerde.



Hayri Kozak gerçekten mükemmel konuşmuş,sorunun RTE ya da siyasi ögelerden ziyade TOKİ başkanının infial yaratan açıklamaları olduğunu çok güzel dile getirmiş.Bir Galatasaraylının,Galatasaray'ı savunma biçimi bu olmalıdır.Yoksa "Galatasaraylılığımı dondurdum","3 gündür Galatasaraylıyım" gibi açıklamalar çok komik.



Bugün Özhan Canaydın hayatta olsa,TOKİ başkanının konuşmalarından yüklü miktarda tazminat alırdı.Ancak böyle bir durum mümkün değil.Camianın da beklediği özür bu sebepten dolayı.Yoksa Galatasaray camiası kömür kabul etmezmiş falan bunlar komik yazılar.Bu tribünlerde her görüşten insan var ancak herkesin tepki koyduğu o açıklamayı yapanın siyasi görüşünden dolayı değil,içeriğinden dolayı protesto etmesiydi.



Ayrıca Adnan Polat gibi bir başkan olduğu için utanıyorum.



Şu anda gene konuştu Kanaltürk'te ve haklarımızı savundu.Şimdi Murat Canaydın bey bağlandı.İzlemenizi tavsiye ederim.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Yakinda Adnan Polat istifa edecekmis gibi geliyor bana ya da istifaya zorlanacak gibi.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



murat canaydinin konusmasinin sonuna yetisebildim. basini dinleyemedim. varmiydi önemli bir sey?
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



duzgun laflar ediliyor programda



hayri kozak gibi adam lazim baskanliga gercekten



o yapmaz bu isi tabi ama oyle adam lazim



ne dedigini bilen karsisindakinin saygisini soke soke alan adam lazim
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Hayri Kozak'ı bugünkü duruşundan sonra yanında Haldun Üstünel'i alıp bu işe girişmesini bekliyorum.Albayrak gibi tipleri almasın yanına.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



oguz da ordaymis. ultraslan manifestosuymus. desene beles biletler icin adnan polatin yalakaligini yapiyoruz diye. acilis icin kalkip herkesden özür bile dilediniz.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Adi Hayrettin Kozak ama taniyanlar "Hayri Abi" diyor diye biliyorum, bu yüzden medyada, forumlarda da Hayri Kozak olarak yer aliyor.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Şu kanaltürkte ki prgramı izleyebileceğim bi link yok mu ya?
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Hayrettin Kozak'i sahsen tanirim. Kendisini cok severim ve sayarim. Her zaman herseyin seffaf olmasi , uyelerin klube sahip cikmasi gerektigini savunur. Bir nevi Hincal Uluc'un klube hic zarar vermeyen versiyonu olarak tanimlayabilirim kendisini. Bu aciklamalarinin icerisinde yalnizca katilmadigim seyrantepede vazgecildigini soyledigi 260 donumluk arazi. Bu kapali kapilar ardinda konusulup kitabina uyduruldu demek istediyse kendisi ,bu noktada katilirim , ancak hic bir zaman imza altina alinan 380 donumluk bir ust kullanim tapumuz olmadi. Biz seyrantepeyi topluca almak istedik ,devlet "yok o kadar da degil" dedi , ki zaten o donemki durumumuzla o araziyi alacak paramiz ve kredibilitemiz de yoktu.



Burada bilmek istediginiz seyleri sorabilirsiniz bana. Butun diger bu projeye karsi cikanlarin 2 argumani var . Teknik olarak aciklamak isterim. Birincisi bizim ayni Ribery olayindaki gibi bir takim yukumluluklerimizi "nasilsa bisey olmaz koskoca klube" dusuncesi ile gelecegi hesap etmeden kendimizi statsiz birakacak hatalar yapmis olmamiz ,ki bu hatanin altinda 96 dan beri butun baskanlarin payi oldugunu dusunuyorum , ikincisi de istenseydi seyrantepenin bize hic tahsis edilmeyebilinip direk devlet eli ile satisinin (o gun , bugun veya ileride) yapilabilecegi gercegiydi.



Ayni zamanda 96 daki 10 milyon dolari askin para verilip hazirlanan proje de luks bir stadi iceriyordu ancak stadyumun maksimum kapasitesi eski kriterlere gore bile (bu onemli) 38.500 ile 40.000 kisi arasi idi ve fenerbahce hali hazirda 50 binin uzerinde kapasiteli statyum yapmis iken gecen yillar bu rakamin yeterli olmayacagini ortaya koydu.



Seyrantepe stadi (sadece stat degil tabi ki ama) otoparklari vs stat altinda olmasina ragmen 120 bin m2 uzerine kurulu. Ali samiyen arsasi ise yalnizca 38.000 m2 .. Bu yuzden bu noktaya zaten mimari olarak (viyadukten vs sebep) 50 binin uzerinde stat yapmak mumkun degildi. Ikincisi 2016 kriterlerine uygun ve Istanbulda olimpiyat stadina yedekleme olarak gosterilebilecek bir stat gerektigi icin bu esnada en uygun bu konuya aday stat , bu dusunceyi hali hazirda barindiran G.Saray icin yapilacak statti. Ve bunun 50 binin uzerinde olmasi gerekliydi ve seyrantepe merkezi yerler arasinda son kalan yerdi. Ali samiyende muhendislik sartlari zorlanarak yapilabilecek bir stat , ek faaliyetler icin yanindaki likor fabrikasi arazisine de ihtiyac duymaktaydi ancak gecmis yonetimlerim becerikli davranamamasi ile o arsa satin alinamadi ve gun gectikce degerlendi ,devlet de satmaktan caydi G.Saray'a bunu. (Nasil zamaninda Riva ve Ada iyi paralara satin alindi ise o arsa da zamaninda alinmaliydi , aynen fenerbahcenin de boyle hatalari var , zamaninda lise arsasini alsalardi simdi bu kadar takla atmazlardi.)



Netice olarak hem bizim yukumlulukleri yerine getirmemis olmamiz dava konusu iken ,bu dava geri cekildi , hem de bir cok imtiyazla (cadir store arsasinin bizde kalmasi , seyrantepeye kira odenmemesi vb.) seyrantepeye gitmemiz istendi. Bunda mecidiyekoy un o bolgesinin degerli olmasinin yani sira gercekten mevcut 18 bin kisilik stadi bile kaldirmayan bir yapisinin ,ve cevresinin olmasinin etkisi buyuktu. Biz de genel kurulda hep samiyenin yerine yapilmasi gerektigini savunurken ,isin icine girdikce "ya kucuk bir statta (modern bile olsa) oynamayi kabullenicez ,ya da yerimizi degistirmeliyiz" ikileminde kaldik . Netice itibariyle bugun Man.Utd ye yetismek icin Arsenal kalkti Highbury den Emirates e gecti. Bunlar oluyor artik. Eger stadimiz fenerinki gibi Kadikoyde olsaydi ben de ne olursa olsun cikmamayi isterdim ancak Mecidiyekoy un mevcut yeri de inanilmaz avantajli ,etrafi super bir yer degil . Metro orda varsa burda daha iyisi var. Seyrantepede trafik varsa Mecidiyekoyde iki kati uc kati var. Yani kisaca Mecidiyekoy G.Saraya dar geldi. Tabi yeni onerilen yerin metro ile Mecidiyekoy ve Taksim gibi yerlere ulasiminin 10-15 dk mertebesinde olmasi da ikna edici bir diger unsurdu. Emin olun ki Taksim-Yenikapi ve Marmaray hatlari bittiginde ozellikle Anadolu yakasi (ve Avrupa yakasinin daha genis bir bolumu) icin stadyuma ulasmak bir keyif olacak. Ayrica seyrantepenin etrafinin stat ve hastane ile caziplestigi gercegi ile polis lojmanlarinin , etraftaki fabrikalarin 10 sene sonra orda olmayacaklarini size bugunden garanti ederim. Taniyamayacaksiniz oralari yakinda.



Kisacasi stadyumdan baska imari olmayan , imari olsa bile bize ait olmayan , degerini asla odemenin rantabl olmadigi bir kucuk stat arsasindan vazgecmek ve kira bedelsiz daha genis ustelik parasiz bir stada kavusmak evet devleti kaziklamak filan degildir (baskalarinin savundugu gibi) ancak bizim acimizdan iyi degerlendirilebilirse cok olumludur. Yakin zamanda statlarin tapusu verilirse (ki umarim verilir) , fenerbahcenin basina buyuk bir ikilem acilacak , orasi imara acilip (suanki statlarinin yeri) konut veya is merkezi haline getirildiginde cok karli hal alacak , ancak statyumu ordan tasimalari isteyecek ya da teklif edilecek. Bakalim o ikilemi o donemin yonetimi ve taraftari nasil asacak ? Bence biz yine cok ucuz astik bu problemi.



Stadyumun olumsuz yanlarindan biri ise yollari. Aslinda yollari degil , yollar yapiliyor , yapilacak bir kac ay icerisinde ancak o yollardan gelen araclarin park edecegi alan yok . Olanlar da loca ve vip lere rezerve . Yani bir olimpiyat stadindaki gibi binlerce araclik otopark yok orada .Metro otoparki , stat otoparki ve hastane yapilinca onun otoparki toplasan 5000-6000 araclik olacak ancak bunlarin kullanimi altin gibi degerli suan . Ornegin loca sahiplerine bile 2 kisiye ya da 4 kisiye 1 otopark hakki seklinde verilebiliyor. Statla ilgili en buyuk sorun bu . Araclari ile gitmeyi tercih eden kesimler hep sikinti cekmek zorunda birakiliyor.



Sorulariniz , merak ettiginiz noktalar olursa kluple ilgili cevaplamaktan mutlu olurum (her konuda)
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



artik taraftar akillanip metroyu kullanmali bu kadar basit



dunyanin en pis metrosu var burada ama saat gibi isliyor milyonlarca insan kullaniyor



aliskanlik meselesi
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



artik taraftar akillanip metroyu kullanmali bu kadar basit



dunyanin en pis metrosu var burada ama saat gibi isliyor milyonlarca insan kullaniyor



aliskanlik meselesi



Iste bu dusunce yanlis , neden anlatamiyoruz ,bunlar bireysel tercihtir. Metro heralde ki arac kadar konforlu bir ulasim yontemi degil. Sen ben metroyu isteriz , kimisi otobusle gelir , bazisi deniz ulasimini tercih eder (stat icin demiyorum) .. Ucak da en guzel ulasim araci ama Munich e Varan'in otobus seferleri var. Heralde 2 ya da 3 gunde gidiyordur.



Tesisler yapilirken ,yapim ve isletme kararlari alinirken elbette kisi basi 1 arabalik yer ayrilmali demiyorum ama aracla gelmesi muhtemel kisiler icin mutlaka secenekler sunulmali. Stat otoparki olmasa bile cevrede arac birakacak yerler olmali. Ben metro ile gelirim problem degil , ama "akillanip metroyu kullanmali" diyerek aracla gelmek isteyenleri aptal yerine koymak dogru bir dusunce degil. Dogru dusunce oraya istedigi gibi gelecek herkesi karsilayacak sekle getirmek. Stat otoparki yetersiz ,bu bir gercek. Ve bu gercek , mac cikislarinda metro yu vs de etkiliyor. Bu kez de metro kapasiteyi kaldirmiyor.
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Iste bu dusunce yanlis , neden anlatamiyoruz ,bunlar bireysel tercihtir. Metro heralde ki arac kadar konforlu bir ulasim yontemi degil. Sen ben metroyu isteriz , kimisi otobusle gelir , bazisi deniz ulasimini tercih eder (stat icin demiyorum) .. Ucak da en guzel ulasim araci ama Munich e Varan'in otobus seferleri var. Heralde 2 ya da 3 gunde gidiyordur.



Tesisler yapilirken ,yapim ve isletme kararlari alinirken elbette kisi basi 1 arabalik yer ayrilmali demiyorum ama aracla gelmesi muhtemel kisiler icin mutlaka secenekler sunulmali. Stat otoparki olmasa bile cevrede arac birakacak yerler olmali. Ben metro ile gelirim problem degil , ama "akillanip metroyu kullanmali" diyerek aracla gelmek isteyenleri aptal yerine koymak dogru bir dusunce degil. Dogru dusunce oraya istedigi gibi gelecek herkesi karsilayacak sekle getirmek. Stat otoparki yetersiz ,bu bir gercek. Ve bu gercek , mac cikislarinda metro yu vs de etkiliyor. Bu kez de metro kapasiteyi kaldirmiyor.



Yok Münich'e gitmiyoruz...:D
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Iste bu dusunce yanlis , neden anlatamiyoruz ,bunlar bireysel tercihtir. Metro heralde ki arac kadar konforlu bir ulasim yontemi degil. Sen ben metroyu isteriz , kimisi otobusle gelir , bazisi deniz ulasimini tercih eder (stat icin demiyorum) .. Ucak da en guzel ulasim araci ama Munich e Varan'in otobus seferleri var. Heralde 2 ya da 3 gunde gidiyordur.



Tesisler yapilirken ,yapim ve isletme kararlari alinirken elbette kisi basi 1 arabalik yer ayrilmali demiyorum ama aracla gelmesi muhtemel kisiler icin mutlaka secenekler sunulmali. Stat otoparki olmasa bile cevrede arac birakacak yerler olmali. Ben metro ile gelirim problem degil , ama "akillanip metroyu kullanmali" diyerek aracla gelmek isteyenleri aptal yerine koymak dogru bir dusunce degil. Dogru dusunce oraya istedigi gibi gelecek herkesi karsilayacak sekle getirmek. Stat otoparki yetersiz ,bu bir gercek. Ve bu gercek , mac cikislarinda metro yu vs de etkiliyor. Bu kez de metro kapasiteyi kaldirmiyor.



koca manhattanda otoparkin saati 30 dolar



kimsede devlete valiye saydirmiyor

tesisler yetersiz demiyor



sadece metroya biniyor

metroda sorun olunca saydiriyor



toplu tasima kullanmak cop atarken plastikleri ayirmak gibidir

mecbur degilsin ama insan olmak adina kucuk bir ileri adimdir
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Ayni seyi soyluyor ve savunuyoruz zaten. Bana sorsan sen nasil gidersin diye, metro veya topluca gitmek icin onlarca sebep sayarim , savunurum da bu yontemi. Ancak ulasimin cesitlendirilmesi tasimacilikta en onemli konu. Ornegin suan bostancida olan bir kisi bakirkoye en kolay nasil gider , deniz otobusu ile .. yarin marmarayla gidebilecek , taksi tutup da gidebilir. Bunlari sorgulayamayiz . Biz hepsi icin olanaklari saglariz , kim neyi secerse kabulumuzdur demeli devlet. Soylemek istedigim bu . Hatirlar misiniz iki unsuru hep gundeme getirildi stadin ,acilip kapanir catisi ve 4500 araclik otoparki. Suan bunlarin ikisi de yok. Kapasitenin ardindan en onemli iki konu bunlardi. Cati konusu artik yapilabilir oldugu icin karara bakar , ama otopark konusu onemli.



Teknik olarak baktigimizda ise ,metro da rahat ve ucuz olmasina ragmen sorunsuz bir ulasim araci degil. Ozellikle gidislerde degil donuslerde. Suanda metro trenlerini birbirlerine baglayip cift kapasite calistiriyorlar ancak acilis macinda yine de yigilma oldu. Bundaki bagli sebeplerden biri otobus ve bireysel arac ulasiminin yok edilmek istenmesi. 4500 araclik otopark konusu gercek olsa , 4 degilse bile 2 kisiden hesaplansa kabaca 10.000 kisi araclari ile ulasir stadyuma. Ayrica otobus ulasimi da goz ardi edilmemeli. Bir otobus yaklasik 100 kisi tasiyor ,100 tane de ana arterlerden otobus kaldirilsa 10.000 kisi de bu yolla gelir. Ve buradan saglanacak rahatlama ve cesitlilik , insanlara hem ulasim alternatifleri hem de bir ulasim agina yigilmama saglar. Yoksa metro ya sozumuz yok , neden olsun ki
 
Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"



Ayni seyi soyluyor ve savunuyoruz zaten. Bana sorsan sen nasil gidersin diye, metro veya topluca gitmek icin onlarca sebep sayarim , savunurum da bu yontemi. Ancak ulasimin cesitlendirilmesi tasimacilikta en onemli konu. Ornegin suan bostancida olan bir kisi bakirkoye en kolay nasil gider , deniz otobusu ile .. yarin marmarayla gidebilecek , taksi tutup da gidebilir. Bunlari sorgulayamayiz . Biz hepsi icin olanaklari saglariz , kim neyi secerse kabulumuzdur demeli devlet. Soylemek istedigim bu . Hatirlar misiniz iki unsuru hep gundeme getirildi stadin ,acilip kapanir catisi ve 4500 araclik otoparki. Suan bunlarin ikisi de yok. Kapasitenin ardindan en onemli iki konu bunlardi. Cati konusu artik yapilabilir oldugu icin karara bakar , ama otopark konusu onemli.



Teknik olarak baktigimizda ise ,metro da rahat ve ucuz olmasina ragmen sorunsuz bir ulasim araci degil. Ozellikle gidislerde degil donuslerde. Suanda metro trenlerini birbirlerine baglayip cift kapasite calistiriyorlar ancak acilis macinda yine de yigilma oldu. Bundaki bagli sebeplerden biri otobus ve bireysel arac ulasiminin yok edilmek istenmesi. 4500 araclik otopark konusu gercek olsa , 4 degilse bile 2 kisiden hesaplansa kabaca 10.000 kisi araclari ile ulasir stadyuma. Ayrica otobus ulasimi da goz ardi edilmemeli. Bir otobus yaklasik 100 kisi tasiyor ,100 tane de ana arterlerden otobus kaldirilsa 10.000 kisi de bu yolla gelir. Ve buradan saglanacak rahatlama ve cesitlilik , insanlara hem ulasim alternatifleri hem de bir ulasim agina yigilmama saglar. Yoksa metro ya sozumuz yok , neden olsun ki



tarifeyi tam bilmiyorum sinan

ama kolay bir cozumum var



metro bileti satarken donusu mecbur tutacaksin



ona gore atiyorum her 15dkkda bir tren varsa ona gore boleceksin biletleri



bu kadar basit



dagin basi degilki

mac biter bitmek donmek isteyen erken gelmek zorunda olacak stada



zamaninda maca gelmek isteyen ise mac bittikten 45 dkk sonra cikacak mesela





biraz kafa kullansalar cozum cok
 
Üst Alt