Cevap: Hayri Kozak:"TOKİ'nin Aslantepe'ye 5 kuruş katkısı yoktur"
@ Sinan. Bilgilendirme icin tesekkurler.
@ Sinan. Bilgilendirme icin tesekkurler.
Stadda yaşanan olayların elbette siyasi bir boyutu var.Ancak siyaseti hamaset ile kendi avantajına kullananlardan da soğumaya başladım bugünlerde.
Hayri Kozak gerçekten mükemmel konuşmuş,sorunun RTE ya da siyasi ögelerden ziyade TOKİ başkanının infial yaratan açıklamaları olduğunu çok güzel dile getirmiş.Bir Galatasaraylının,Galatasaray'ı savunma biçimi bu olmalıdır.Yoksa "Galatasaraylılığımı dondurdum","3 gündür Galatasaraylıyım" gibi açıklamalar çok komik.
Bugün Özhan Canaydın hayatta olsa,TOKİ başkanının konuşmalarından yüklü miktarda tazminat alırdı.Ancak böyle bir durum mümkün değil.Camianın da beklediği özür bu sebepten dolayı.Yoksa Galatasaray camiası kömür kabul etmezmiş falan bunlar komik yazılar.Bu tribünlerde her görüşten insan var ancak herkesin tepki koyduğu o açıklamayı yapanın siyasi görüşünden dolayı değil,içeriğinden dolayı protesto etmesiydi.
Ayrıca Adnan Polat gibi bir başkan olduğu için utanıyorum.
Şimdi bu adam Hayri Kozak mı...?
Yoksa Hayrettin Kozak mı...?
İki gündür kafam karıştı...
artik taraftar akillanip metroyu kullanmali bu kadar basit
dunyanin en pis metrosu var burada ama saat gibi isliyor milyonlarca insan kullaniyor
aliskanlik meselesi
Iste bu dusunce yanlis , neden anlatamiyoruz ,bunlar bireysel tercihtir. Metro heralde ki arac kadar konforlu bir ulasim yontemi degil. Sen ben metroyu isteriz , kimisi otobusle gelir , bazisi deniz ulasimini tercih eder (stat icin demiyorum) .. Ucak da en guzel ulasim araci ama Munich e Varan'in otobus seferleri var. Heralde 2 ya da 3 gunde gidiyordur.
Tesisler yapilirken ,yapim ve isletme kararlari alinirken elbette kisi basi 1 arabalik yer ayrilmali demiyorum ama aracla gelmesi muhtemel kisiler icin mutlaka secenekler sunulmali. Stat otoparki olmasa bile cevrede arac birakacak yerler olmali. Ben metro ile gelirim problem degil , ama "akillanip metroyu kullanmali" diyerek aracla gelmek isteyenleri aptal yerine koymak dogru bir dusunce degil. Dogru dusunce oraya istedigi gibi gelecek herkesi karsilayacak sekle getirmek. Stat otoparki yetersiz ,bu bir gercek. Ve bu gercek , mac cikislarinda metro yu vs de etkiliyor. Bu kez de metro kapasiteyi kaldirmiyor.
Iste bu dusunce yanlis , neden anlatamiyoruz ,bunlar bireysel tercihtir. Metro heralde ki arac kadar konforlu bir ulasim yontemi degil. Sen ben metroyu isteriz , kimisi otobusle gelir , bazisi deniz ulasimini tercih eder (stat icin demiyorum) .. Ucak da en guzel ulasim araci ama Munich e Varan'in otobus seferleri var. Heralde 2 ya da 3 gunde gidiyordur.
Tesisler yapilirken ,yapim ve isletme kararlari alinirken elbette kisi basi 1 arabalik yer ayrilmali demiyorum ama aracla gelmesi muhtemel kisiler icin mutlaka secenekler sunulmali. Stat otoparki olmasa bile cevrede arac birakacak yerler olmali. Ben metro ile gelirim problem degil , ama "akillanip metroyu kullanmali" diyerek aracla gelmek isteyenleri aptal yerine koymak dogru bir dusunce degil. Dogru dusunce oraya istedigi gibi gelecek herkesi karsilayacak sekle getirmek. Stat otoparki yetersiz ,bu bir gercek. Ve bu gercek , mac cikislarinda metro yu vs de etkiliyor. Bu kez de metro kapasiteyi kaldirmiyor.
Ayni seyi soyluyor ve savunuyoruz zaten. Bana sorsan sen nasil gidersin diye, metro veya topluca gitmek icin onlarca sebep sayarim , savunurum da bu yontemi. Ancak ulasimin cesitlendirilmesi tasimacilikta en onemli konu. Ornegin suan bostancida olan bir kisi bakirkoye en kolay nasil gider , deniz otobusu ile .. yarin marmarayla gidebilecek , taksi tutup da gidebilir. Bunlari sorgulayamayiz . Biz hepsi icin olanaklari saglariz , kim neyi secerse kabulumuzdur demeli devlet. Soylemek istedigim bu . Hatirlar misiniz iki unsuru hep gundeme getirildi stadin ,acilip kapanir catisi ve 4500 araclik otoparki. Suan bunlarin ikisi de yok. Kapasitenin ardindan en onemli iki konu bunlardi. Cati konusu artik yapilabilir oldugu icin karara bakar , ama otopark konusu onemli.
Teknik olarak baktigimizda ise ,metro da rahat ve ucuz olmasina ragmen sorunsuz bir ulasim araci degil. Ozellikle gidislerde degil donuslerde. Suanda metro trenlerini birbirlerine baglayip cift kapasite calistiriyorlar ancak acilis macinda yine de yigilma oldu. Bundaki bagli sebeplerden biri otobus ve bireysel arac ulasiminin yok edilmek istenmesi. 4500 araclik otopark konusu gercek olsa , 4 degilse bile 2 kisiden hesaplansa kabaca 10.000 kisi araclari ile ulasir stadyuma. Ayrica otobus ulasimi da goz ardi edilmemeli. Bir otobus yaklasik 100 kisi tasiyor ,100 tane de ana arterlerden otobus kaldirilsa 10.000 kisi de bu yolla gelir. Ve buradan saglanacak rahatlama ve cesitlilik , insanlara hem ulasim alternatifleri hem de bir ulasim agina yigilmama saglar. Yoksa metro ya sozumuz yok , neden olsun ki