6:2(1+2)=? - Sayfa 29 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

6:2(1+2)=?


Cevap: 6:2(1+2)=?



Benden çalmış artis :ays:



Sen yazmadinmi eksiye ? :D



Bak bu hosuma gitti, ogrenmedinizmi bunu eyy millet. Sonrada sinavlar iptal olsun diyorsunuz.



ortaokulda öğretilen "çanakkale boğazında top çıkarması" formülü ile gayet rahat 1 bulunan ankettir.



çanakkale : "ç" den çarpım.

boğazında : "b" den bölüm.

top : toplama

çıkarması : çıkarma.



görüldüğü üzere ilk önce çarpılması gerekir.



şimdi ilk olarak parantez içini toplayalım. (1+2) = 3 tür.



sonra önce çarpma işlemi olduğundan. 2x3 = 6 dır.



ve bölme işlemi. 6/6 = 1.



sonuç : 1
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



O değilde çarpmanın bölmeye üstünlüğü olduğunu iddaa edenler var hala, böyle bir şey yok toplamanın çıkarmaya üstünlüğü olmadığı gibi. Çarpma-Bölme ile Toplama-Çıkarma aynı işlemlerdir. Önce çarpma yapılır diyerek yapılmaz yani soru.
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



O degil de, cevap 1 ise orta okullarda sifir verilerek binlerce ogrencinin hakki yeniliyor o zaman. :D



İlköğretimde işlem önceliği öğretilir. Önce çarpma yapılır derler, bir çok arkadaş da ona dayanarak yorum yapıyor ancak böyle bir şey yok.



İlköğretimde bu tip sorular sorulduğunda örneğin; 40:5*6 derlerdi ve tamsayı çıkartan cevap doğru kabul edilirdi. Bu da saçmalıktı tabii ki.



O yüzden orta okul mantığıyla yaklaşarak yapılmaz bu soru.
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



Okulda matematik profesörüne sordum;



1-) önce parantez içi yapılır 6:2(1+2)=6:2x3

2-) sonra eğer çarpma ve bölme yan yana ise çarpma işlemi önce yapılır: 6:2x3=6:6

3-) sonuç 1 olacakmış, ben 9 demiştim :)
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



İlköğretimde işlem önceliği öğretilir. Önce çarpma yapılır derler, bir çok arkadaş da ona dayanarak yorum yapıyor ancak böyle bir şey yok.



İlköğretimde bu tip sorular sorulduğunda örneğin; 40:5*6 derlerdi ve tamsayı çıkartan cevap doğru kabul edilirdi. Bu da saçmalıktı tabii ki.



O yüzden orta okul mantığıyla yaklaşarak yapılmaz bu soru.



Turkiye'de sistem nasil bilmiyorum ama, bizde bu tur sorular SIK SIK sorulurdu ve mesela bu basliktaki soru gibi sorunun cevabini 9 bulan iyi not alirdi, tabi ki, diger cevaplar hatali sayilirdi. Yani senin dedigin gibi, carpma ve bolmede oncelik en solda hangisiyse once ondan baslamak lazim kurali ogretilirdi bize (parantez, kesir falan yoksa). Yani carpmanin bolmeye her hangi bir ustunlugu yok kurali. :) Burada arkadaslanlarin yanlis bildikleri bir sey daha var. Parantez onceligi derken oyle dusunuyorlar ki, sanki parantez disinda olan paranteze en yakin rakamlar da buna dahil. Ama, zaten parantez icindeki rakamlar toplandigi zaman ortada parantez falan kalmiyor.

Okulda matematik profesörüne sordum;



1-) önce parantez içi yapılır 6:2(1+2)=6:2x3

2-) sonra eğer çarpma ve bölme yan yana ise çarpma işlemi önce yapılır: 6:2x3=6:6

3-) sonuç 1 olacakmış, ben 9 demiştim :)



O nasil matematik profosoru oyle? :) Carpmanin bolmeye ustunlugu olmadigini bilmiyor. :) Adama asagidaki linki verin de bir seyler ogrensin. :)

https://www.gencmatematik.net/6-sin...birlesme-dagilma-ozelligi-islem-onceligi.html
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



O değilde çarpmanın bölmeye üstünlüğü olduğunu iddaa edenler var hala, böyle bir şey yok toplamanın çıkarmaya üstünlüğü olmadığı gibi. Çarpma-Bölme ile Toplama-Çıkarma aynı işlemlerdir. Önce çarpma yapılır diyerek yapılmaz yani soru.



Tamam işte çarpmanın bölmeye veya bölmenin çarpmaya üstünlüğü olmadığı için parantez falan da yoksa hangi işaret önceyse önce o işlem yapılır.
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



böyle bir soruya 50 küsür sayfa mesaj yazılmış.



türev-integral sorsaydınız bu kadar tartışma olmazdı herhalde.:)
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



Turkiye'de sistem nasil bilmiyorum ama, bizde bu tur sorular SIK SIK sorulurdu ve mesela bu basliktaki soru gibi sorunun cevabini 9 bulan iyi not alirdi, tabi ki, diger cevaplar hatali sayilirdi. Yani senin dedigin gibi, carpma ve bolmede oncelik en solda hangisiyse once ondan baslamak lazim kurali ogretilirdi bize (parantez, kesir falan yoksa). Yani carpmanin bolmeye her hangi bir ustunlugu yok kurali. :) Burada arkadaslanlarin yanlis bildikleri bir sey daha var. Parantez onceligi derken oyle dusunuyorlar ki, sanki parantez disinda olan paranteze en yakin rakamlar da buna dahil. Ama, zaten parantez icindeki rakamlar toplandigi zaman ortada parantez falan kalmiyor.



O nasil matematik profosoru oyle? :) Carpmanin bolmeye ustunlugu olmadigini bilmiyor. :) Adama asagidaki linki verin de bir seyler ogrensin. :)

Toplama ve Çarpma İşleminin Özellikleri (Değişme, Birleşme, Dağılma Özelliği, İşlem Önceliği)



Öyledir zaten çarpmanın bölmeye bir üstünlüğü yoktur. Çünkü ikisi de aynı işlemlerdir ancak ben ona rağmen cevaba 1 diyorum ki açıkladım yöntemimi de.



Ancak dediğim gibi çarpma-bölme arasında ve çıkarma-toplama arasında işlem önceliği olayı palavra.
 
Cevap: 6:2(1+2)=?



Tamam işte çarpmanın bölmeye veya bölmenin çarpmaya üstünlüğü olmadığı için parantez falan da yoksa hangi işaret önceyse önce o işlem yapılır.



Hayır işte buradaki ifade farklı diyorum. 6'dan sonraki ifade herhangi bir çarpma işareti olmadığı için tek bir sayı olarak düşünülür ve ben ifadeyi kesire çeviriyorum. Çarpma işareti olsa 6/2 ifadesini kesir olarak alıp çarpma işaretinden sonraki kısımla çarpardım.
 
Üst Alt