Atatürk’ün Ezan ve Kur’an-ı Kerim Hakkındaki Fikir ve Düşünceleri - Sayfa 16 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Atatürk’ün Ezan ve Kur’an-ı Kerim Hakkındaki Fikir ve Düşünceleri


Mehmet Okuyan'a katılıyorum.
Kendisini takip ederim ve yorumlarını çok severim.

Kuran'da geçen ümmi kavramı; okuma yazma olmadığı şeklinde anlaşılıyor.
Aslında Muhammed'in, diğer tahrif edilmiş Kitap'ları okumadığı anlamındadır.
yuh ! iftiraya bak .
cebrail (a.s.) kendisine oku derken sıktığı zaman ben okuma bilmem diye iki defa ikaz ediyor ..
 
Senin yorumuna göre Kuranı tam manasıyla anlamak için
dünyaya arap olarak doğmak zorundayız.

Kesinlikle haklısın.
Kuran, Arapça'ya değil, Anadile vurgu yapar.

Tüm insanlığın kılavuzu olduğunu söyler.

Bir bilgi verdiği zaman, hemen arkasından
düşünüp öğüt alan yok mu ? der.

Arapça, bilmeyen biri, nasıl düşünüp öğüt alabilir ?

Kuran sadece Türkçe değil,
tüm insanlığın kendi anadiline çevrilmeli ve kendi anadillerinde okunmalıdır.
Yoksa, Allah'ın insanlardan beklentisi anlaşılamaz.
 
kuran'i Allahtan baska kimse anlayamazsa anlayamamamiz icin mi gondermis kuran'i yani? :/

Her harfine imza atarım.
Kesinlikle...................

Yoksa, niye Kuran, "Oku" diye başlıyor.
Anlayamayacağımızı bile bile "Oku" denmez.

Kuran, kendini "mübin", apaçık ve anlaşılır derken,
bunu zorlaştırmanın, anlaşılmaz, sadece şunlar şunlar anlar denemez.
 
" bu kuranı dağa indirsek Allah korkusundan paramparça olurdu " ayetlerinde
kuranın çok ağır bir kelam oldugunu dile getirmiştir.
hz. musa tur dağında Allah'ın birkaç kelimesine ancak dayanabilmiştir.

Bu şöyle değil miydi ?

Araf-143
Musa, "Ey Rabb'im, bana görün sana bakayım.".
Allah "Sen beni asla göremezsin."

"Fakat şu dağa bak. Eğer o yerinde durabilirse, sen beni göreceksin."
Rabbi dağa tecelli edince, dağ paramparça oldu. Ve Musa bayılıp düştü.

Yani, konu Kuran değildi.
Allah'ın peygamberlere bile görünmez oluşudur.

Fakat, yine rivayetlerle,
Muhammed'i Allah'la görüştürenler maalesef, Kuran'da yazmadığı halde mevcuttur.
 
Bu şöyle değil miydi ?

Araf-143
Musa, "Ey Rabb'im, bana görün sana bakayım.".
Allah "Sen beni asla göremezsin."

"Fakat şu dağa bak. Eğer o yerinde durabilirse, sen beni göreceksin."
Rabbi dağa tecelli edince, dağ paramparça oldu. Ve Musa bayılıp düştü.

Yani, konu Kuran değildi.
Allah'ın peygamberlere bile görünmez oluşudur.

Fakat, yine rivayetlerle,
Muhammed'i Allah'la görüştürenler maalesef, Kuran'da yazmadığı halde mevcuttur.
NECM 11 meali | NECM Suresi 11. âyet-i kerimesi meâlleri - Kur'ân Meallerini Kıyasla / Kuran-ı Kerim Meallerini Kıyasla - 35 adet Türkçe Kur'ân Meâli
NECM SURESİ 11 . AYETE BAK .
GÖZÜN GÖRDÜĞÜNÜ KALP YALANLAMADI...
HZ. MUSA'NIN KISSASININ DETAYINI İSE ALİMLERİN AÇIKLAMALARINDAN ÖĞRENİYORUZ
 
Bu şöyle değil miydi ?

Araf-143
Musa, "Ey Rabb'im, bana görün sana bakayım.".
Allah "Sen beni asla göremezsin."

"Fakat şu dağa bak. Eğer o yerinde durabilirse, sen beni göreceksin."
Rabbi dağa tecelli edince, dağ paramparça oldu. Ve Musa bayılıp düştü.

Yani, konu Kuran değildi.
Allah'ın peygamberlere bile görünmez oluşudur.

Fakat, yine rivayetlerle,
Muhammed'i Allah'la görüştürenler maalesef, Kuran'da yazmadığı halde mevcuttur.

AYRICA DEDİĞİM GİBİYDİ.
Eğer Biz, bu Kur’ân’ı, dağa indirseydik, O’nu mutlaka, Allah’ın korkusundan huşû ile boynunu bükmüş, parça parça olmuş görürdün. Ve insanlar için bu misalleri veriyoruz. Umulur ki, böylece onlar tefekkür ederler.
(HAŞR-21)
 
ayet : peygamber size neyi verirse alın sizi neyden men ederse uzak durun !

Kesinlikle haklısın, ama bunu yarım bırakmadan, sonunu da getirmek gerekir.

Kuran'a şimdi soruyorum,
Peygamberimiz, bizi neden men eder ve bize neyi verir ?

Enam-50
Onlara şunu söyle !
Ben size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum.
Bilinmeyeni (gaybı) de bilmem.
Size ben bir meleğimde demiyorum.
Yalnız bana vahyedilene uyarım.

Sor onlara : "Körle gören bir olur mu ? Hala düşünmüyor musunuz ?"


Güzel Peygamberimiz, sadece Vahiy, yani sadece Kuran diyor.
Hala düşünmeyecek misin ?, güzel dindaşım.
 
SERHAN SEN PEYGAMBERİN OKUMA YAZMA BİLMEZ OLDUGUNA İNANMIYORDUN DEĞİL Mİ ? BAK SANA AYET VERDİM ..
HALA İNANMAYACAK MISIN ?
Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Sen bundan [Kur'an-ı kerim indirilmeden] önce, bir yazı, bir kitap okumadın, elinle de yazı yazmadın. Böyle olsaydı, bâtıl yoldakiler şüpheye düşerlerdi.) [Ankebut 48]
 
Alimleri boşver.

Allah, sana "OKU" diyor.
Git alimlerden öğrendiğine inan demiyor, güzel kardeşim.
NECM SURESİNİ VERDİM ..AYET AÇIK ..AYRICA DİĞER AYET DE VAR
Bir gece, kendisine bazı delillerimizi gösterelim diye kulu Muhammedi, Mescid-i Haram’dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa’ya götüren O zatın şanı ne yücedir! Bütün eksikliklerden uzaktır O! Gerçekten, her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.”[6]

“O ufkun en yukarısında idi. Sonra indi ve yaklaştı. Nihayet kendisine iki yay kadar, hatta daha da yakın oldu. Sonra da vahyolunacak şeyi Allah kuluna vahyetti. O’nun gördüğünü kalbi yalanlamadı. Şimdi O’nun gördüğü hakkında onunla mücadele mi edeceksiniz?
 
(Sen bundan [Kur'an-ı kerim indirilmeden] önce, bir yazı, bir kitap okumadın, elinle de yazı yazmadın.
Böyle olsaydı, bâtıl yoldakiler şüpheye düşerlerdi.) [Ankebut 48]

O kadar çok arkadaşım var ki,
hayatında ne bir kitap okumuş, ne de bir yazı yazmış.
Hepsi de, okuma yazma biliyor.

Açıkcası, ben böyle anlıyorum, ama sadece bu ayete bakarak değil.
Çok vaktim yok, ama bir ara paylaşırım.

Benim kanaatim, okuduğum kadarıylr, hiçbir dinden etkilenmediği yönündedir.
 
O kadar çok arkadaşım var ki,
hayatında ne bir kitap okumuş, ne de bir yazı yazmış.
Hepsi de, okuma yazma biliyor.

Açıkcası, ben böyle anlıyorum, ama sadece bu ayete bakarak değil.
Çok vaktim yok, ama bir ara paylaşırım.

Benim kanaatim, okuduğum kadarıylr, hiçbir dinden etkilenmediği yönündedir.
ARKADAŞIM BİR ŞEY OKUMADAN BİR ŞEY ÇALIŞMADAN OKUMA YAZMA ÖĞRENİLİR Mİ ?
PEYGAMBER MUCİZEVİ ŞEKİLDE İLİMLERİ LEDÜNNİ OLARAK öğrenmiştir.
 
NECM SURESİNİ VERDİM ..AYET AÇIK ..AYRICA DİĞER AYET DE VAR
Bir gece, kendisine bazı delillerimizi gösterelim diye kulu Muhammedi, Mescid-i Haram’dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa’ya götüren O zatın şanı ne yücedir! Bütün eksikliklerden uzaktır O! Gerçekten, her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.”[6]

“O ufkun en yukarısında idi. Sonra indi ve yaklaştı. Nihayet kendisine iki yay kadar, hatta daha da yakın oldu. Sonra da vahyolunacak şeyi Allah kuluna vahyetti. O’nun gördüğünü kalbi yalanlamadı. Şimdi O’nun gördüğü hakkında onunla mücadele mi edeceksiniz?

İlk ayette, gördüğüne dair bir şey yok.
İkinci ayette ise, net olarak Allah'ı gördüğü anlamı çıkmaz.

Gördüğü şeyin ne olduğu konusu, tartışmalı.
Ama ben anladığıma inanıyorum ki Allah'ı görmedi.
 
İlk ayette, gördüğüne dair bir şey yok.
İkinci ayette ise, net olarak Allah'ı gördüğü anlamı çıkmaz.

Gördüğü şeyin ne olduğu konusu, tartışmalı.
Ama ben anladığıma inanıyorum ki Allah'ı görmedi.
Nihayet kendisine iki yay kadar, hatta daha da yakın oldu. Sonra da vahyolunacak şeyi Allah kuluna vahyetti. O’nun gördüğünü kalbi yalanlamadı
 
Üst Alt