Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden - Sayfa 4 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden


Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



öncelikle şöyle söyleyeyim kendi bildiklerin en doğrusu en kaynağı sağlam bilgiler olarak göstermekten vazgeç.



baştan aşağı okuyorum burada bir kere olsun bir şey hakkında düşünmemiş kendisine sorular yöneltmemiş sadece çocukluğundan itibaren gözlerinin önünde oynanan gölgeleri dokunulmaz ve düşünülmez olarak kendisine aktarmış insanlar var.



ebu hureyre yi gelecek olursak zaten onu bana doğru kaynak olarak gösteren birinin doğruluna inanmam. hz. peygamberimizin yanında sadece 3-4 yıl kadar yaşamış birinin hz ali den veya yanında yaşamış diğer büyüklerden daha çok hadis vermesi nasıl garipsenmez anlamıyorum.



şu videoyu izleyin ve ebu hureyrinin verdiği hadise bakın ve onu savunana bakın.



Sanki Cenab-ı Hak sanki dünyaya insandan kral olmuş ve dünyayı hakimiyeti altında bulunduran bir insan kralın egosuna sahipmiş gibi konuşmuş.



ebu hureyre başlı başına bir şaibeyken doğru olduğuna inanmak zaten komik ya.



Ayrıca sıçıp sıvama konusuna ve ergene bak muhabbetine geleceksen önce ergen sözlerini ve tavırlarını sona ersin sonra konuşalım derim.





ve son olarak burada kimse kimsenin dinine hakaret ettiği yok varsa çıksın biri desin şurda var.



Sen bana ALLAH'ın Kıyamet gününde herşey yok olup gittiğinde edeceğini bildirdiği Sual'i Malik'il Mülk kimindir...

Yani Mülk kimindir diye verdiği soruya yine kendi verdiği cevap yani Vahid ve Kahhar olan ALLAH'tır...

Cevabının tercümesini edermisin...?

Vahid ne demektir...?

Kimin bu mülk: Vahid ve kahhar olan Allah'ın



Allah Teala, Kur'an-ı Kerim'de de çokça anlatır Kendini. "Limeni'l-mülk - Mülk kimin?" diye sorar. Cevabı da çok nettir: "Lillâhi'l-Vâhidi'l-Kahhâr - Vâhid ve Kahhâr olan Allah'ın" (Gâfir Suresi, 40/16) O, her şeyi siliyor, süpürüyor, adeta bütün mahlukat üzerine bir sünger çekiyor, sonra da "Kimin bu mülk?" diyor ve cevap veriyor: "Vâhid ve Kahhâr olan Allah'ın..."



Şimdi bu arzettiğim hususların herhangi birini bir insan söylese gurur ve kibir alameti olur... Ama Cenab-ı Hak "Kibriyâ Benim sıfatım, lazımım, Benden ayrılmaz bir şeydir..." manasına "el-kibriyâü ridaî - Kibriya Benim ridamdır" buyuruyor. Ama bir insan kalkıp bunları söylese kibir ve gurur izhar etmiş olur. Çünkü haddizatında insan, o mülke sahip değildir...



Demek ki neymiş ALLAH kendisini övmüş...

Ancak övülmenin ona mahsus olduğunu bizatihi kendisi Kur'an-ı Azimüşşan'da bize bildirmiştir...
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Çok iyi biliyorum demenede takıldım...

Yada ben iyi biliyorum demene...

Her neyse...

Demem o ki...

Kimse çok iyi bilemez...

Ama bir Müslüman Hadis ile Ayet arasındaki farkıda ayırt edebilir...

Boşuna bunun eğitimini almadık...

Amacım reklam yapmak değil...

Fakat Tahsil yapmış biriyim İslam konusunda...

Ayrıca...

Ebu Hüreyre'nin aktardığı o hadisi Enes bin Malik'te aktarıyor...

Ayrıca Peygamber'in yanında ne kadar kaldığı değil...

Peygamber'in yanında ne kadar öğrendiği önemlidir...

Hz.Ali'nin Rivayet ettiği hadislerde vardır...

Hz.Ebubekir'inde...
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Sen bana ALLAH'ın Kıyamet gününde herşey yok olup gittiğinde edeceğini bildirdiği Sual'i Malik'il Mülk kimindir...

Yani Mülk kimindir diye verdiği soruya yine kendi verdiği cevap yani Vahid ve Kahhar olan ALLAH'tır...

Cevabının tercümesini edermisin...?

Vahid ne demektir...?

Kimin bu mülk: Vahid ve kahhar olan Allah'ın



Allah Teala, Kur'an-ı Kerim'de de çokça anlatır Kendini. "Limeni'l-mülk - Mülk kimin?" diye sorar. Cevabı da çok nettir: "Lillâhi'l-Vâhidi'l-Kahhâr - Vâhid ve Kahhâr olan Allah'ın" (Gâfir Suresi, 40/16) O, her şeyi siliyor, süpürüyor, adeta bütün mahlukat üzerine bir sünger çekiyor, sonra da "Kimin bu mülk?" diyor ve cevap veriyor: "Vâhid ve Kahhâr olan Allah'ın..."



Şimdi bu arzettiğim hususların herhangi birini bir insan söylese gurur ve kibir alameti olur... Ama Cenab-ı Hak "Kibriyâ Benim sıfatım, lazımım, Benden ayrılmaz bir şeydir..." manasına "el-kibriyâü ridaî - Kibriya Benim ridamdır" buyuruyor. Ama bir insan kalkıp bunları söylese kibir ve gurur izhar etmiş olur. Çünkü haddizatında insan, o mülke sahip değildir...



Demek ki neymiş ALLAH kendisini övmüş...

Ancak övülmenin ona mahsus olduğunu bizatihi kendisi Kur'an-ı Azimüşşan'da bize bildirmiştir...



Çok iyi biliyorum demenede takıldım...

Yada ben iyi biliyorum demene...

Her neyse...

Demem o ki...

Kimse çok iyi bilemez...

Ama bir Müslüman Hadis ile Ayet arasındaki farkıda ayırt edebilir...

Boşuna bunun eğitimini almadık...

Amacım reklam yapmak değil...

Fakat Tahsil yapmış biriyim İslam konusunda...

Ayrıca...

Ebu Hüreyre'nin aktardığı o hadisi Enes bin Malik'te aktarıyor...

Ayrıca Peygamber'in yanında ne kadar kaldığı değil...

Peygamber'in yanında ne kadar öğrendiği önemlidir...

Hz.Ali'nin Rivayet ettiği hadislerde vardır...

Hz.Ebubekir'inde...



işte bak reis bana bunları ilk seferden anlatsan ne güzel inanacağım sana. ama sen tam tersi yönünden devam ettin. alıntıladığım iki mesaj çok öğretici gerçekten güzel şeylerdi. bu işin tahsilini almış mektebini bitirmiş insansın ki bunları anlatabilme hünerlerinden besbelli.



ben yeniyim yeni yeni okuyorum ama her okuduğum şeye inanmıyor bazı şeyler hepten ters geliyor anlamaya çalışıyorum. ve sende pek kibriyalı edayla konuşunca sinirlerime hakim olmuş olmayabilirim. bilgeçlik taslamak tarzım olmadı hiç. neyse.. yaşında epeyce. uzatılmasın istiyor kendi adıma tatlıya bağlandığını düşünüyorum.



Ama son birşey daha ebu hüreyre hakkında çekincelerim devam ediyor. çok fazla hadis vermiş bu süreye sığmayacak kadar. insanda bir şüphe uyandırıyor neden en yakındakileri yarısının yarısı yarısının yarısı kadar hadisleri yokken.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Inanan biir insan icin Buhari saglam kaynaktir.



Hz. Peygamber ile sık sık görüşmesi ve ona hiç çekinmeden her çeşit sorular sormasıdır (İbn Hacer, a.g.e., IV, 206). Nitekim Buhâri ve Müslim'in naklettiklerine göre Ebû Hureyre şöyle demiştir: 'Siz, Ebû Hureyre'nin çok hadis rivâyet ettiğini söyleyip duruyorsunuz. Ben fakir bir kimseydim. Karın tokluğuna Hz. Peygamber'e hizmet ediyordum. Muhâcirler çarşıda, pazarda alışverişle, Ensâr da kendi malları, mülkleriyle uğraşırken, ben Hz. Peygamber'in meclislerinin birinde bulunmuştum; buyurdu ki: 'İçinizden kim cübbesini yere serer de ben sözümü bitirdikten sonra toplarsa benden duyduğunu bir daha unutmaz. 'Bunun üzerine ben üzerimdeki hırkayı yere serdim, Hz. Peygamber de sözünü bitirince, onu topladım. Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, o andan sonra ondan duyduğum hiçbir sözü unutmadım' (Müslim, Fadâilü's-Sahâbe, 159; Buhâri, İlim, 42).
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



hepsini anladımda Allah hic krallar kralı benim gibi kibirli laflar etmez. ALLAH ZATEN KİBİRİ HİC SEVMEZ. sonunu sulandırmışlar.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Kavga çıkmış kaçırmışım :( . Oha artık Ebu hureyre'ye de laf edilir gibi gosterilip Kuran'a laf edildiyse laf söz bitmiş. Bu arada Br. Muhammed Abdul Jabbar'a selamlar. Seyidmi acaba?
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Ebu Hureyre:"(Bakınız!) Bağda-bahçede ağaç dikmek ve çarşı-pazarda alış-veriş yapmak gibi meşguliyetler, (her ne kadar sizin Peygamber’le (s.a.s.) beraberliğinize engel olsa da) bunlar benim O’nunla birlikteliğime mâni olmadı. Ben O’ndan sadece açlığımı giderecek bir lokma ekmek karşılığında bana öğreteceği birkaç kelimeyi bellemek için hep fırsat kolladım."



Ebû Hureyre (ra), Hz. Peygamber (asv)'dan naklettiği hadisleri halka öğretmeyi, ilmi gizlemenin günahındân kurtulmak için, kendisine bir görev sayıyordu."






Bu sebepten dolayı Ebu Hureyre'nin çok fazla hadisi vardır.



görmedim reis cevabını kusura bakma geç cevaplıyorum.



şimdi reis ebu hureyrinin 3 veya 4 sene gibi kısa sürede en yakınındaki insanların bile yarısına yaklaşamayacağı hadisi olması insanı durup derin düşüncelere itiyor. neden ebu hureyre ?
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



hepsini anladımda Allah hic krallar kralı benim gibi kibirli laflar etmez. ALLAH ZATEN KİBİRİ HİC SEVMEZ. sonunu sulandırmışlar.

Sorumu ters anlamada neden demesin?Veya derse karşı mı çıkarız? Kibir eşit yaratılmışlar arasında (insan-insan) olursa zaten yaratılış amacına ters olduğu için günah olabilir. Allahla kendimizi bir tutarsak şirk koşmuş oluruz, sonuçta kabul etsekde etmesekde kullarıyız değilmi?
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



eskişehirde varmış bu arada beyler. puanı düşülecekmiş.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



görmedim reis cevabını kusura bakma geç cevaplıyorum.



şimdi reis ebu hureyrinin 3 veya 4 sene gibi kısa sürede en yakınındaki insanların bile yarısına yaklaşamayacağı hadisi olması insanı durup derin düşüncelere itiyor. neden ebu hureyre ?

Ebu Hureyre efendimizin en sevdiklerindendir. Ustelik kendini hizmetine adamıştır. Hafızasının çok kuvvetli olduğu da söyleniyor. Yok asıl anlamadığım nokta neden sahabilere sarılıyor? Cennetle müjdelenmiş kişiler tamam insandır, günah işleyebilir fakat Hz.Muhammed'den aktarırken neden yalan söylesin? Dersen ki Buhari, Tırmizi vs aktaranlar değilde aktarılanlar uydurmuş tamam derim. Fakat aksi saçma değilmi sencede?
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Sorumu ters anlamada neden demesin?Veya derse karşı mı çıkarız? Kibir eşit yaratılmışlar arasında (insan-insan) olursa zaten yaratılış amacına ters olduğu için günah olabilir. Allahla kendimizi bir tutarsak şirk koşmuş oluruz, sonuçta kabul etsekde etmesekde kullarıyız değilmi?
YOK ters anlamadım. HAŞA ALLAHU TEALA YI TABİKİ KİMSEYLE BİR TUTMAM. kibir hic en sevmedigi şeydir. hic sevmedigi şeyi yapması şaşırttı sadece.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



YOK ters anlamadım. HAŞA ALLAHU TEALA YI TABİKİ KİMSEYLE BİR TUTMAM. kibir hic en sevmedigi şeydir. hic sevmedigi şeyi yapması şaşırttı sadece.

Kibir insanoğlunda olduğunda sevmez...

Zira ne olduğunu unutan insanoğludur...

ALLAH teala'nın kibirli olması gayet normaldir...

Zira Kendisine Lazım bişey yoktur...

Ama o herşeye Lazım'dır...

Ehaddiyet böyle birşeydir...;)
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Kibir insanoğlunda olduğunda sevmez...

Zira ne olduğunu unutan insanoğludur...

ALLAH teala'nın kibirli olması gayet normaldir...

Zira Kendisine Lazım bişey yoktur...

Ama o herşeye Lazım'dır...

Ehaddiyet böyle birşeydir...;)
yeni bişeyler ögrenmiş olduk sayende saol.:)
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Merak ettikleriniz var ise...

Bilgim dahilinde cevaplamaya hazırım...

Bu bilgileri köf hafızamızda öylece dursun diye değil...

Bilmeyen ama merak eden öğrenmeye çalışan tüm kardeşlerimizle paylaşmak için öğrendik...

Yalan ve yanlış sözden Alemlerin Rabbi olan ALLAH'ü Teala'ya sığınırım...
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Muhammad Abdul Jabbar'ın anlattığı hadise,yani kıyamet İmam Gazali'nin Ölüm ve Ötesi kitabında da var arkadaşlar.Ne eksik nede fazla.Ne yazıyorsa aynısını anlatmış.Bu arada video da inanılmaz etkili.Yüce Rabbim bizi o gün korusun.Biz hiç iyi kullar değiliz en azından kendi adıma söyliyim.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



görmedim reis cevabını kusura bakma geç cevaplıyorum.



şimdi reis ebu hureyrinin 3 veya 4 sene gibi kısa sürede en yakınındaki insanların bile yarısına yaklaşamayacağı hadisi olması insanı durup derin düşüncelere itiyor. neden ebu hureyre ?

Önemli değil. :)



Sanırım Alemdar abi'nin yapıştırdığı uzun yazılardan birinde yazıyordu.. "Ebu Hureyre, diğer sahabelerden de onların şahit oldukları hadisleri dinleyerek ufkunu genişletiyordu" gibi bir şey yazıyordu. Bu da bir etkendir. Ayrıca Ebu Hureyre Peygamber Efendimiz'in(sav) vefatından sonra 47 yıl daha yaşamış, ki bu süre başka sahabelerden daha fazla hadis dinleyip, ufkunu oldukça genişletmesi ve bizzat kendi ile diğer sahabelerden duyduğu hadisleri yayması için gayet yeterli bir süredir. Zaten Ebu Hureyre başka sahabelerden duyup aktardığı hadislerde "Bu hadisi şu sahabeden öğrenerek size aktarıyorum" gibi şeyler dememiş, hadisleri direk olarak aktarmıştır. Yani Ebu Hureyre'nin hadislerinin tamamı kendinden değildir, belki %90ı belki %60ı vs kendindendir bunu bilemeyiz. Ancak Ebu Hureyre'nin hadisleri başka sahabelerden duyup aktarmış olması herhangi bi sorun ortaya çıkarmaz, çünkü;

ibnu's-Salâh bu hususta söyle der: "ibn Abbâs ve benzeri yasça küçük sahâbîlerin Hz. Peygamber'den isitmedikleri halde ondan rivâyet ettikleri mürsel hadisler, mevsûl ve müsned hükmündedir. Çünkü onlar bu hadisleri sahâbîlerden almislardir. Bir sahâbînin kim oldugunun bilinmemesi, hadisin sihhatine zarar vermez. Çünkü sahâbîlerin tamami âdildir" (ibnu's-Salâh, Mukaddime, Misir 1326, 22).

...

Bu tür mürsel hadislerde Ebû Hureyre, "Rasûlullah'in söyle dedigini isittim, ya da söyle yaptigini gördüm" demiyor; aksine, "Rasûlullah söyle buyurdu veya söyle yapmistir" gibi ifadeler kullaniyordu.

Ayrıca senin de önceden belirttiğin Ebu Hureyre'nin hadislerinin tartışılırlığı gibi bi mevzu da vardır. Alemdar abi'nin yapıştırdığı yazıdan bi alıntı:

Ebû Hureyre'nin hadis konusundaki güvenilirligine gölge düsürecek süphe kaynaklarindan biri, onun Rasûlullah (s.a.s.)'den: "Bir kimse Ramazan ayinda ***** olarak sabahlarsa, o gün oruç tutmasin " hadisini nakletmesi ve halka bu yolda fetvâ vermesidir. Onun böyle rivâyet ettigini Âise ve Ümmü Seleme haber alinca, onun bu rivâyetini kabul etmemisler, söyle demislerdir: "Hz. Peygamber ailesiyle birlikte olmasi neticesinde ***** olarak sabahlar, sonra da boy abdesti alip orucunu tutardi." Bunun üzerine Ebû Hureyre onlarin dediklerini kabul etmis ve demistir ki: "Bu hadisi bana Fadl b. Abbâs ile Üsâme b. Zeyd Hz. Peygamber'den nakletmislerdi. Mü'minlerin anneleri ise bu gibi konulari erkeklerden daha iyi bilirler" (Buhâri; Savm, 23; ibn Hacer, Fethu'l-Bâri, Misir 1300, IV, 123-124; Muhammed Ebû Zehv, a.g.e., 155).

Bu tip konularda ne yapılır ben de tam olarak bilmiyorum, ancak çeşitli alimler dinlenerek, veya diğer hadis kitaplarından aynı konuyu araştırarak kesin bi sonuca (kesin olmasa da insanı günaha sevk etmeyecek bi sonuca)varılması mümkündür sanıyorum.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Önemli değil. :)



Sanırım Alemdar abi'nin yapıştırdığı uzun yazılardan birinde yazıyordu.. "Ebu Hureyre, diğer sahabelerden de onların şahit oldukları hadisleri dinleyerek ufkunu genişletiyordu" gibi bir şey yazıyordu. Bu da bir etkendir. Ayrıca Ebu Hureyre Peygamber Efendimiz'in(sav) vefatından sonra 47 yıl daha yaşamış, ki bu süre başka sahabelerden daha fazla hadis dinleyip, ufkunu oldukça genişletmesi ve bizzat kendi ile diğer sahabelerden duyduğu hadisleri yayması için gayet yeterli bir süredir. Zaten Ebu Hureyre başka sahabelerden duyup aktardığı hadislerde "Bu hadisi şu sahabeden öğrenerek size aktarıyorum" gibi şeyler dememiş, hadisleri direk olarak aktarmıştır. Yani Ebu Hureyre'nin hadislerinin tamamı kendinden değildir, belki %90ı belki %60ı vs kendindendir bunu bilemeyiz. Ancak Ebu Hureyre'nin hadisleri başka sahabelerden duyup aktarmış olması herhangi bi sorun ortaya çıkarmaz, çünkü;



Ayrıca senin de önceden belirttiğin Ebu Hureyre'nin hadislerinin tartışılırlığı gibi bi mevzu da vardır. Alemdar abi'nin yapıştırdığı yazıdan bi alıntı:



Bu tip konularda ne yapılır ben de tam olarak bilmiyorum, ancak çeşitli alimler dinlenerek, veya diğer hadis kitaplarından aynı konuyu araştırarak kesin bi sonuca (kesin olmasa da insanı günaha sevk etmeyecek bi sonuca)varılması mümkündür sanıyorum.

Üstelik kendisi için Hz.Muhammed tarafından duyduğunu unutmasın, ilmi kuvvetlensin minvalinde dualar edilmiştir. Bir yerde okudum, Hz.Muhammed efendimiz sohbet verirken "..kim.... birşeyler yaparsa..." o bundan sonra ne görse,duysa hatırlar demiş. Ebu Hureyre de bu "birşeyleri" yerine getirmiş ve o günden sonra söylenenleri unutmamış gibi bir rivayet olduğundan bahsediliyordu.
 
Cevap: Kıyamet Anı Çok Etkileyici Muhammad Abdul Jabbar Sesinden



Üstelik kendisi için Hz.Muhammed tarafından duyduğunu unutmasın, ilmi kuvvetlensin minvalinde dualar edilmiştir. Bir yerde okudum, Hz.Muhammed efendimiz sohbet verirken "..kim.... birşeyler yaparsa..." o bundan sonra ne görse,duysa hatırlar demiş. Ebu Hureyre de bu "birşeyleri" yerine getirmiş ve o günden sonra söylenenleri unutmamış gibi bir rivayet olduğundan bahsediliyordu.



Bir onceki sayfada Buhari kaynakli olarak bu olayi koydum.



Bu tarz konularda da google dan erisilebilir,tabii bakilacak yerde inci gibi yerler olmamasi gerekiyor.
 
Üst Alt